Identifying Data 2015/16
Subject (*) Planificación e xestión de destinos e novos produtos turísticos na zona costeira e termal Code 615488010
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Novos Produtos Turísticos (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Medicina
Coordinador
Meijide Failde, Rosa
E-mail
rosa.meijide.failde@udc.es
Lecturers
Meijide Failde, Rosa
E-mail
rosa.meijide.failde@udc.es
Web
General description Nesta materia estúdanse os aspectos mais relevantes relacionados co turismo de saúde e o turismo litoral. Por un lado estúdase o turismo de saúde e o turismo médico dando unha visión da súa actualidade e por outro trátase o turismo litoral e insular dando unha visión das diferentes tipoloxías. Antes de comezar o curso se entregará o seguinte material:
- Presentacións explicando os contidos da materia
- Criterios a seguir para a evaluación dos traballos

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sostible
A2 Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras
A5 Que os alumnos teñan coñecementos sobre a normativa que regula as actividades turísticas
A6 Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico
A8 Planificar novos destinos e produtos turísticos
A9 Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sostible das comunidades receptoras
A11 Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Resolver problemas de forma efectiva.
B9 Traballar de forma colaboradora.
B13 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B14 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
TURISMO DE LITORAL: Estudar as características, factores de localización e formas dos espazos turísticos litorais e insulares Comprender os mecanismos de comercialización e órganos de xestión do turismo litoral AC1
AC2
AC5
AC6
AC8
AC9
AC11
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC9
BC13
BC14
CC1
CC2
CC6
CC7
TURISMO DE SAÚDE E SOCIAL. Comprender as motivacións principais da sociedade actual que demanda turismo de saúde e turismo médico. Identificar os tipos de centros que ofertan turismo médico e de saúde. Coñecer as características medioambientais, de infraestructuras, de recursos humáns e de xestión que definen os centros de turismo de saúde. AC1
AC2
AC5
AC6
AC8
AC9
AC11
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC9
BC13
BC14
CC1
CC2
CC6
CC7

Contents
Topic Sub-topic
TURISMO DE SAUDE Turismo de saúde e turismo médico. Definicións, conceptos, antecedentes e importancia actual.
Motivacións actuais do turismo médico e de saúde.
Socio-demografía sanitaria actual. A sociedade do ocio. Prevención da enfermidade e promoción da saúde. Estilos de vida saudables. Patoloxías crónicas mais prevalentes.
Tipos de centros de turismo médico e de saúde: hospitais, balnearios, centros de talasoterapia, spa e centros de agua, curhoteis.
Infraestructura e Equipamento dos centros. Técnicas de hidroterapia e medicina física.
Planificación xeral dun destino de turismo médico e de saúde: Turismo termal: Instalacións de auga, características medioambientais do entorno, recursos humáns, características específicas de xestión dos centros de turismo de saúde. Lexislación.
Calidade e comercialización dos centros de turismo de saúde
Desenvolvemento e situación actual do termalismo social en España.
TURISMO LITORAL E INSULAR O Turismo litoral e insular. Concepto e definicións. Factores de localización. Formas de los espacios turísticos litorais. A súa análise e evolución
Exemplos de Turismo Litoral. Estudo de áreas e modelos
Análise e comercialición dos productos de Turismo Litoral
Órganos de Xestión e administración. Relación público privada

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A5 A6 A8 A9 A1 A2 18 5 23
Field trip A6 A8 A9 A1 A2 5 0 5
Critical bibliographical B6 B13 B14 B3 B4 B5 C1 C2 C6 C7 0 14 14
Supervised projects A11 B6 B9 B13 B14 B2 B3 B4 C1 0 24 24
Oral presentation B9 B13 B4 C1 C2 3 5 8
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Modalidade presencial: Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Modalidade a distancia: Estudio dirixido a través de lecturas de textos e de material multimedia (clases grabadas, vídeos, presentacións power point) seguindo os contidos.
Field trip Modalidade presencial: Na medida do posible se realizará unha visita a un centro de turismo de saude e de turismo de litoral a determinar polos profesores. Esta visita será obligatoria para os alumnos con docencia presencial.
Modalidade a distancia: Aos alumnos con formación en esta modalidade se lles aconsellará que na medida do posible realicen a visita a un centro próximo ao seu domicilio.
Critical bibliographical Modalidade presencial e a distancia: Se realizará unha recensión bibliográfica que consistirá nunha lectura crítica dun artigo, ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema.
Supervised projects Co fin de promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, e baixo a tutela dos docentes se fará un traballo tutelado sobre un tema proposto polos profesores.
Oral presentation Modalidade presencial: Os alumnos de modalidade presencial farán unha exposición oral do traballo tutelado
Modalidade a distancia: Os alumnos de modalidade a distancia entregarán unha presentación power point e se organizará un foro de debate virtual na que deberán participar os alumnos..

