Identifying Data 2015/16
Subject (*) Ferramentas de Desenvolvemento Code 614G01054
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Mosqueira Rey, Eduardo
E-mail
eduardo.mosqueira@udc.es
Lecturers
Mosqueira Rey, Eduardo
E-mail
eduardo.mosqueira@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A22 Coñecemento e aplicación dos principios, metodoloxías e ciclos de vida da enxeñaría do sóftware.
A25 Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Software Development A22
A25
B1
B2
B3
B4
C3
C6
C7
Conocer e manexar as principais contornas de desenvolvemento A22
A25
B1
B2
B3
B4
C3
C6
C7
Aprender o manexo de ferramentas de control de versións e de mantemento software A22
A25
B1
B2
B3
B4
C3
C6
C7
Conocer ferramentas para a xestión de proxectos e seguemento de incidencias A22
A25
B1
B2
B3
B4
C3
C6
C7
Usar ferramentas de apoio ao despregamento, empaquetado, versionado e distribución do software A22
A25
B1
B2
B3
B4
C3
C6
C7
Usar ferramentas de inspección de código A22
A25
B1
B2
B3
B4
C3
C6
C7
Usar ferramentas de análises de rendemento e monitorización de aplicacións A22
A25
B1
B2
B3
B4
C3
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
1. Desenvolvemento da Documentación Latex, TexStudio
2. Ferramentas de UML MagicDraw
3. Contornas Integradas de Desenvolvemento NetBeans
4. Control de Versións Git
5. Xestión de Proxectos Redmine
6. Automatización do Desenvolvemento Ant, Maven
7. Análise de Código FindBugs
8. Ferramentas de Rendemento Profiler

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A22 A25 B4 C3 C6 C7 22.5 45 67.5
Laboratory practice A22 A25 B1 B2 B3 B4 C3 C6 13.5 33.75 47.25
Supervised projects A22 A25 B1 B2 B3 B4 C3 C6 9 22.5 31.5
Objective test A22 A25 B1 B3 B4 C3 C6 3 0 3
 
Personalized attention 0.75 0 0.75
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases expositivas de presentación dos coñecementos teóricos empregando diferentes recursos: pizarra, proxección de material en formato electrónico, apuntes en formato electrónico e os recursos facilitados pola equipa docente da asignatura na facultade virtual.
Laboratory practice Desenvolvemento por parte do alumno dun caso de práctica para o uso de todas as ferramentas comentadas nas leccións maxistrais
Supervised projects Traballos tutelados propostos polo profesor e desenvolvidos polos estudantes referidos ao caso de práctica utilizado nas prácticas de laboratorio
Objective test Proba escrita mediante a que se valoran os coñecementos adquiridos polo estudantado. Cada estudante deberá aplicar tanto os seus coñecementos tanto a nivel teórico coma a nivel práctico.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Supervised projects
Description
A atención personalizada ao estudantado comprende non só as titorías, presenciais ou virtuais, para a discusión de dúbidas, senón tamén as seguintes actuacións:

- Seguemento do labor realizado nas prácticas de laboratorio propostas pola equipa docente.
- Avaliación dos resultados obtidos nas prácticas e traballos tutelados realizados por cada estudante.
- Encontros personalizados para resolver dúbidas sobre os contidos da asignatura.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A22 A25 B1 B2 B3 B4 C3 C6 Realizaranse varias entregas de practicas ao longo do curso. O desenvolvemento é incremental e cada entrega estará baseada na anterior, polo que pode non ser posible entregar unha práctica se non se entregou a anterior. 30
Supervised projects A22 A25 B1 B2 B3 B4 C3 C6 Seguen unha filosofía similar as prácticas realizando varias entregas incrementáis ao longo do curso 20
Objective test A22 A25 B1 B3 B4 C3 C6 Proba escrita realizada ao final do curso sobre contidos teórico-prácticos.

A proba obxectiva é obrigatoria para aprobar a materia e tamén é obrigatorio obter unha nota mínima de 4 sobre 10 para poder facer media cos outros elementos avaliables.
50
 
Assessment comments

En caso de non chegar á nota mínima na proba obxectiva, en calqueira das oportunidades, implicará que non se poida obter máis dun 4,5 na nota final da materia.

Aspectos a ter en conta para a avaliación de segunda oportunidade (Xullo):

  • As notas das prácticas de laboratorio e de traballos tutelados serán as obtidas na primeira oportunidade (non haberá entrega de prácticas nin traballos na segunda oportunidade).

Aspecto a ter en conta en caso de matrícula a tempo parcial:

  • Elimínase a obrigatoriedade de asistir as actividades nas que se poida esixir presencialidade. 

Sources of information
Basic No Magic, Inc. (2015). MagicDraw User Manual. http://www.nomagic.com/files/manuals/MagicDraw%20UserManual.pdf
Andriy Lesyuk (2013). Mastering Redmine. Packt Publishing
Sonatype (2008). Maven. The Definitive Guide. O'Reilly
S. Chacon, B. Straub. (2014). Pro Git (2nd Edition). Apress (https://git-scm.com/book/es/v2)

Complementary Benjamin Muschko (2014). Gradle in Action. Manning
Sonatype (2010). Maven by example. http://books.sonatype.com/mvnex-book/pdf/mvnex-pdf.pdf
Tobi Oetiker (2015). The Not So Short Introduction to LaTeX 2e. http://texdoc.net/texmf-dist/doc/latex/latex2e-help-texinfo/latex2e.pdf


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Deseño Software/614G01015
Programación Avanzada/614G01030

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Marcos de Desenvolvemento/614G01052

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.