Identifying Data 2015/16
Subject (*) Planificación e xestión de plans de turismo. O papel das organizacións públicas e privadas Code 615488006
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Novos Produtos Turísticos (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público Especial
Economía Aplicada 1
Coordinador
Pena Lopez, Jose Atilano
E-mail
atilano.pena@udc.es
Lecturers
Pena Lopez, Jose Atilano
Santos Pita, Manuela del Pilar
E-mail
atilano.pena@udc.es
m.p.santos@udc.es
Web
General description Dada a amplitude do obxecto de estudo e a especificidade dos aspectos legais, esta materia subdivídese en dúas submaterias: A Política Económica do Sector turístico e a elaboración de plans turísticos e os aspectos legais ligados á planificación dos destinos turísticos. En tanto que na primeira se centra no estudo das actuacións públicas sobre o sector nun sentido xeral, a segunda farao sobre os aspectos legais relacionados coa actividade turística. A Política Económica do Sector Turísitico formula unha aproximación ao alumno ás políticas sectoriais aplicadas sobre o sector turístico dende ao perspectiva da Economía Aplicada, de forma que este comprenda os diversos planos de actuación e dispoña dunha visión global da interacción pública e privada sobre o sector. En primeiro lugar realízase unha revisión do papel potencial das Administracións Públicas na promoción deste tipo de actividades e a súa evolución temporal. Posteriormente proponse un estudo crítico das políticas desenvolvidas "de facto" polos diversos niveis de goberno existentes e as súas alternativas. Finalmente introduciranse diversas ferramentas de análise económica territorial en orde a planificar actuacións tanto públicas coma privadas e a metodoloxía propia para a elaboración de plans No bloque ligado á dimensión legal realizarase unha revisión das regulacións que afectan á actividade turística de forma que o alumno teña unha visión xeral sobre o marco legal e os seus efectos sobre a actividade turística.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sostible
A2 Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras
A5 Que os alumnos teñan coñecementos sobre a normativa que regula as actividades turísticas
A6 Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico
A7 Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan ás innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
A8 Planificar novos destinos e produtos turísticos
A9 Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sostible das comunidades receptoras
A10 Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
A11 Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
A12 Utilizar as metodoloxías científicas axeitadas tanto cualitativas coma cuantitativas
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Resolver problemas de forma efectiva.
B7 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B11 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico.
B13 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Dotar os alumnos dos conceptos e información precisos para que poidan entender, contextualizar e propoñer políticas de desenvolvemento da actividade turística AC1
AC2
AC5
AC6
AC8
BC2
BC3
BC10
CC8
Comprender o papel desempeñado polos diversos "policymakers" na promoción da actividade turística. AC7
AC8
AC9
AC11
BC3
BC10
BC11
CC4
Manexar as fontes estatísticas e bibliográficas vinculadas á actividade turística. AC6
AC7
AC10
AC12
BC3
BC13
CC6
Manexar os instrumentos e metodoloxía propias da análise económica como vía para interpretar a realidade turística e actuar sobre esta AC7
AC8
AC11
AC12
BC5
BC6
BC7
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Bloque I Política Económica do Sector Turístico Tema I.-Turismo e políticas públicas 1. Introducción as políticas públicas
2. A política económica e o turismo
Tema II: Axentes, instrumentos e actuacións sobre o sector Turístico. 3. O turismo no contexto político internacional
4. Evolución da política turística en España
5. A política turística das Comunidades Autónomas.
6. O turismo e a política de transportes, infraestructuras e medio ambente.
7. Política turística, desenvolvemento económico e benestar
Tema III: Economía, territorio e actividades turísticas 8. A política turística no ámbito local.
• Planificación económica e turismo
Bloque II. Aspectos xurídicos do Turismo Tema I: O Dereito Administrativo Turístico. 1.- Evolución da normativa sobre ordenación do Turismo
2.- Diferentes normas de contido turístico en Galicia. Especial referencia as demandas legais de accesibilidade turística
Tema II: Problemas prácticos de carácter xurídico no sector turístico 3.- La creación de una empresa turística. Obligaciones legales
4.- El procedimiento Administrativo aplicado a las relaciones turísticas
5.- Un caso particular: A protección de datos nas relación turísticas
6.- Aplicación da nova norma de contratación pública ao sector turístico
7.- Especial alusión as esixencias de RSE na nova normativa de contratos no sector público
Tema III: Solución extraxudicial de conflitos. A mediación e a arbitraxe. A protección aos consumidores 8.- Os principios da mediación aplicados ao ámbito turístico
9.- Efectos da mediación
10.- Dereitos dos consumidores de produtos e servizos turísticos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A5 A2 B2 B5 2 4 6
Document analysis A5 A8 A10 A1 A2 B6 B7 B10 B11 B3 C8 4 8 12
Workshop A7 A1 B7 B11 B13 B2 C4 C6 C8 3 6 9
Case study A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 4 8 12
Oral presentation A7 A8 A9 A10 A12 A2 B6 B7 B3 1 8 9
Guest lecture / keynote speech A5 A7 A8 A9 A11 A1 A2 B6 B2 B3 B5 C4 C6 C8 32 64 96
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Ao comezo de cada tema identificaranse os principais obxectivos que se pretenden alcanzar, a secuencia lóxica que se seguirá na exposición de contidos, os coñecementos previos recomendables para facilitar o proceso de aprendizaxe e a bibliografía específica.
Document analysis A partir do temario da materia, facilitarase material audiovisual ou bibliográfico que sirva de referencia para desenvolver algunhas cuestións básicas que o alumno deberá resolver para entregar o profesor
Workshop Nas clases prácticas, baixo a supervisión do profesor e empregando as metodoloxías antes mencionadas (lecturas, análise de fontes documentais, discusións...) o alumno deberá realizar unha serie de exercicios prácticos.
Case study Un dos obxectivos da materia é a elaboración dunha análise crítica dunha proposta de política económica, concretamente dos plans de longo prazo formulados para España (2020) utilizando para iso a metodoloxía e conceptos explicados na materia.
Con respecto ao estudo dos temas de carácter xurídico acompañarase da análise de casos prácticos relativos á interpretación de normas que nalgúns casos haberá de ser a través de comentarios de xurisprudencia así como redacción de documentos propios do procedemento administrativo aplicado ao ámbito turístico.
Oral presentation Ao longo do curso realizásense presentacións orais que teñen por obxecto valorar os coñecementos adquiridos polo alumno, favorecer a maduración do coñecemento e resolver as potenciais dúbidas que xorden tanto a nivel teórico como práctico.
Guest lecture / keynote speech Cada semana en horario presencial explicaranse os coñecementos básicos da materia, empregando para iso como apoio tanto medios audiovisuais coma fontes documentais. Nestas sesións será necesaria a participación activa do alumnado para facilitar o proceso de ensino-aprendizaxe.

