Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Utilizar correctamente e con precisión a terminoloxía e a linguaxe estatístico-econométrica. |
AM11
|
BM4 BM5 BM11 BM12 BM13 BM14
|
CM1 CM4 CM8
|
Obter, das fontes apropiadas, información cuantitativa para a análise da actividade turística. |
AM2 AM7 AM12
|
BM5 BM8 BM11 BM12 BM14
|
CM1 CM3 CM8
|
Interpretar a información cuantitativa mediante técnicas univariantes e multivariantes. |
AM2 AM4 AM7 AM8 AM11 AM12
|
BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM11 BM13 BM14
|
CM1 CM3
|
Analizar, desde un punto de vista crítico, os resultados da aplicación das técnicas. |
AM2 AM4 AM7 AM8 AM11 AM12
|
BM4 BM5 BM8 BM11 BM12 BM13 BM14
|
CM1 CM4 CM6 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Parte I |
1. Obtención da información para a análise da actividade turística: deseño e análise de enquisas.
2. Análise univariante da información turística I: medidas de síntese da información. Aplicacións.
3. Análise multivariante da información turística I. Aplicacións.
|
Parte II |
1. Fontes de datos para a análise cuantitativa da actividade turística.
2. Análise univariante da información turística II. Extracción da tendencia e as variacións estacionais das series de turismo. Números índices e deflación de series.
3. Análise multivariante da información turística II. Relacións estatísticas e relacións causais entre as principais variables do sector turístico. Estimación e verificación de modelos clásicos de demanda e oferta turísticas. Variables ficticias. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A11 B11 B12 B5 |
6 |
6 |
12 |
Sesión maxistral |
A4 A8 A11 A12 A2 B12 B14 B5 C8 |
17 |
34 |
51 |
Prácticas a través de TIC |
A7 A11 A12 A2 B6 B7 B8 B13 B14 B4 B5 C1 C3 C4 C6 C8 |
25 |
50 |
75 |
|
Atención personalizada |
|
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Consisten na presentación da materia, a revisión das principais fontes de datos económicos e o repaso dalgúns coñecementos estatísticos básicos. |
Sesión maxistral |
Aínda que debe contar coa participación do alumnado, baséase na exposición oral dos conceptos e métodos por parte das profesoras. Dita exposición compleméntase coa utilización de medios audiovisuais, e inclúe exemplos e exercicios que permiten destacar as limitacións e posibilidades das técnicas analizadas.
|
Prácticas a través de TIC |
Son necesarias para aprender o manexo do software adecuado para efectuar aplicacións empíricas dos métodos expostos nas sesións maxistrais e para valorar os resultados que proporcionan, tarefas que o alumno debe realizar baixo tutela. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Posto que o grupo é reducido, poden dedicarse os minutos finais á consulta dos problemas que poidan suscitárselle a cada alumno.
