Identifying Data 2015/16
Subject (*) Taller de Proxectos Code 614473015
Study programme
Mestrado Universitario en Computación de Altas Prestacións
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Electrónica e Sistemas
Coordinador
Gonzalez Gomez, Patricia
E-mail
patricia.gonzalez@udc.es
Lecturers
Gonzalez Gomez, Patricia
E-mail
patricia.gonzalez@udc.es
Web http://aula.cesga.es
General description O obxectivo deste curso é proporcionar ao alumno os fundamentos necesarios que lle permitan xestionar adecuadamente todo o proceso de xeración, xestión e comunicación dun proxecto de computación, tanto de desenvolvemento de software como de deseño e despregamento de infraestruturas. Introdúcese ao alumno nas metodoloxías de desenvolvemento de software máis importantes, en metodoloxías de seguimento e control de proxectos, ferramentas de xestión da colaboración e técnicas efectivas de comunicación e presentación. Finalmente, incorpórase un módulo de actualización sobre as novas tendencias da supercomputación.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A12 Coñecer as tendencias en supercomputación así como a súa utilización práctica nos sectores industrial, académico e público.
A13 Integrarse na operativa diaria dun centro relacionado coa supercomputación.
A15 Deseñar un proxecto de nova execución.
A16 Xestionar un proxecto colaborativo.
B1 Poseer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa sua área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuicios a partir de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuicios
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudiando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B7 Capacidade de análise e síntese.
B8 Capacidade de organización e planificación.
B9 Motivación pola calidade e mellora contínua.
B10 Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo.
B11 Manter e estender formulacións teóricas fundados para permitir a introdución e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas.
B12 Ser capaz de traballar en un equipo, en especial de carácter interdisciplinar.
B13 Expor, defender e discutir propostas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Capacidade para deseñar un proxecto de nova execución, incluíndo descrición, planificación, estimación de custos, organización e análise de riscos AR15
BR7
BR8
BR9
BR10
BR11
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC8
Capacidade para xestionar a execución dun proxecto colaborativo: reformulo, seguimento, análise de riscos e desviacións, continxencias, xestión de colaboración, dirección de reunións, informes periódicos AR16
BR7
BR8
BR9
BR10
BR11
CC1
CC2
CC3
CC4
CC7
Utilizar o traballo en equipo por obxectivos BR8
BR9
BR12
CC1
CC2
CC4
CC8
Capacidade para deseñar e realizar unha presentación pública efectiva BR3
BR8
BR9
BR13
CC1
CC2
CC3
Planificar proxectos a través da aplicación dos coñecemento adquiridos durante o máster en casos concretos BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR8
BR9
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC8
Coñecer as tendencias de supercomputación así como da súa utilización práctica nos sectores industrial, académico e público AR12
AR13
BR7
BR9
CC2
CC3
CC7
CC8
Coñecer as técnicas para a dirección efectiva de reunións BR8
BR9
BR12
BR13
CC1
CC2
CC4

Contents
Topic Sub-topic
1. Proxectos de investigación en HPC - Estudios bibliográficos
- Escritura de documentos técnicos
- Difusión dos resultados da investigación
- Técnicas de presentación e comunicación
2. Ferramentas colaborativas. - Investigación e colaboración 2.0.
- Ferramentas colaborativas e a súa utilidade
- Contornas de colaboración.
3. Xestión de proxectos HPC - Análise de arquitecturas de cara á súa implantación en grandes organizacións
- Elaboración de pregos de condicións en supercomputación.
- Preparación de proxectos de equipamento e proposicións para licitacións de supercomputadores
4. Talleres industriais
- Presentación de empresas do sector da computación de altas prestaciones.
5. Tendencias en HPC
- Conferencias sobre tendencias da computación

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A12 A13 A15 A16 B2 B3 B4 B7 B11 C1 C3 C5 8 24 32
Seminar A12 B1 B5 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 4 8
Laboratory practice A12 A13 A15 A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B5 C1 C2 C3 8 24 32
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exporanse en clases teóricas os conceptos que o alumno debe coñecer para empezar unha carreira investigadora con éxito e desenvolver proxectos colaborativos utilizando as ferramentas dispoñibles. As actuais tendencias de supercomputación presentaranse a través de clases maxistrais ou conferencias de expertos nacionais e internacionais.


Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase
pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen
que chegar todos os compoñentes do seminario.
Laboratory practice Realización dun proxecto de renovación de equipamento dunha infraestrutura de supercomputación. O proxecto de renovación de equipamento realizarase en función das aplicacións informáticas máis utilizadas no devandito centro. O alumno proporá unha configuración de supercomputador para equipar ese centro pondo especial énfase na rede de interconexión, a arquitectura de memoria e a escalabilidade.

Deberanse realizar outros traballos relacionados con diferentes aspectos da materia. Estes traballos tutelados permiten ao alumno familiarizarse dende un punto de vista práctico coas cuestións expostas nas clases teóricas.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
La atención personalizada en la realización de los trabajos tutelados se antoja imprescindible para dirigir a cada grupo de alumnos en el desarrollo del trabajo que les ha sido asignado. Además, esta atención servirá para validar y evaluar el trabajo que va siendo realizado por los alumnos en distintas fases de su desarrollo hasta llegar a su finalización.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Laboratory practice A12 A13 A15 A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B5 C1 C2 C3 A avaliación terá en conta:

- Realización de traballos (80% da nota final)
- Participación activa do alumno (20 %) da nota final.

Se se suspende o traballo principal será necesario, para aprobalo, facer as modificacións e avances no devandito traballo que o profesor indique ao alumno nos prazos que o profesor indique.
100
 
Assessment comments

Avaliación convocatoria extraordinaria (xullo): Para superar a avaliación continua será necesario entregar os traballos academicamente dirixidos que non se teñan entregado durante a convocatoria ordinaria ou foran considerados incorrectos, non obviando a posibilidade de esixir traballos adicionais. Non haberá exame.


Sources of information
Basic M. Anandarajan and A. Anandarajan (2010). e-Research Collaboration: Theory, Techniques and Challenges. Springer
S. Zorrilla Arena y M. Torres Xammar (1997). Guía para elaborar la tesis. McGraw-Hill
J. López Yepes (1996). La aventura de la investigación científica: guía del investigador y director de investigación. Síntesis
R. Sierra Bravo (1993). Tesis doctorales y trabajos de investigación. Paraninfo
R. Jain (1991). The Art of Computer Systems Performance Analysis: Techniques for Experimental Design, Measurement, Simulation, and Modeling. Wiley

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

<p>Debido a la fuerte interrelación entre la parte teórica y la parte práctica, y a la progresividad en la presentación de conceptos muy relacionados entre si en al parte teórica, es recomendable dedicar un tiempo de estudio o repaso diario, así como hacer ejercicios prácticos adicionales. El conocimiento de inglés tanto hablado como escrito es imprescindible ya que mucha bibliografía y la mayoría de las conferencias externas pueden ser en inglés.</p>



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.