Identifying Data 2015/16
Subject (*) Desenvolvemento de Aplicacións SIX Móbiles Code 614520010
Study programme
Mestrado Universitario en Xeoinformática (Interuniversitario)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Ladra González, Susana
E-mail
susana.ladra@udc.es
Lecturers
Ladra González, Susana
E-mail
susana.ladra@udc.es
Web
General description Nesta materia adquírense coñecementos básicos de tecnoloxías móbiles e a súas capacidades para a visualización, consulta e procesamento de información, mediante o deseño e o desenvolvemento de aplicacións SIX sinxelas para dispositivos móbiles

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Coñecer os conceptos básicos de procesamento espacial, funcións vectoriais, funcións ráster, análise de terreo, interpolación, predición espacial, funcións sobre redes, xeoprocesos en bases de datos e xeoprocesos en diferente software comercial.
A3 Coñecer os diferentes modelos de datos 2D e 3D, modelos temporais, xeovisualización de datos, operacións 3D, visualización de ferramentas de escritorio, creación de cartografía, visualización web.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación e desenvolvemento.
B4 Saber comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B7 Adquirir coñecemento en xeomática e enxeñaría cartográfica.
B8 Adquirir a capacidade para analizar as necesidades dunha empresa no ámbito xeoespacial e determinar a mellor solución tecnolóxica ás mesmas.
C2 Ser capaz de predicir e controlar a evolución de situacións complexas mediante o desenvolvemento de novas e innovadoras metodoloxías de traballo adaptadas ao ámbito científico/investigador, tecnolóxico ou profesional concreto, en xeral multidisciplinar, no que se desenvolva a súa actividade.
C3 Saber transmitir dun modo claro e sen ambigüidades a un público especializado ou non, resultados procedentes da investigación científica e tecnolóxica ou do ámbito da innovación máis avanzada, así como os fundamentos máis relevantes sobre os que se sustentan.
C4 Adquirir a capacidade de xestionar, manipular e consultar grandes cantidades de datos de forma que se posibilite a extracción de información útil en multitude de sectores.
C5 Desenvolver capacidade de traballo en equipo e compromiso ético coa sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as capacidades actuais de visualización, consulta e procesamento de información espacial en dispositivos móbiles AJ2
AJ3
BJ1
BJ4
BJ5
BJ7
BJ8
CJ2
CJ3
CJ4
CJ5
Saber construír aplicacións sinxelas que usen a información de posicionamento e a visualización de información espacial AJ2
AJ3
BJ1
BJ4
BJ5
BJ7
BJ8
CJ2
CJ3
CJ4
CJ5

Contents
Topic Sub-topic
Conceptos básicos de aplicacións móbiles - Introdución ás arquitecturas e plataformas móbiles

- Aplicacións nativas, baseadas en web e híbridas

- Arquitectura e deseño de aplicacións móbiles
Introdución á programación de aplicacións móbiles con Android - Entorno e ferramentas de desenvolvemento

- Compoñentes e interfaces de usuario

- Programación en segundo plano

- Persistencia de datos
Tecnoloxía de posicionamento en dispositivos móbiles - Métodos de posicionamento

- Implicacións de privacidade

- Uso da ubicación en aplicacións móbiles Android
Tecnoloxía de visualización de mapas en dispositivos móbiles - Servizos de mapas

- Comunicación con servizos de publicación SIX

- Visualización de mapas en aplicacións nativas Android: Google Maps Android API
Outras aproximacións á programación de aplicacións SIX móbiles - Programación de aplicacións SIX móbiles con Leaflet

