Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comprender os límites epistemolóxicos do estudo das migracións internacionais e a natureza esencialmente política que sostén a definición e identificación do fenómeno migratorio. |
A2 |
Relativizar e valorar as intensidades observadas dos movementos migratorios, desde unha perspectiva comparativa e contextualizada histórica e culturalmente |
A5 |
Comprender os argumentos filosóficos e xurídicos tras as distintas perspectivas sobre as migracións internacionais e as problemáticas sociais que xeran. |
A10 |
Coñecer suficientemente os autores e traballos de maior relevancia académica e profesional |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva |
B10 |
Traballar de forma colaboradora |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
B13 |
Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións |
C1 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C2 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras a fin de emprender, xestionar ou dirixir organizacións ou empresas do terceiro sector. |
C3 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Os obxectivos do curso consisten en:
1. Profundizar sobre as discusións actuais acerca do concepto de cultura e
a súa relación coa identidade colectiva e a etnicidade.
2. Explorar e debatir os feitos e principios que definen ás sociedades
cosmopolitas no cadro da globalización.
3. Aplicar a realidades concretas as suxerencias teóricas destes debates.
4. Analizar os novos conceptos de cidadanía nas súas implicacións políticas
5. Profundizar sobre o papel das migracións na transformación dos
sistemas étnicos. |
AM1 AM2 AM5 AM10
|
BM1 BM3 BM7 BM10 BM11 BM13
|
CM1 CM2 CM3 CM5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1º Conceptos claves: Cultura, etnicidade, diversidade
|
Discusión sistemática sobre os últimos debates en etnicidade
Entendendo novas formas de cultura
Globalización e nova diversidade cultural |
Tema 2º Os grupos étnicos e as súas fronteiras.
|
Diversidades en paises de orixe e destino
Reterritorialización, ethnoscape |
Tema 3º Conflito, estratexia e forzas centrífugas.
|
A cultura como arma política
Diáspora e cosmopolitanismo |
Tema 4º Construir e de-construir o imaxinario do "Outro" |
A súa relevancia política e teórica
Discursos políticos e populares
Cara un concepto dinámaico de cultura |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A2 A5 A10 B1 B3 B7 B10 B11 B13 C1 C2 C3 C5 |
0 |
23 |
23 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 A10 B1 B3 B11 B13 C1 C2 C3 C5 |
20 |
30 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
A asignatura avaliaráse a través dunhas preguntas base que conformarán un traballo tutelado. As preguntas versarán sobre a bibliografía, as experiencias e todo o tratado na aulas maxistrais.
Os alumnos a distancia terán a mesma opción a entregar estos traballos tutelados e a realizar as tutorías nos días indicados a tal fin. |
Sesión maxistral |
Levaráse rexistro de asistencia ás sesións maxistrais. Esíxese un mínimo do 70% de asistencia para ser avaliado durante o curso, á marxe das convocatorias oficiais. Durante estas aulas presenciais traballaránse activamente os temas do programa, integrando a exposición docente cos debates dirixidos e outras actividades prácticas. A orde das sesións poderá sofrer algúns cambios en función da asistencia de conferenciantes invitados para tratar estudos de casos ou experiencias concretas.
Os alumnos a distancia poderán seguir o contido das clases e debates mediante a plataforma moodle. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumnado dispoñerá dunha atención personalizada na elaboración dos traballos. No caso do alumnado on-line, se pode comunicar por correo-e, por medio da plataforma virtual, ou por Skype. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 A10 B1 B3 B11 B13 C1 C2 C3 C5 |
Asistencia polo menos ao 70% das sesións para poder ser avaliado |
0 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A5 A10 B1 B3 B7 B10 B11 B13 C1 C2 C3 C5 |
A asignatura avaliaráse a través dunhas preguntas base que conformarán un traballo tutelado. As preguntas versarán sobre a bibliografía, as experiencias e todo o tratado na aulas maxistrais. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Para poder ser avaliado, o alumnado terá que asistir a polo menos 70% das sesións. Para os alumnos on-line, os requisitos de asistencia son iguais. Os alumnos tenderán a posibilidade de participar en actividades virtuais por medio da plataforma Moodle. En caso de non poder acceder ou de non superar a avaliación a través do
traballo tutelado, tense dereito a exame na convocatoria oficial.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A. Appadurai: “El rechazo de las minorías”. Selección de textos F. Barth: “Los grupos étnicos y sus fronteras”. Introducción. J. A. Fernández de Rota: “Nacionalismo, cultura y tradición”. Selección de textos. M. Delgado: “La ciudad anterior. Mito, memoria e inmigración” E. Leach: “Sistemas políticos de las tierra altas de Birmania”. Comentario. M. Sahlins: Textos seleccionados de “Cultura y razón práctica” e “Islas de Historia”. A Olmos Alcaráz: “Pateras, embarazadas y prostitución”:
Representaciones y discursos sobre la mujer Inmigrante en la televisión
española C. Silva Domínguez: A denominación “Los nuevos gallegos”
aplicada a inmigrantes no xornal La Voz de Galicia: Análise discursiva e
implicacións sociolóxicas |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|