Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A17 |
Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas distribuídos, as redes de computadores e internet, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nelas. |
A38 |
Capacidade para deseñar, despregar, administrar e xestionar redes de computadores. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer os fenómenos básicos da propagación das ondas de radio. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer os principios básicos da transmisión da información en redes sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer os equipos hardware máis comúns dunha rede sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Entender e estimar a área de cobertura dunha rede sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Planificar o despregamento dunha rede sen fíos. |
A17 A38
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1: Introdución. Perspectiva global |
1.1. Orixe das comunicacións sen fíos
1.2. Redes de telefonía móbil
1.3. Redes de datos
1.4. Redes satelitais |
Tema 2: Conceptos fundamentais |
2.1 Revisión da terminoloxía
2.1.1. Frecuencia e lonxitude de onda
2.1.2. Ganancia e atenuación. Decibelios
2.1.3. Relación sinal a ruido
2.1.4. Multitraxecto e fading. Diversidade
2.1.5. Modulación e tipos
2.1.6. Multiplexación e tipos
2.1.7. Polarización e tipos
2.2. Radiofrecuencia. Espectro radioeléctrico |
Tema 3: Transmisión nas redes sen fíos |
3.1 Conceptos básicos de propagación do sinal
3.1.1. Atenuación en espacio libre
3.1.2. LOS e NLOS
3.1.3. Modelos básicos de propagación
3.1.4. Fading e efecto Doppler
3.2. Cálculo de radioenlaces
3.3. Redes celulares
3.3.1. Concepto e arquitectura dunha rede celular
3.3.2. Xeometría da célula
3.3.3. Factor de reuso
3.3.4. Capacidade do sistema
3.3.5. Handover horizontal e vertical
3.3.6. Asignación de canais |
Tema 4: Antenas e hardware de radiofrecuencia |
4.1 Compoñentes dunha rede sen fíos
4.1.1 Puntos de acceso sen fíos
4.2.2. Routers sen fíos
4.2.3. Bridges sen fíos
4.2.4. Repetidores sen fíos
4.2.5 Switches sen fíos
4.2.6. Gateways sen fíos
4.2. Antenas
4.2.1. Fundamentos de radiación
4.2.2. Parámetros das antenas
4.2.3. Clasificación das antenas e diagramas de radiación
4.2.4. Tipos de antenas
4.2.5. Agrupacións de antenas
4.2.6. Estruturas e materiais
4.2.7. Cableado e conectores
4.3 Dispositivos sen fíos cliente |
Tema 5: Estándares e protocolos |
5.1. Capa física e alternativas de acceso ao medio
5.2. Estándares de redes sen fíos
5.2.1. Redes sen fíos MAN: WiMAX
5.2.2. Redes sen fíos LAN: WiFi
5.2.3. Redes sen fíos PAN: Bluetooth e Zigbee
5.2.4. Sistemas celulares: Introdución e revisión histórica (GSM, UMTS) e fundamentos de LTE e LTE-Advanced
5.2.5. Técnicas e tecnoloxías emerxentes en redes sen fíos: redes ad-hoc, redes de sensores, redes vehiculares, RFID...
5.3. Planificación e instalación de redes sen fíos |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A17 B3 C8 |
21 |
63 |
84 |
Workshop |
A17 C3 C8 |
6 |
0 |
6 |
ICT practicals |
A17 A38 B3 C3 |
6 |
30 |
36 |
Problem solving |
B1 B3 |
3 |
18 |
21 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B3 |
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos contidos teóricos da asignatura dacordo co temario da mesma.
|
Workshop |
Talleres previos as prácticas de laboratorio para definir obxetivos, preparar o material necesario e orientar os alumnos. |
ICT practicals |
As prácticas non serán necesariamente presenciais, facilitando así a súa realización para aqueles alumnos que non poidan asistir ás sesións presenciais ou o fagan de xeito parcial mediante a modalidade de matriculación a tempo parcial. |
Problem solving |
Resolución de problemas, cuestións e casos prácticos coa participación, presentación e/ou discusión en grupos reducidos de estudantes. |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita con preguntas de teoría e de solución de problemas dacordo cos contidos da asignatura. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
ICT practicals |
Problem solving |
Workshop |
Mixed objective/subjective test |
|
Description |
Resolver dudas do alumnado plantexadas tanto nas sesións maxistrais como nas sesións de solución de problemas e de prácticas.