- Outros frameworks de interese

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals A2 A3 B7 B8 C2 C4 20 0 20
Case study A2 A3 B8 C2 C4 10 10 20
Supervised projects A2 A3 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 6 77 83
Mixed objective/subjective test A2 A3 B4 B7 B8 C2 C3 C4 3 0 3
Speaking test A2 A3 B1 B4 B5 C3 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A2 A3 B1 B7 B8 C4 20 0 20
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals Realización de prácticas individuais para desenvolver os conceptos adquiridos nas clases maxistrais.
Case study Presentación aos alumnos de casos reais que deben ser resoltos utilizando os coñecementos impartidos na materia.
Supervised projects Realización dun traballo, individualmente ou en grupo, baixo a supervisión do equipo docente da materia.
Mixed objective/subjective test Realización dunha proba escrita para demostrar os coñecementos e competencias adquiridos en relación á materia durante as sesións maxistrais e as prácticas na aula.
Speaking test Realización dunha presentación para demostrar os coñecementos e competencias adquiridos en relación á materia durante o traballo tutelado
Guest lecture / keynote speech Exposición dos contidos da materia.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
ICT practicals
Case study
Supervised projects
Description
Entre o alumnado haberá diferenzas notables en canto ao seu coñecemento sobre desenvolvemento de aplicacións móbiles. Por iso, prevese unha atención personalizada para as prácticas na aula e para o traballo, que se desenvolverán de forma individual ou en grupo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A2 A3 B7 B8 C2 C4 Realizarase unha avaliación contínua do traballo realizado polo alumnado durante as prácticas, polo que a nota das probas deste apartado contabiliza tanto para a primeira como para a segunda oportunidade. Non se repetirán estas probas na segunda oportunidade. 20
Supervised projects A2 A3 B1 B4 B5 B7 B8 C2 C3 C4 C5 Avaliaranse a adecuación ás pautas marcadas, a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, e a entrega do traballo no prazo establecido. O traballo pódese repetir na segunda oportunidade. 40
Mixed objective/subjective test A2 A3 B4 B7 B8 C2 C3 C4 Constará dunha proba escrita na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos durante as clases maxistrais e as prácticas. Esta proba pódese repetir na segunda oportunidade. 20
Speaking test A2 A3 B1 B4 B5 C3 Constará dunha proba oral na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos durante o traballo tutelado. Esta proba pódese repetir na segunda oportunidade. 20
 
Assessment comments

Na primeira oportunidade terá cualificación de NON PRESENTADO o estudante que non realice a proba mixta nin o traballo tutelado.

Na segunda oportunidade pódese recuperar só a proba mixta, só o traballo tutelado, só a proba oral, ou calquera combinación de elas, de maneira que as notas das partes repetidas nesta oportunidade sustitúen sempre as da primeira. Terá cualificación de NON PRESENTADO o estudante que non recupere nin a proba mixta nin os traballos tutelados.

DISPENSA ACADÉMICA:

Aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases poderán demostrar o seu coñecemento da materia mediante un exame teórico e práctico que valerá o 40% da nota, entregar o traballo tutelado e realizar a súa defensa oral.

OPORTUNIDADE ADIANTADA:

A avaliación na oportunidade adiantada consistirá unicamente nunha proba escrita que computará o 100% da cualificación, recollendo coñecementos e competencias adquiridos durante as sesións maxistrais, prácticas e traballo tutelado.


Sources of information
Basic Google (2015). Android developers website. http://developer.android.com/
Erik Hellman (2014). Android programming: pushing the limits . New Jersey: John Wiley & Sons
Wei-Meng Lee (2013). Android: desarrollo de aplicaciones ganadoras. Madrid : Anaya Multimedia
Vladimir Agafonkin (2014). Leaflet website. http://leafletjs.com/

Complementary Iacovella, Stefano (2013). Geoserver beginner's guide. Birmingham : Packt Publishing
Ferraro, Richard F. (2011). Location-aware applications . Shelter Island: Manning
Theresa Neil (2012). Mobile design pattern gallery. Sebastopol, CA : O'Reilly
Hazzard, Erik. (2011). OpenLayers 2.10. Birmingham, UK [etc] : Packt


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Xeoprocesos/614520004
Visualización de Información Espacial/614520005
Fundamentos de Sistemas de Información/614520002
Representación de Información Espacial/614520003

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.