Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comprender os límites epistemolóxicos do estudo das migracións internacionais e a natureza esencialmente política que sostén a definición e identificación do fenómeno migratorio. |
A2 |
Relativizar e valorar as intensidades observadas dos movementos migratorios, desde unha perspectiva comparativa e contextualizada histórica e culturalmente |
A3 |
Relativizar e valorar o impacto das migracións internacionais nas sociedades de orixe e destino en función do cambio social que xeran, dos intereses en xogo, e da construcción social das identidades culturais |
A5 |
Comprender os argumentos filosóficos e xurídicos tras as distintas perspectivas sobre as migracións internacionais e as problemáticas sociais que xeran. |
A6 |
Dominar as principais fontes de documentación estatística e bibliográfica que lle permita manterse informado e iniciar e programar estudos exploratorios sobre temáticas relacionadas coas migracións internacionais |
A9 |
Manexar os conceptos fundamentais no estudo das migracións internacionais |
A10 |
Coñecer suficientemente os autores e traballos de maior relevancia académica e profesional |
A11 |
Ter suficiente capacidade de abstracción para presentar o fenómeno migratorio dende unha perspectiva macro-sociolóxica e na súa relación máis ampla coa estrutura social e o mercado de traballo |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo |
B6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva |
B8 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa |
B10 |
Traballar de forma colaboradora |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
B12 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito social |
B13 |
Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións |
B14 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica |
B15 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas |
C1 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C2 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras a fin de emprender, xestionar ou dirixir organizacións ou empresas do terceiro sector. |
C3 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C4 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C5 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Saber identificar os distintos elementos e mecanismos que comprenden o control da entrada de extranxeiros no Espacio Schengen. |
|
|
CM3 CM4 CM5
|
2. Comprender os criterios que permiten a análise comparado das distintas políticas de control de entrada nos distintos sistemas migratorios. |
AM1 AM2 AM3 AM5 AM6 AM9 AM10 AM11
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9 BM10 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15
|
CM1 CM3 CM4 CM5
|
3. Adquirir os coñecementos que permitan deseñar, xestionar e avaliar as políticas de control de fluxos migratorios nas distintas escalas territoriais. |
|
|
CM2 CM3 CM4
|
4. Obtener coñecementos acerca das principais políticas de control de fluxos e de admisión da poboación extranxeira en España como fronteira Sur da Unión Europea. |
AM1 AM2 AM3 AM5 AM6 AM9 AM10 AM11
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9 BM10 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Espazo Schengen: A europeización das políticas de regulación e control migratorio |
Tema 1.1. O impacto de Schengen nas políticas nacionais de admisión e control de fluxos migratorios.
Tema 1.2. As políticas comunitarias sobre control e regulación dos fluxos migratorios.
Tema 1.3. Definicions das figuras de control migratorio no Espazo Schengen.
|
Tema 2: O sistema de control migratorio no Sur de Europa. |
Tema 2.1. O sistema migratorio no Sur de Europa: puntos de comunalidade e diversxencia.
Tema 2.2. As políticas de control no Sur de Europa: o peso da inmigración irregular. |
Tema 3: As políticas de control migratorio en España. |
Tema 3.1. España como fronteira Sur de Europa: ¿son eficaces as políticas de control? Características da xestión de fluxos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A6 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 |
21 |
0 |
21 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A5 A6 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 |
0 |
19 |
19 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A6 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 |
0 |
31 |
31 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A2 A3 A5 A6 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consistirán nas explicación teóricas sobre os contidos da materia. As clases serán un espazo aberto ao debate e intercambio de opinións. Ademáis de lugar de encontro entre os profesores responsables e o alumnado para resolver dúbidas sobre os temas expostos e as leituras recomendadas.
Para facilitar a tarefa ao alumnado estarán accesibles no Campus Virtual os materiais de apoio que empreguen os profesores nas súas explicacións (presentacións) e todo materia adicional que poida considerarse relevante (bibliografía complementaria). Debemos lembrar que a través da páxina web do ESOMI (www.esomi.es) e do perfil do facebook (esomi.udc) estarán dispoñibles para o alumnado novas, publicacións e actualidade sobre a situación da inmigración en España.
A asistencia ás clases desta materia é obrigatoria ao igual que ao resto de asignaturas do máster. Lémbrase ao alumnado o requisito de asistir a un 70% das clases para poder realizar unha avaliación continua. |
Discusión dirixida |
O profesorado responsable pode contemplar a opción de que o alumnado expoña durante as aulas algunhas leituras recomendadas na bibliografía ou faga pequenas exposicións sobre temas relacionados coa materia. Consideramos necesario a leitura da bibliografía recomendada da materia que reciben os alumnos e alumnas ao comezo do Máster. Ademáis, o profesorado pode facer recomendacións bibliográficas para solventar carencias de coñecementos e reforzar a aprendizaxe sobre as políticas de control migratorio. |
Traballos tutelados |
Os profesores responsables da materia explicarán ao alumnado durante o desenrolo do curso o tipo de traballo tutelado que é requisito obrigatorio para superar esta asignatura. O alumando pode consultar dúbidas ao respecto das temáticas e bibliografía complementaria ao profesorado durante o desenrolo das aulas. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia a una charla de un gestor o técnico de una ONG en A Coruña. Para a modalidade a distancia será retrasmitida por video conferencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os profesores responsables tentarán apoiar a tarefa autónoma do alumnado na elaboración dos traballos tutelados. Durante as clases maxistrais tentarán resolverse as dúbidas sobre os distintos traballos. Ademáis, tamén poden acudir a consultar dúbidas durante o horario oficial de titorías ou a través do correo electrónico.
