Identifying Data 2015/16
Subject (*) Representación de Información Espacial Code 614520003
Study programme
Mestrado Universitario en Xeoinformática (Interuniversitario)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Rodriguez Brisaboa, Nieves
E-mail
nieves.brisaboa@udc.es
Lecturers
Rodriguez Brisaboa, Nieves
Rodriguez Luaces, Miguel
E-mail
nieves.brisaboa@udc.es
miguel.luaces@udc.es
Web
General description O obxectivo desta asignatura é ser capaz de modelar, construir e consultar información xeográfica en bases de datos

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Ser capaz de realizar modelado conceptual (obxectos, campos e redes), modelado lóxico (vectores, ráster e grafos), arquitecturas SIX, indexación espacial e modelado da información espazo temporal.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación e desenvolvemento.
B2 Saber aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Saber comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B8 Adquirir a capacidade para analizar as necesidades dunha empresa no ámbito xeoespacial e determinar a mellor solución tecnolóxica ás mesmas.
B9 Adquirir o coñecemento para desenvolver bases de datos xeoespaciales, aplicar e desenvolver xeoprocesos dependendo das necesidades existentes e aplicar as ferramentas tecnolóxicas de xeovisualización de datos.
C2 Ser capaz de predicir e controlar a evolución de situacións complexas mediante o desenvolvemento de novas e innovadoras metodoloxías de traballo adaptadas ao ámbito científico/investigador, tecnolóxico ou profesional concreto, en xeral multidisciplinar, no que se desenvolva a súa actividade.
C4 Adquirir a capacidade de xestionar, manipular e consultar grandes cantidades de datos de forma que se posibilite a extracción de información útil en multitude de sectores.
C5 Desenvolver capacidade de traballo en equipo e compromiso ético coa sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber deseñar bases de datos para representar información espacial AJ1
BJ1
BJ2
BJ4
BJ8
BJ9
CJ2
CJ4
CJ5
Coñecer as alternativas para representar información espacial en computadores, tanto a nivel lóxico como a nivel físico AJ1
BJ1
BJ2
BJ4
BJ8
BJ9
CJ2
CJ4
CJ5
Coñecer as distintas formas na que se xestiona a información espacial na arquitectura dos sistemas de información AJ1
BJ1
BJ2
BJ4
BJ8
BJ9
CJ2
CJ4
CJ5
Coñecer as técnicas para utilizar de forma eficiente información espacial AJ1
BJ1
BJ2
BJ4
BJ8
BJ9
CJ2
CJ4
CJ5
Saber como se modela información espacial que evoluciona no tempo AJ1
BJ1
BJ2
BJ4
BJ8
BJ9
CJ2
CJ4
CJ5

Contents
Topic Sub-topic
Modelado conceptual Obxectos xeográficos
Campos xeográficos
Redes espaciais
Modelado lóxico Modelo vectorial
Modelo ráster
Grafos
Modelado físico Modelo espagueti
Modelo topolóxico
Formatos de imaxe para ráster
Redes de triángulos irregulares
Indexación espacial Quad-trees
R-Trees
Información espacio-temporal Modelado de información espacio-temporal

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 B1 B2 B8 B9 C2 C4 20 0 20
ICT practicals A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 C5 20 0 20
Case study A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 C5 20 0 20
Supervised projects A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 C5 0 60 60
Mixed objective/subjective test A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 0 30 30
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
ICT practicals Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. O TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Case study Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Mixed objective/subjective test Realización dunha proba escrita individual onde haberá preguntas abertas de desenvolvemento e preguntas de resposta breve.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para as prácticas na aula e para os traballos que se desenvolverán de forma individual.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 Avalizarase a correción das respostas do/a alumno/a. 40
Case study A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 C5 Avaliarase a solución aplicada polos/as alumnos/as ao problema plantexado así como a interacción entre os membros do grupo. 10
Supervised projects A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 C5 Avaliarase a calidade dos traballo realizados.
50
 
Assessment comments

PRIMEIRA OPORTUNIDADE

Para aprobar a asignatura é obligatorio:

  • Unha NOTA MÍNIMA de 2,5 (sobre 5) nos traballos tutelados.
  • Unha NOTA MÍNIMA de 2 (sobre 4) na proba mixta.

De non obter a nota mínima nos traballos tutelados ou na proba mixta, a nota máxima global da materia non será superior a un 4,9.

Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba mixta.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada unha das partes farase da seguinte forma:

  • Traballos tutelados (50% da nota final): realización e presentación nas mesmas condicións que na primeira oportunidade.
  • Proba escrita teórica e práctica (50% da nota final): permite recuperar a nota dos estudos de casos.
  • Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación dalgunha das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.
  • Para aprobar a materia é obligatorio obter unha nota mínima de 2,5 sobre 5 no traballo tutelado, e de 2,5 sobre 5 na proba mixta.
  • Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha dúas partes.

DISPENSA ACADÉMICA

Aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases poderán, en primeira oportunidade, demostrar o seu coñecemento da materia mediante un exame teórico e práctico que valerá o 50% da nota e entregar os traballos tutelados. Para a segunda oportunidade, as condicións son as mesmas que as do resto do alumnado.


Sources of information
Basic Michael F. Worboys, Matt Duckham (2004). GIS: A Computing Perspective. CRC Press
Philippe Rigaux, Michel Scholl and Agnès Voisard (2002). Spatial Databases With Application to GIS . Morgan Kaufmann

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Fundamentos de Sistemas de Información/614520002
Fundamentos de Enxeñaría Cartográfica/614520001

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.