Personalized attention
Methodologies
Introductory activities
Document analysis
Case study
Workshop
Oral presentation
Guest lecture / keynote speech
Description
Tanto a parte teórica da materia como a práctica e, moi especialmente, o estudo de casos dentro desta última, será complementada con atención personalizada das consultas do alumnado, proporcionando orientación e apoio no proceso de aprendizaxe, así como motivando a ampliación dos coñecementos seguindo os intereses. Esta actividade desenvolverase de forma presencial (nos horarios de titoría do profesor) ou de forma non presencial (a través do correo electrónico ou do campus virtual).

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 Nas clases prácticas, baixo a supervisión do profesor e empregando as metodoloxías antes mencionadas (lecturas, análise de fontes documentais, discusións...) o alumno deberá realizar unha serie de exercicios prácticos que serán valorados 25
Workshop A7 A1 B7 B11 B13 B2 C4 C6 C8 Un dos obxectivos da materia é a elaboración dunha análise crítica dunha proposta de política económica, concretamente dos plans de longo prazo formulados para España (2020) utilizando para iso a metodoloxía e conceptos explicados na materia. 60
Oral presentation A7 A8 A9 A10 A12 A2 B6 B7 B3 Ao longo do curso propoñeranse diversos temas de traballo que os alumnos deberán desenvolver e presentar oralmente. Nestes valorarase o uso dos conceptos desenvolvidos nas clases teóricas, a capacidade de análise e a maduración de coñecementos. 15
 
Assessment comments

Sources of information
Basic ARAGÓN CÁNOVAS F.J. et al. (2004). Derecho de las empresas turísticas. . Universidad de Salamanca. Salamanca
GONZÁLEZ CABRERA, I., CÁRDENAS NEGRO, M.P. (2009). Derecho de las empresas turísticas.. Universidad de Las Palmas, Las Plamas
BULL, A. (1994). Economía del Sector Turístico. Alianza, Madrid
VELASCO GONZALEZ, M (2005). La política turística. Gobierno y administración turística en España (1952-2004. Ed.Tirant lo Blanch, Valencia
BLANQUER CRIADO,DAVID (2002). Ordenación y gestión del territorio turístico. Ed.Tirant lo Blanch, Valencia
RIVAS GRACÍA, J. (2008). Planificación turística autonómica:dimensiones y perspectivas.. Universidad de Oviedo, Oviedo

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.