Debido á heteroxeneidade dos estudantes no dominio das ferramentas informáticas, os problemas que xorden durante o seu desenvolvemento son múltiples e variados e hai que resolvelos de forma individualizada. A medida que vai realizando o seu traballo, cada alumno debe consultar coas profesoras para obter as orientacións necesarias para o seu correcto desenvolvemento. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A7 A11 A12 A2 B6 B7 B8 B13 B14 B4 B5 C1 C3 C4 C6 C8 |
Nestas clases os alumnos iniciarán a resolución dos problemas propostos polas profesoras, que logo deberán completar e entregar. |
100 |
|
Observacións avaliación |
CRITERIOS XERAIS:A cualificación de non presentado corresponde unicamente aos alumnos que so participen en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20 por cento da puntuación total, con independencia da cualificación obtida. A materia divídese en dúas partes correspondentes a cada un dos bloques de contidos, que se avalían por separado, cada unha delas con 5 puntos. Para superar cada parte é necesario obter un mínimo de 2,5 puntos. A asignatura considerarase aprobada si se obtén unha puntuación global de 5 puntos ou máis. AVALIACIÓN DA PARTE I: Os 5 puntos correspondentes pódense obter mediante a realización dun traballo e a resolución dun boletín de exercicios, que poderán realizarse nas clases prácticas. Antes do comezo do período de clases estará dispoñible, a través da plataforma Moodle, unha Guía complementaria da Parte I na que se especificarán os prazos de entrega. Para os Temas 1 e 2 proporase a realización dun traballo individual ou en grupos de dúas persoas, consistente no deseño, análise e síntese da información dunha pequena enquisa. A súa puntuación máxima será de 2,5 puntos. Para o Tema 3 proporase un boletín de exercicios individuais. A súa puntuación máxima será de 2,5 puntos. As actividades a realizar, as normas para realizalas, así como os criterios para a avaliación e as datas de entrega figurarán en Moodle, nun espazo de traballo creado especificamente para cada unha delas. AVALIACIÓN DA PARTE II: Os 5 puntos correspondentes pódense obter mediante a resolución das cuestións e problemas que xorden nun exercicio de aplicación práctica dalgunha das metodoloxías tratadas. Ao comezo do período de clases estará dispoñible na páxina web da asignatura na plataforma Moodle un documento coa súa descrición detallada. A cualificación dependerá da dificultade do tema, da calidade do texto e dos ficheiros de datos, da corrección ao aplicar as técnicas, da análise dos resultados e das conclusións obtidas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
PÉREZ, C. (2002). Estadística aplicada a través de Excel. Madrid: Prentice Hall.
URIZ, P. (2015). Material para el seguimiento de la Parte I. Plataforma Moodle
RAMIL, M. (2015). Material para el seguimiento de la Parte II. Plataforma Moodle.
PÉREZ, C. (2009). Técnicas estadísticas multivariantes con SPSS. Madrid: Garceta. |
BIBLIOGRAFÍA PARA A PARTE I:Para esta parte, a única referencia obrigatoria e URIZ, P. (2015) que estará ao dispor dos alumnos na Plataforma Moodle ao comezo do período de clases. Contén un documento con todo o material da materia, tanto a parte teórica como exercicios e as súas solucións para cada un dos temas. PÉREZ, C. (2002): capítulos 1 - 3, 6, 12 e 13 e PÉREZ, C. (2009): capítulos 1 e 8 son manuais básicos para a resolución de problemas con soporte informático (Excel e SPSS). BIBLIOGRAFÍA PARA A PARTE II:A única referencia obrigatoria é RAMIL, M. (2015), que estará ao dispor dos alumnos na
Plataforma Moodle ao comezo do período de clases. Contén un documento no
que se fai unha presentación xeral da materia, varios arquivos que
recollen o contido de todos os temas e subtemas, exercicios de autovaliación e solucións e outro documento no
que se explica, de forma detallada, a estrutura do exercicio para a
avaliación e os criterios para a súa cualificación.
As outras dúas, RAMIL, M.; REY, C.; LODEIRO, M. e ARRANZ, M. (2012) e REY,
C. e RAMIL, M. (2006), que figuran na bibliografía complementaria, son manuais sinxelos para ampliar
coñecementos ou para consultar dúbidas, pero non son de lectura
obligatoria. |
Bibliografía complementaria
|
PÉREZ, R. Y LÓPEZ, A. J. (1997). Análisis de datos económicos II. Métodos inferenciales. Madrid
RAMIL, M.; REY, C.; LODEIRO, M.; ARRANZ, M. (2012). Introducción a la econometría. Teoría y práctica. A Coruña
REY, C. Y RAMIL, M. (2006). Introducción a la estadística descriptiva. A Coruña
VILAR, J. (2003). Modelos estadísticos aplicados. A Coruña |
Utilizaranse, ademais, distintas fontes de datos
e material dispoñible na rede, que se detallarán durante o curso. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|