Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Coñecer os conceptos básicos de procesamento espacial, funcións vectoriais, funcións ráster, análise de terreo, interpolación, predición espacial, funcións sobre redes, xeoprocesos en bases de datos e xeoprocesos en diferente software comercial. |
A3 |
Coñecer os diferentes modelos de datos 2D e 3D, modelos temporais, xeovisualización de datos, operacións 3D, visualización de ferramentas de escritorio, creación de cartografía, visualización web. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación e desenvolvemento. |
B4 |
Saber comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
Adquirir coñecemento en xeomática e enxeñaría cartográfica. |
B8 |
Adquirir a capacidade para analizar as necesidades dunha empresa no ámbito xeoespacial e determinar a mellor solución tecnolóxica ás mesmas. |
C2 |
Ser capaz de predicir e controlar a evolución de situacións complexas mediante o desenvolvemento de novas e innovadoras metodoloxías de traballo adaptadas ao ámbito científico/investigador, tecnolóxico ou profesional concreto, en xeral multidisciplinar, no que se desenvolva a súa actividade. |
C3 |
Saber transmitir dun modo claro e sen ambigüidades a un público especializado ou non, resultados procedentes da investigación científica e tecnolóxica ou do ámbito da innovación máis avanzada, así como os fundamentos máis relevantes sobre os que se sustentan. |
C4 |
Adquirir a capacidade de xestionar, manipular e consultar grandes cantidades de datos de forma que se posibilite a extracción de información útil en multitude de sectores. |
C5 |
Desenvolver capacidade de traballo en equipo e compromiso ético coa sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as capacidades actuais de visualización, consulta e procesamento de información espacial en dispositivos móbiles |
AP2 AP3
|
BP1 BP4 BP5 BP7 BP8
|
CP2 CP3 CP4 CP5
|
Saber construír aplicacións sinxelas que usen a información de posicionamento e a visualización de información espacial |
AP2 AP3
|
BP1 BP4 BP5 BP7 BP8
|
CP2 CP3 CP4 CP5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Conceptos básicos de aplicacións móbiles |
- Introdución ás arquitecturas e plataformas móbiles
- Aplicacións nativas, baseadas en web e híbridas
- Arquitectura e deseño de aplicacións móbiles |
Introdución á programación de aplicacións móbiles con Android |
- Entorno e ferramentas de desenvolvemento
- Compoñentes e interfaces de usuario
- Programación en segundo plano
- Persistencia de datos |
Tecnoloxía de posicionamento en dispositivos móbiles |
- Métodos de posicionamento
- Implicacións de privacidade
- Uso da ubicación en aplicacións móbiles Android
|
Tecnoloxía de visualización de mapas en dispositivos móbiles |
- Servizos de mapas
- Comunicación con servizos de publicación SIX
- Visualización de mapas en aplicacións nativas Android: Google Maps Android API |
Outras aproximacións á programación de aplicacións SIX móbiles |
- Programación de aplicacións SIX móbiles con Leaflet
- Outros frameworks de interese |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A2 A3 B7 B8 C2 C4 |
20 |
0 |
20 |
Estudo de casos |
A2 A3 B8 C2 C4 |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
A2 A3 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 |
6 |
77 |
83 |
Proba mixta |
A2 A3 B4 B7 B8 C2 C3 C4 |
3 |
0 |
3 |
Proba oral |
A2 A3 B1 B4 B5 C3 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A2 A3 B1 B7 B8 C4 |
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Realización de prácticas individuais para desenvolver os conceptos adquiridos nas clases maxistrais. |
Estudo de casos |
Presentación aos alumnos de casos reais que deben ser resoltos utilizando os coñecementos impartidos na materia. |
Traballos tutelados |
Realización dun traballo, individualmente ou en grupo, baixo a supervisión do equipo docente da materia. |
Proba mixta |
Realización dunha proba escrita para demostrar os coñecementos e competencias adquiridos en relación á materia durante as sesións maxistrais e as prácticas na aula. |
Proba oral |
Realización dunha presentación para demostrar os coñecementos e competencias adquiridos en relación á materia durante o traballo tutelado |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Entre o alumnado haberá diferenzas notables en canto ao seu coñecemento sobre desenvolvemento de aplicacións móbiles. Por iso, prevese unha atención personalizada para as prácticas na aula e para o traballo, que se desenvolverán de forma individual ou en grupo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A2 A3 B7 B8 C2 C4 |
Realizarase unha avaliación contínua do traballo realizado polo alumnado durante as prácticas, polo que a nota das probas deste apartado contabiliza tanto para a primeira como para a segunda oportunidade. Non se repetirán estas probas na segunda oportunidade. |
20 |
Traballos tutelados |
A2 A3 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 |
Avaliaranse a adecuación ás pautas marcadas, a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, e a entrega do traballo no prazo establecido. O traballo pódese repetir na segunda oportunidade. |
40 |
Proba mixta |
A2 A3 B4 B7 B8 C2 C3 C4 |
Constará dunha proba escrita na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos durante as clases maxistrais e as prácticas. Esta proba pódese repetir na segunda oportunidade. |
20 |
Proba oral |
A2 A3 B1 B4 B5 C3 |
Constará dunha proba oral na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos durante o traballo tutelado. Esta proba pódese repetir na segunda oportunidade. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Na primeira oportunidade terá cualificación de NON PRESENTADO o estudante que non realice a proba mixta nin o traballo tutelado. Na segunda oportunidade pódese recuperar só a proba mixta, só o traballo tutelado, só a proba oral, ou calquera combinación de elas, de maneira que as notas das partes repetidas nesta oportunidade sustitúen sempre as da primeira. Terá cualificación de NON PRESENTADO o estudante que non recupere nin a proba mixta nin os traballos tutelados. DISPENSA ACADÉMICA: Aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases poderán demostrar o seu coñecemento da materia mediante un exame teórico e práctico que valerá o 40% da nota, entregar o traballo tutelado e realizar a súa defensa oral. OPORTUNIDADE ADIANTADA: A avaliación na oportunidade adiantada consistirá unicamente nunha proba escrita que computará o 100% da cualificación, recollendo coñecementos e competencias adquiridos durante as sesións maxistrais, prácticas e traballo tutelado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Google (2015). Android developers website. http://developer.android.com/
Erik Hellman (2014). Android programming: pushing the limits . New Jersey: John Wiley & Sons
Wei-Meng Lee (2013). Android: desarrollo de aplicaciones ganadoras. Madrid : Anaya Multimedia
Vladimir Agafonkin (2014). Leaflet website. http://leafletjs.com/ |
|
Bibliografía complementaria
|
Iacovella, Stefano (2013). Geoserver beginner's guide. Birmingham : Packt Publishing
Ferraro, Richard F. (2011). Location-aware applications . Shelter Island: Manning
Theresa Neil (2012). Mobile design pattern gallery. Sebastopol, CA : O'Reilly
Hazzard, Erik. (2011). OpenLayers 2.10. Birmingham, UK [etc] : Packt |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xeoprocesos/614520004 | Visualización de Información Espacial/614520005 | Fundamentos de Sistemas de Información/614520002 | Representación de Información Espacial/614520003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|