Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sostible |
A2 |
Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras |
A5 |
Que os alumnos teñan coñecementos sobre a normativa que regula as actividades turísticas |
A6 |
Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico |
A7 |
Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan ás innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor |
A8 |
Planificar novos destinos e produtos turísticos |
A9 |
Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sostible das comunidades receptoras |
A10 |
Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización |
A11 |
Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector |
A12 |
Utilizar as metodoloxías científicas axeitadas tanto cualitativas coma cuantitativas |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B11 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico. |
B13 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dotar os alumnos dos conceptos e información precisos para que poidan entender, contextualizar e propoñer políticas de desenvolvemento da actividade turística |
AM1 AM2 AM5 AM6 AM8
|
BM2 BM3 BM10
|
CM8
|
Comprender o papel desempeñado polos diversos "policymakers" na promoción da actividade turística. |
AM7 AM8 AM9 AM11
|
BM3 BM10 BM11
|
CM4
|
Manexar as fontes estatísticas e bibliográficas vinculadas á actividade turística. |
AM6 AM7 AM10 AM12
|
BM3 BM13
|
CM6
|
Manexar os instrumentos e metodoloxía propias da análise económica como vía para interpretar a realidade turística e actuar sobre esta |
AM7 AM8 AM11 AM12
|
BM5 BM6 BM7
|
CM6 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque I Política Económica do Sector Turístico Tema I.-Turismo e políticas públicas |
1. Introducción as políticas públicas
2. A política económica e o turismo
|
Tema II: Axentes, instrumentos e actuacións sobre o sector Turístico. |
3. O turismo no contexto político internacional
4. Evolución da política turística en España
5. A política turística das Comunidades Autónomas.
6. O turismo e a política de transportes, infraestructuras e medio ambente.
7. Política turística, desenvolvemento económico e benestar |
Tema III: Economía, territorio e actividades turísticas |
8. A política turística no ámbito local.
• Planificación económica e turismo
|
Bloque II. Aspectos xurídicos do Turismo Tema I: O Dereito Administrativo Turístico. |
1.- Evolución da normativa sobre ordenación do Turismo
2.- Diferentes normas de contido turístico en Galicia. Especial referencia as demandas legais de accesibilidade turística
|
Tema II: Problemas prácticos de carácter xurídico no sector turístico |
3.- La creación de una empresa turística. Obligaciones legales
4.- El procedimiento Administrativo aplicado a las relaciones turísticas
5.- Un caso particular: A protección de datos nas relación turísticas
6.- Aplicación da nova norma de contratación pública ao sector turístico
7.- Especial alusión as esixencias de RSE na nova normativa de contratos no sector público
|
Tema III: Solución extraxudicial de conflitos. A mediación e a arbitraxe. A protección aos consumidores |
8.- Os principios da mediación aplicados ao ámbito turístico
9.- Efectos da mediación
10.- Dereitos dos consumidores de produtos e servizos turísticos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A5 A2 B2 B5 |
2 |
4 |
6 |
Análise de fontes documentais |
A5 A8 A10 A1 A2 B6 B7 B10 B11 B3 C8 |
4 |
8 |
12 |
Obradoiro |
A7 A1 B7 B11 B13 B2 C4 C6 C8 |
3 |
6 |
9 |
Estudo de casos |
A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 |
4 |
8 |
12 |
Presentación oral |
A7 A8 A9 A10 A12 A2 B6 B7 B3 |
1 |
8 |
9 |
Sesión maxistral |
A5 A7 A8 A9 A11 A1 A2 B6 B2 B3 B5 C4 C6 C8 |
32 |
64 |
96 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Ao comezo de cada tema identificaranse os principais obxectivos que se pretenden alcanzar, a secuencia lóxica que se seguirá na exposición de contidos, os coñecementos previos recomendables para facilitar o proceso de aprendizaxe e a bibliografía específica. |
Análise de fontes documentais |
A partir do temario da materia, facilitarase material audiovisual ou bibliográfico que sirva de referencia para desenvolver algunhas cuestións básicas que o alumno deberá resolver para entregar o profesor |
Obradoiro |
Nas clases prácticas, baixo a supervisión do profesor e empregando as metodoloxías antes mencionadas (lecturas, análise de fontes documentais, discusións...) o alumno deberá realizar unha serie de exercicios prácticos. |
Estudo de casos |
Un dos obxectivos da materia é a elaboración dunha análise crítica dunha proposta de política económica, concretamente dos plans de longo prazo formulados para España (2020) utilizando para iso a metodoloxía e conceptos explicados na materia.
Con respecto ao estudo dos temas de carácter xurídico acompañarase da análise de casos prácticos relativos á interpretación de normas que nalgúns casos haberá de ser a través de comentarios de xurisprudencia así como redacción de documentos propios do procedemento administrativo aplicado ao ámbito turístico. |
Presentación oral |
Ao longo do curso realizásense presentacións orais que teñen por obxecto valorar os coñecementos adquiridos polo alumno, favorecer a maduración do coñecemento e resolver as potenciais dúbidas que xorden tanto a nivel teórico como práctico. |
Sesión maxistral |
Cada semana en horario presencial explicaranse os coñecementos básicos da materia, empregando para iso como apoio tanto medios audiovisuais coma fontes documentais. Nestas sesións será necesaria a participación activa do alumnado para facilitar o proceso de ensino-aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Análise de fontes documentais |
Estudo de casos |
Obradoiro |
Presentación oral |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Tanto a parte teórica da materia como a práctica e, moi especialmente, o estudo de casos dentro desta última, será complementada con atención personalizada das consultas do alumnado, proporcionando orientación e apoio no proceso de aprendizaxe, así como motivando a ampliación dos coñecementos seguindo os intereses. Esta actividade desenvolverase de forma presencial (nos horarios de titoría do profesor) ou de forma non presencial (a través do correo electrónico ou do campus virtual). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 |
Nas clases prácticas, baixo a supervisión do profesor e empregando as metodoloxías antes mencionadas (lecturas, análise de fontes documentais, discusións...) o alumno deberá realizar unha serie de exercicios prácticos que serán valorados |
25 |
Obradoiro |
A7 A1 B7 B11 B13 B2 C4 C6 C8 |
Un dos obxectivos da materia é a elaboración dunha análise crítica dunha proposta de política económica, concretamente dos plans de longo prazo formulados para España (2020) utilizando para iso a metodoloxía e conceptos explicados na materia. |
60 |
Presentación oral |
A7 A8 A9 A10 A12 A2 B6 B7 B3 |
Ao longo do curso propoñeranse diversos temas de traballo que os alumnos deberán desenvolver e presentar oralmente. Nestes valorarase o uso dos conceptos desenvolvidos nas clases teóricas, a capacidade de análise e a maduración de coñecementos. |
15 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ARAGÓN CÁNOVAS F.J. et al. (2004). Derecho de las empresas turísticas. . Universidad de Salamanca. Salamanca
GONZÁLEZ CABRERA, I., CÁRDENAS NEGRO, M.P. (2009). Derecho de las empresas turísticas.. Universidad de Las Palmas, Las Plamas
BULL, A. (1994). Economía del Sector Turístico. Alianza, Madrid
VELASCO GONZALEZ, M (2005). La política turística. Gobierno y administración turística en España (1952-2004. Ed.Tirant lo Blanch, Valencia
BLANQUER CRIADO,DAVID (2002). Ordenación y gestión del territorio turístico. Ed.Tirant lo Blanch, Valencia
RIVAS GRACÍA, J. (2008). Planificación turística autonómica:dimensiones y perspectivas.. Universidad de Oviedo, Oviedo |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|