Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Etnicidade e diversidade cultural nas sociedades de orixe e destino Código 615472104
Titulación
Mestrado Universitario en Migracións Internacionais: Investigación, Políticas Migratorias e Mediación Intercultural
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinación
Depalma Ungaro, Renee
Correo electrónico
r.depalma@udc.es
Profesorado
Depalma Ungaro, Renee
Lamela Viera, Maria del Carmen
Correo electrónico
r.depalma@udc.es
carmen.lamela@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comprender os límites epistemolóxicos do estudo das migracións internacionais e a natureza esencialmente política que sostén a definición e identificación do fenómeno migratorio.
A2 Relativizar e valorar as intensidades observadas dos movementos migratorios, desde unha perspectiva comparativa e contextualizada histórica e culturalmente
A5 Comprender os argumentos filosóficos e xurídicos tras as distintas perspectivas sobre as migracións internacionais e as problemáticas sociais que xeran.
A10 Coñecer suficientemente os autores e traballos de maior relevancia académica e profesional
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B7 Resolver problemas de forma efectiva
B10 Traballar de forma colaboradora
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
B13 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións
C1 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C2 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras a fin de emprender, xestionar ou dirixir organizacións ou empresas do terceiro sector.
C3 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Os obxectivos do curso consisten en: 1. Profundizar sobre as discusións actuais acerca do concepto de cultura e a súa relación coa identidade colectiva e a etnicidade. 2. Explorar e debatir os feitos e principios que definen ás sociedades cosmopolitas no cadro da globalización. 3. Aplicar a realidades concretas as suxerencias teóricas destes debates. 4. Analizar os novos conceptos de cidadanía nas súas implicacións políticas 5. Profundizar sobre o papel das migracións na transformación dos sistemas étnicos. AM1
AM2
AM5
AM10
BM1
BM3
BM7
BM10
BM11
BM13
CM1
CM2
CM3
CM5

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1º Conceptos claves: Cultura, etnicidade, diversidade
Discusión sistemática sobre os últimos debates en etnicidade
Entendendo novas formas de cultura
Globalización e nova diversidade cultural
Tema 2º Os grupos étnicos e as súas fronteiras.
Diversidades en paises de orixe e destino
Reterritorialización, ethnoscape
Tema 3º Conflito, estratexia e forzas centrífugas.
A cultura como arma política
Diáspora e cosmopolitanismo
Tema 4º Construir e de-construir o imaxinario do "Outro" A súa relevancia política e teórica
Discursos políticos e populares
Cara un concepto dinámaico de cultura

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A2 A5 A10 B1 B3 B7 B10 B11 B13 C1 C2 C3 C5 0 23 23
Sesión maxistral A1 A2 A5 A10 B1 B3 B11 B13 C1 C2 C3 C5 20 30 50
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados A asignatura avaliaráse a través dunhas preguntas base que conformarán un traballo tutelado. As preguntas versarán sobre a bibliografía, as experiencias e todo o tratado na aulas maxistrais.

Os alumnos a distancia terán a mesma opción a entregar estos traballos tutelados e a realizar as tutorías nos días indicados a tal fin.
Sesión maxistral Levaráse rexistro de asistencia ás sesións maxistrais. Esíxese un mínimo do 70% de asistencia para ser avaliado durante o curso, á marxe das convocatorias oficiais. Durante estas aulas presenciais traballaránse activamente os temas do programa, integrando a exposición docente cos debates dirixidos e outras actividades prácticas. A orde das sesións poderá sofrer algúns cambios en función da asistencia de conferenciantes invitados para tratar estudos de casos ou experiencias concretas.
Os alumnos a distancia poderán seguir o contido das clases e debates mediante a plataforma moodle.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O alumnado dispoñerá dunha atención personalizada na elaboración dos traballos. No caso do alumnado on-line, se pode comunicar por correo-e, por medio da plataforma virtual, ou por Skype.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A2 A5 A10 B1 B3 B11 B13 C1 C2 C3 C5 Asistencia polo menos ao 70% das sesións para poder ser avaliado 0
Traballos tutelados A1 A2 A5 A10 B1 B3 B7 B10 B11 B13 C1 C2 C3 C5 A asignatura avaliaráse a través dunhas preguntas base que conformarán un traballo tutelado. As preguntas versarán sobre a bibliografía, as experiencias e todo o tratado na aulas maxistrais. 100
 
Observacións avaliación

Para poder ser avaliado, o alumnado terá que asistir a polo menos 70% das sesións.

Para os alumnos on-line, os requisitos de asistencia son iguais. Os alumnos tenderán a posibilidade de participar en actividades virtuais por medio da plataforma Moodle.

En caso de non poder acceder ou de non superar a avaliación a través do
traballo tutelado, tense dereito a exame na convocatoria oficial.


Fontes de información
Bibliografía básica

A. Appadurai: “El rechazo de las minorías”. Selección de textos
F. Barth: “Los grupos étnicos y sus fronteras”. Introducción.
J. A. Fernández de Rota: “Nacionalismo, cultura y tradición”.
Selección de textos.
M. Delgado: “La ciudad anterior. Mito, memoria e inmigración”
E. Leach: “Sistemas políticos de las tierra altas de Birmania”.
Comentario.
M. Sahlins: Textos seleccionados de “Cultura y razón práctica”
e “Islas de Historia”.

A Olmos Alcaráz: “Pateras, embarazadas y prostitución”: Representaciones y discursos sobre la mujer Inmigrante en la televisión española

C. Silva Domínguez: A denominación “Los nuevos gallegos” aplicada a inmigrantes no xornal La Voz de Galicia: Análise discursiva e implicacións sociolóxicas

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías