Identifying Data 2015/16
Subject (*) Novas tecnoloxías aplicadas a destinos e produtos turísticos Code 615488005
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Novos Produtos Turísticos (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Parama Gabia, Jose Ramon
E-mail
jose.parama@udc.es
Lecturers
Parama Gabia, Jose Ramon
E-mail
jose.parama@udc.es
Web
General description Hoxe en día as novas tecnoloxías están presentes en todos os ámbitos da nosa vida, o turismo non é unha excepción. Nesta materia explóranse varios aspectos destas tecnoloxías aplicadas ao turismo. En primeiro lugar estúdase que características debe ter un sitio web de turismo segundo a OMT (Organización Mundial do Turismo). O obxectivo é ser capaz de avaliar a conveniencia do deseño e estruturación dun sitio web sobre turismo. Dentro desta mesma liña, aprenderase a desenvolver blogs con ferramentas sinxelas.
Outra tecnoloxía de evidente interese para o mundo do turismo son os Sistemas de Información Xeográfica (SIX), que permiten asociar información multimedia a puntos nun mapa. Despois dunha pequena introdución aos SIX, aprenderase a desenvolver sinxelos SIX con ferramentas de fácil uso.
Finalmente, farase un repaso das tecnoloxías máis modernas con aplicabilidade ao mundo do turismo, co fin de motivar a necesidade da innovación tecnoloxía tamén dentro do marco do turismo, como un aspecto fundamental para a mellora e diferenciación dos nosos produtos turísticos.

Os alumnos disporán no curso virtual dos seguintes materiais audiovisuais:
-Descrición da materia.
-Descrición Tema1
-Descrición Tema2
-Descrición Tema3
-Descrición Tema4
-Descrición do contido e estrutura das prácticas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
A11 Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B12 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Que os estudantes coñezan a utilidade dos sistemas de información xegráfica para o sector turístico AC11
BC12
CC8
Que os estudantes sexan capaces de usar sistemas de información xeográfica sinxelos (tipo google maps e google earth) AC10
BC2
BC12
CC3
CC8
Ser capaz de utilizar ferramentas da web 2.0 AC10
BC2
BC12
CC3
CC8
Ter coñecementos básicos de outras ferramentas informáticas útiles para o sector turístico AC10
AC11
BC2
BC12
CC8
Ser capaz de analizar un sitio web de destinos turísticos AC10
AC11
BC2
BC12
CC8

Contents
Topic Sub-topic
A Web 2.0 Concepto e aplicacións principais
Desenvolvemento dun blog de información turística en Wordpress
Avaliación e optimización de sitios web Criterios de calidade e factores de éxito esenciais para sitios web de destinos.
Métodos de avaliación e análise dun sitio web de destinos.
Sistemas de Información xeográfica Definición e conceptos básicos
Google maps
Google earth
Outras tecnoloxías Minería de datos
Smart Cities
Realidade Aumentada

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A10 B12 B2 C3 34.5 51.75 86.25
Guest lecture / keynote speech A11 B12 B2 C8 25 37.5 62.5
 
Personalized attention 1.25 0 1.25
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice No propio aula, intercaladas cas explicacións, os alumnos irán desenvolvendo un exemplo do material explicado.

Os alumnos dispoñen no curso virtual de distintos materiais de apoio: powerpoints, enlaces a tutoriais, etc.


Guest lecture / keynote speech Clases teóricas de aula. Nelas exporanse os contidos fundamentais da materia. Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resumen.

Para os alumnos on-line, no curso virtual hai powerpoints, tutoriais, exemplos, etc., do explicado no aula.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
Durante as prácticas de laboratorio o profesor realizará exercicios que os alumnos realizarán ao mesmo tempo, se necesitasen axuda o profesor os asistirá.

O profesor tamén proporá exercicios para que os alumnos os fagan semi-autónomamente, xa que terán a axuda do profesor para as súas dúbidas.

Durante todo o curso o profesorado estará dispoñible en titorías segundo o establece a normativa, 6 horas semanais.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A10 B12 B2 C3 Os alumnos/as deberán entregar 4 traballos ao longo do curso.
-Avaliación de un sitio web (AW)
-Desenvolvemento dun blog (DB)
-Desenvolvemento dun mapa con información turística (MAP)
-Exposición dunha tecnoloxía ou proxecto innovador TIC no sector turístico (TIC)

As porcentaxes nas que cada traballo puntúa na nota global son as seguintes:

-AW: 0.3
-DB: 0.2
-MAP: 0.4
-TIC: 0.1

A exposición dunha tecnoloxía ou proxecto innovador TIC para os alumnos en modalidade on-line substitúese por un traballo escrito.

Para aprobar a materia hai que acadar entre todas como mínimo un 5.
100
 
Assessment comments

Un alumno/a se considera NON PRESENTADO se non entrega NINGUNHA das prácticas que pidan durante o curso.


Sources of information
Basic Google (). Ayuda google earth. https://support.google.com/earth/?hl=es
Google (). Ayuda google maps. https://support.google.com/maps/?hl=es
OMT (2001). Comercio Electrónico y Turismo. Consejo empresarial CEOMT
OMT (2005). Evaluación y optimización de sitios web. Consejo empresarial CEOMT
José R. Paramá (). Explicación general asignatura.
Óscar Ramos (). Explicación Tema 1.
Óscar Ramos (). Explicación Tema 2.
José R. Paramá (). Explicación Tema 3.
José R. Paramá (). Explicación Tema 4.
(). Planeta web 2.0 Inteligencia colectiva o medios fast food. www.planetaweb2.net

Complementary (). El futuro es tuyo. La revolución social de las personas.. www.blogbook.es
(). Libro blanco de los viajes sociales. http://www.minube.com
Alberto Ortiz de Zárate Tercero (). Manual de uso del blog en la empresa. http://www.infonomia.com


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.