Identifying Data 2015/16
Subject (*) Desenvolvemento de Aplicacións SIX en Web Code 614520009
Study programme
Mestrado Universitario en Xeoinformática (Interuniversitario)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Pedreira Fernández, Oscar
E-mail
oscar.pedreira@udc.es
Lecturers
Pedreira Fernández, Oscar
E-mail
oscar.pedreira@udc.es
Web
General description En esta materia se adquieren conocimientos básicos de tecnologías web y sus capacidades para la visualización, consulta y procesamiento de información geográfica mediante el diseño y el desarrollo de aplicaciones SIG sencillas

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Coñecer os conceptos básicos de procesamento espacial, funcións vectoriais, funcións ráster, análise de terreo, interpolación, predición espacial, funcións sobre redes, xeoprocesos en bases de datos e xeoprocesos en diferente software comercial.
A3 Coñecer os diferentes modelos de datos 2D e 3D, modelos temporais, xeovisualización de datos, operacións 3D, visualización de ferramentas de escritorio, creación de cartografía, visualización web.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación e desenvolvemento.
B4 Saber comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B7 Adquirir coñecemento en xeomática e enxeñaría cartográfica.
B8 Adquirir a capacidade para analizar as necesidades dunha empresa no ámbito xeoespacial e determinar a mellor solución tecnolóxica ás mesmas.
C2 Ser capaz de predicir e controlar a evolución de situacións complexas mediante o desenvolvemento de novas e innovadoras metodoloxías de traballo adaptadas ao ámbito científico/investigador, tecnolóxico ou profesional concreto, en xeral multidisciplinar, no que se desenvolva a súa actividade.
C3 Saber transmitir dun modo claro e sen ambigüidades a un público especializado ou non, resultados procedentes da investigación científica e tecnolóxica ou do ámbito da innovación máis avanzada, así como os fundamentos máis relevantes sobre os que se sustentan.
C4 Adquirir a capacidade de xestionar, manipular e consultar grandes cantidades de datos de forma que se posibilite a extracción de información útil en multitude de sectores.
C5 Desenvolver capacidade de traballo en equipo e compromiso ético coa sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber instalar e configurar servizos de publicación de información xeográfica AJ2
AJ3
BJ1
BJ4
BJ5
BJ7
BJ8
CJ2
CJ3
CJ4
CJ5
Saber crear interfaces de usuario de consulta e visualización de información xeográfica AJ2
AJ3
BJ1
BJ4
BJ5
BJ7
BJ8
CJ2
CJ3
CJ4
CJ5
Saber construír extensións para ferramentas SIG existentes AJ2
AJ3
BJ1
BJ4
BJ5
BJ7
BJ8
CJ2
CJ3
CJ4
CJ5
Saber programar aplicacións que consulten e procesen información espacial AJ2
AJ3
BJ1
BJ4
BJ5
BJ7
BJ8
CJ2
CJ3
CJ4
CJ5

Contents
Topic Sub-topic
Desenvolvemento de aplicacións SIX en web Servizos de publicación de información xeográfica
Interfaces de usuario web
Consulta e procesamento de datos en web
Desenvolvemento de aplicacións SIX de escritorio Interfaces de usuario no escritorio
Desenvolvemento de extensións para aplicacións de escritorio

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 A2 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 20 0 20
ICT practicals A2 A3 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 20 0 20
Case study A3 A2 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 10 10 20
Supervised projects A2 A3 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 0 70 70
Oral presentation B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 1 9 10
Mixed objective/subjective test A2 A3 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 1 9 10
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
ICT practicals Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. O TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Case study Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Oral presentation Realización dunha presentación para demostrar os coñecementos e competencias adquiridos en relación á materia durante o traballo tutelado
Mixed objective/subjective test Realización dunha proba escrita individual onde haberá preguntas abertas de desenvolvemento e preguntas de resposta breve.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para as prácticas na aula e para os traballos que se desenvolverán de forma individual.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A3 A2 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 Avaliarase a solución aplicada polos/as alumnos/as ao problema plantexado así como a interacción entre os membros do grupo. 10
Mixed objective/subjective test A2 A3 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 Avalizarase a correción das respostas do/a alumno/a. 20
Supervised projects A2 A3 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 Avaliarase a calidade dos traballo realizados. 50
Oral presentation B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 Avaliarase a capacidade do alumno para comunicar a metodoloxía e resultados do seu traballo, e a capacidade para responder preguntas relacionadas co mesmo 20
 
Assessment comments

PRIMEIRA OPORTUNIDADE

Para aprobar a asignatura é obligatorio:

  • Unha NOTA MÍNIMA de 2,5 (sobre 5) nos traballos tutelados.

De non obter a nota mínima nos traballos tutelados, a nota máxima global da materia non será superior a un 4,9.

Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice o traballo tutelado.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada unha das partes farase da seguinte forma:

  • Traballos tutelados (60% da nota final): realización e presentación nas mesmas condicións que na primeira oportunidade, permite recuperar a nota dos estudos de casos.
  • Presentación oral (20% da nota final): realización e presentación nas mesmas condicións que na primeira oportunidade.
  • Proba mixta (20% da nota final): realización e presentación nas mesmas condicións que na primeira oportunidade.
  • Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación dalgunha das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.
  • Para aprobar a materia é obligatorio obter unha nota mínima de 3 sobre 6 no traballo tutelado.
  • Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha dúas partes.

DISPENSA ACADÉMICA

Os criterios de avaliación para aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases serán os da segunda oportunidade en todos os casos.


Sources of information
Basic Brian Youngblood, Stefano Iacovella (2013). Geoserver Beginner's Guide. Packt Publishing
Tyler Mitchell (2005). Web Mapping Illustrated. O'Reilly Media

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Xeoprocesos/614520004
Fundamentos de Sistemas de Información/614520002
Representación de Información Espacial/614520003
Proxectos SIX/614520006

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.