No caso de alumnado a distancia se empregarán as tutorias on line de moodle e o correo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A6 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 |
Participación e atención ás explicacións. |
0 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A5 A6 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 |
O profesorado responsable pode propor ao alumnado a exposición nas clases maxistrais de leituras recomendadas, a elaboración e exposición de breves investigacións sobre unha temática concreta, ou a explotación dalgunha fonte de datos estatística relacionada coa temática analizada.
No caso de producirse esta petición de traballo ao comezo das explicacións, tamén se deixará que suporá sobre o total da nota global da materia. |
0 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A6 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C3 C4 C5 |
O/A alumno/a matriculada nesta materia realizará un traballo individual ou colectivo que será tutelado polo profesorado responsable. A nota obtida nesta investigación equivale á nota da materia.
Pero para superar este traballo considérase necesario asistir ás explicacións durante as sesións maxistrais e ler a bibliografía recomendada e entregada a comezos de curso.
Se a persoa matriculada nesta materia suspende este traballo poderá acudir e presentarse ao exame final da mesma. Considérase motivo de suspenso o plaxio parcial ou total do traballo de traballos xa publicados.
Os alumnos de matricula on line, que non tivesen superado a materia coa avaliación contínua dispoñen dunha segunda opción a través dun traballo no que se poda aprecisar a superación das insuficiencias previamente constatadas. |
100 |
|
Observacións avaliación |
No caso dos alumnos a distancia a obrigatoriedade de asistencia será sustituía por un seguimento e tutorización mais frecuente, sendo os mesmos criterios os de avaliación e as mesmas datas de entregas periódicas de traballos que na modalidades presencial.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
CALAVITA, K. (2006): “Contradicciones estructurales en la política de inmigración: los casos de la Europa del Sur y de los Estados Unidos”, en Revista Española de Investigaciones Sociológicas, nº 116. Centro de Investigaciones Sociológicas: Madrid. Págs. 185-212.
CORNELIUS, W.A. AND SALEHYAN, I. (2007): “Does Border Enforcement Deter Unauthorized Immigration?—The Case of Mexican Migration to the United States,” Regulation & Governance, Vol. 1, No. 2 (June 2007): 139-53. Reprinted in Spanish translation in Revista Española del Tercer Sector, nº 4, 2006. Fundación Luís Vives: Madrid. pp.: 199-221.
GARSON, J.P. (2006): “Principales tendencias recientes de los movimientos y políticas migratorios en los países de la OCDE”, en Revista Española del Tercer Sector, nº 4, 2006. Fundación Luís Vives: Madrid. Pp.: 175-198.
IZQUIERDO ESCRIBANO, A.; FERNÁNDEZ SUÁREZ, B. (2009): “La gestión política de la inmigración en España (2000-2008), in NAVARRO, V. (dir.): La situación social en España III, Madrid: Biblioteca Nueva, págs. 289-331.
LÓPEZ SALA, A. (2009): “El control de los flujos migratorios y la gestión política de las fronteras en España”, en ZAPATA-BARRERO, R. (ed.): Políticas y gobernabilidad de la inmigración en España. Barcelona: Arial, págs. 31-49.
PÉREZ CARAMÉS, A. (2010): “The externalization of migration control in Spain and its impact on Morrocan and Ecuadorian migration”, in ZAPATA-BARRERO, R. (ed.): Shaping the normative contours of the European Union: a Migration-Border framework. Barcelona: CIDOB, págs. 97-118.
RIBAS MATEOS, N. (2011, ed): El Río Bravo Mediterráneo. Las regiones fronterizas en la época de globalización. Barcelona: Edicions Bellaterra. |
Bibliografía complementaria
|
|
ANGUIANO, M.E.; LÓPEZ SALA, A.M. (eds., 2010): Migraciones y fronteras. Nuevos contornos para la movilidad internacional. Barcelona: Icaria. CORNELIUS, W.A. (2005): “Controlling ‘Unwanted’ Immigration: Lessons from the United States, 1993-2004,” in Journal of Ethnic and Migration Studies, Vol. 31, No. 4 (July 2005), pp. 775-794. Reprinted in Portuguese translation, in M. Margarida Marques, ed., O estado e migração internacional: Estudos Políticos, Vol. 1 (Lisbon: Livros Horizonte, 2007). CORNELIUS, W.A., TSUDA, T., MARTIN, P.L. HOLLIFIELD, J.F. (2004): Controlling immigration. A global perspective. Second Edition. Stanford University Press. GUIRAUDON, V. AND JOPPKE, C. (2001): Controlling a new migration world. Routledge: London. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito internacional e migracións/615472107 | Teoría das migracións internacionais/615472110 | Sistemas migratorios comparados/615472202 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Políticas de integración social da inmigración/615472205 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|