Seguimento da aprendizaxe evolutiva do alumno e da súa participación activa na dinámica da aula.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
ICT practicals |
A17 A38 B3 C3 |
A avaliación realizarase mediante o seguimento da entrega das prácticas e unha proba obxetiva.
|
25 |
Problem solving |
B1 B3 |
A avaliación realizarase tendo en conta a participación e a capacidade do alumno para a solución de problemas plantexados polo profesor nas clases de titorías en grupos reducidos |
10 |
Workshop |
A17 C3 C8 |
Avaliación continua do traballo do alumno con probas semanais dos avances obtidos na semana previa. |
25 |
Mixed objective/subjective test |
B1 B3 |
Os conceptos teóricos expostos nas clases maxistrais e a capacidade do alumno para a solución de problemas vanse a avaliar na proba mixta final. |
40 |
|
Assessment comments |
Esixirase unha nota mínima de 1 punto sobre 3 na proba mixta final. No caso de non acadar dita nota, a cualificación final do alumno vaise a calcular como a suma da nota obtida nesta proba e o resultado de dividir por dous a suma da nota obtida nas prácticas a través de TIC e nas sesións de titorías en grupo coa solución de problemas. Na segunda oportunidade avaliaranse soamente os contidos teóricos e de
solución de problemas na proba mixta. A nota de prácticas e de solución
de problemas nas titorías en grupo será a que
os estudantes acadaran na primeira oportunidade dacordo coa avaliación
continua descrita na guía.
|
Sources of information |
Basic
|
Carl J. Weisman (2002). The Essential Guide to RF and Wireless. Prentice Hall
Erik Dahlman, Stefan Parkvall, Johan Skold, Per Beming (2010). 3G Evolution: HSPA and LTE for Mobile Broadband. Academic Press
A. Cardama, L. Jofre, J.M. Rius, J. Romeu, S. Blanch, M. Ferrando (2002). Antenas. Edicions UPC
Constantine A. Balanis (2005). Antenna Theory: Analysis and Design. Caps. 1, 2 y 6. John Wiley & Sons
Z. N. Chen, K.M. Luk (2009). Antennas for Base Stations in Wireless Communications, Caps. 1 y 7. McGraw-Hill Professional
Robert Morrow (2002). Bluetooth: Operation and Use. McGraw-Hill
Robert Faludi (2011). Building Wireless Sensor Networks. O’Reilly.
Jeffrey G. Andrews, Arunabha Ghosh, Rias Muhamed (2007). Fundamentals of WiMAX: Understanding Broadband Wireless Networking . Pearson Education
Cisco Systems, José M. Díaz, Bruce E. Alexander, Jim Geier, Burce McMurdo (2006). Fundamentos de redes inalámbricas. Cisco Press
Paula M. Castro, Carlos Escudero, Julio C. Brégains (2014). https://moodle.udc.es/. Aula virtual
Dharma Prakash Agrawal, Qing-An Zeng (2010). Introduction to Wireless and Mobile Systems. Cengage Learning
Stefania Sesia (2011). LTE - The UMTS Long Term Evolution: From Theory to Practice. Wiley
Klaus Finkenzeller (2003). RFID Handbook. John Wiley & Sons
Andrea Goldsmith (2005). Wireless Communications . Cambridge University Press
William Stallings (2005). Wireless communications and networks. Pearson Prentice Hall
Drew Gislason (2008). Zigbee Wireless Networking. Newnes |
|
Complementary
|
Ramón Agusti, Francisco Bernardo, Fernando Casadevall, Ramon Ferrús, Jordi Pérez-Romero, Oriol Sa (2010). LTE: Nuevas tendencias en comunicaciones móviles. Fundación Vodafone España
C. Siva Ram Murthy, B.S. Manoj (2004). Ad Hoc Wireless Networks: Architectures and Protocols. Pearson Education
Jochen H. Schiller (2003). Mobile Communications. Pearson Education
Chris Hurley, Russ Rogers, Frank Thornton, Brian Baker (2007). WarDriving and Wireless Penetration Testing. Syngress |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Redes/614G01017 | Xestión de Infraestruturas/614G01025 | Software de Comunicacións/614G01034 | Procesamento Dixital da Información/614G01035 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Enxeñaría de Infraestructuras Informáticas/614G01059 | Deseño de Redes/614G01082 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Administración de Redes/614G01048 | Administración de Infraestruturas Informáticas/614G01093 |
|
|