Personalized attention
Methodologies
Field trip
Description
Nos traballos tutelados os profesores atenderán de maneira particular ás necesidades dos alumnos,
Nas saídas de campo o alumno terá unha atención persoalizada adaptada as súas inquietudes con respecto aso distintos aspectos que se estudarán nas visitas.
Nos traballos tutelados o profesor fará un seguimiento persoalizado do proceso de aprendizaxe por parte do alumno

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation B9 B13 B4 C1 C2 O traballo tutelado será exposto na aula de modo individual ou en grupo. Se valorarán os diferentes aspectos de calidade da información manexada, da presentación e da resposta as preguntas formuladas.
Na modalidade a distancia se entregará o traballo e se responderá ás cuestións plantexadas virtualmente.
15
Supervised projects A11 B6 B9 B13 B14 B2 B3 B4 C1 se realizará un traballo tutelado sobre un tema proposto polos profesores 35
Guest lecture / keynote speech A5 A6 A8 A9 A1 A2 Na modalidade presencial se obterá a máxima puntuación posible en este apartado co a asistencia e participación activa no 80% das sesións maxistrais. No caso de non asistencia se realizará un traballo a indicar polo profesor acerca dos contidos impartidos.
Na modalidade a distancia se valorará a participación activa no foro de debate virtual.
25
Critical bibliographical B6 B13 B14 B3 B4 B5 C1 C2 C6 C7 Se realizará unha ou dúas recensións bibliográficas a determinar polos profesores que consistirá nunha lectura crítica dun artigo, ou dunha comunicación a un congreso 20
Field trip A6 A8 A9 A1 A2 A asistencia e participación activa na visita ao centro será obrigatoria para os alumnos de modalidade presencial.
Para os alumnos de modalidade a distancia se lles aconsellará a visita a un centro próximo ao seu domicilio.
5
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Vera Rebollo, J.F. (Coord) (1997). Análisis Territorial del Turismo. . Ariel, Barcelona
Callizo Soneiro, J. (1991). Aproximación a la Geografía del Turismo. Síntesis, Madrid.
Lozato – Giotart, J.P. (1990). Geografía del turismo. Del espacio contemplado al espacio consumido,. Mason
Mirabell Izard; Oriol (Coord) (2010). Gestión Pública del turismo;. Edit UOC, Barcelona
Antón Clavé, Salvador (Coord) (2005). Planificación territorial del turismo. Edit. UOC, Barcelona
V.A. (2009). Técnicas hidrotermales y estética del bienestar. Edit. paraninfo
Tribuna termal (). Tribuna Termal. TP Consultores
V.A. (2002). Turismo y nueva sociedad Historia contemporánea. Universidad del país vasco.

Se aportará por parte dos profesores bibliografía complementaria en cada un dos temas

Complementary Mihail Moldoveau (1999 ). Ciudades termales en Europa. Lumwerg eds
Escuela Organización Industrial (2013). Informe Turismo de salud en España. Fundación EOI
Robin Bushell, Pauline Sheldon (2009). Wellness and tourism mind, body spirit, place . New York: Cognizant Communication Corporation


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

O turismo litoral e insular será impartido polo Prf. Carlos Rodríguez Carro

O turismo de saúde será impartido pola Prof. Rosa Meijide Faílde

Recoméndase nivel básico de inglés de lectura de  textos



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.