Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sostible |
A2 |
Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras |
A4 |
Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico |
A5 |
Que os alumnos teñan coñecementos sobre a normativa que regula as actividades turísticas |
A6 |
Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico |
A7 |
Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan ás innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor |
A8 |
Planificar novos destinos e produtos turísticos |
A9 |
Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sostible das comunidades receptoras |
A10 |
Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización |
A11 |
Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector |
A12 |
Utilizar as metodoloxías científicas axeitadas tanto cualitativas coma cuantitativas |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B11 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico. |
B12 |
Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B13 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B14 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interiorizar os principios da xestión do patrimonio e o seu valor e repercusións sociais |
AM1 AM2 AM5
|
BM2 BM10 BM12
|
CM5 CM7
|
Analizar textos e argumentar no ámbito do patrimonio |
AM4 AM7
|
BM1 BM3 BM5
|
CM1 CM2 CM7 CM8
|
Identificar as bases da disciplina da Interpretación do Patrimonio |
AM8 AM10 AM12
|
|
|
Determinar a presenza da Interpretación do patrimonio e avaliar a súa efectividade |
AM1 AM11
|
BM1 BM2 BM3 BM13
|
CM1 CM4 CM6
|
Explicar o proceso da planificación interpretativa |
AM1 AM6 AM8 AM9 AM12
|
BM2 BM3 BM6 BM11 BM14
|
CM2 CM5 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Cultura e patrimonio. Memoria e territorio
(Profesor Leira) |
1.1. Conceptos
1.2. Recursos patrimoniais
1.3. Bens de interese cultural |
2. Memoria colectiva, cultura e patrimonio: tres eixes do cambio social. Os proxectos socioculturais
(Profesor Leira) |
2.1. Desenvolvemento socieconómico baseado no patrimonio e o turismo cultural.
2.2. Bases para o deseño de proxectos socioculturais. |
3. Do obxecto patrimonial ao produto turístico
(Profesor Leira) |
3.1. Planificación, xestión e eficacia social.
3.2. Procesos e políticas patrimoniais e turísticas |
4. A Interpretación do Patrimonio como ferramenta de xestión. Os medios interpretativos
(Profesora Lezcano) |
4.1. Historia e significado.
4.2. Premisas fundamentais
4.3. Clasificación dos medios de IP |
5. A elaboración da mensaxe interpretativa
(Profesora Lezcano) |
5.1. A Interpretación secuencial e temática. O tópico e o tema.
5.2.A comunicación e a Interpretación. |
6. A planificación interpretativa
(Profesora Lezcano) |
6.1. Fases na planificación
6.2. O cálculo do potencial interpretativo
6.3. A avaliación
6.4. Boas prácticas en interpretación
|
7. Bens culturais, interpretación e turismo
(Profesores Leira e Lezcano) |
7.1. Desenvolvemento socioeconómico
7.2. Construción de proxectos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A4 A6 A8 A9 A10 A11 A12 A1 A2 A3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B2 B3 B4 B5 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
15 |
15 |
Aprendizaxe colaborativa |
A7 A2 A3 B6 B7 B9 B10 B11 B13 B14 B1 B2 B3 B4 C2 C3 |
0 |
15 |
15 |
Discusión dirixida |
A7 A2 B7 B11 B13 B2 B3 B4 C1 C4 C6 C7 |
4 |
0 |
4 |
Lecturas |
A11 A1 A2 B8 B11 B13 B1 B4 C1 C4 C7 |
0 |
10 |
10 |
Sesión maxistral |
A5 A7 A11 A1 A2 B11 B12 B13 B1 B3 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
26 |
0 |
26 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Pódese realizar de xeito presencial ou utilizando as novas tecnoloxías da información e as comunicacións.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Tanto os alumnos presenciais coma os no presenciais desenvolverán este tipo de traballo. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Máis dirixido ao alumnado presencial |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre e espontánea sobre un tema, aínda que xeralmente estarán coordinados por un moderador.
Co alumnado presencial desenvolverase durante a clase e co non presencial a través dos foros de participación obrigatoria |
Lecturas |
Lecturas que debe realizar o estudante a proposta dos textos sinalados polos profesores. Implica un incremento do coñecemento da materia e a formación do espíritu crítico preciso. Considérase imprescindible no contexto en que se desenvolve esta formación.
Establécense uhnas lecturas obrigatorias tanto para os alumnos presenciais como para os non presenciais, tal como se especifica na avaliación. Engádense moitos documentos de lectura na plataforma Moodle, para que estean a disposición do alumnado, pero a súa lectura non é obrigatoria |
Sesión maxistral |
Exposición oral, presencial e/ou apoiada con tecnoloxías da información e as comunicacións, e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Dirixida aos alumnos presenciais.
Para o alumnado non presencial, estas clases sustitúense polas presentacións en power point detalladas sobre os contidos, con consultas a través do correo electrónico ou explicacións con grabacións ou por skype. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Aprendizaxe colaborativa |
Discusión dirixida |
Lecturas |
|
Descrición |
As clases impartiranse durante dúas semanas de forma presencial e atenderase aos alumnos on line. Resolveranse dúbidas cando sexa preciso, mesmo despois desas datas.
O ensino desta materia combinará os seguintes métodos:
Modalidade presencial
- Clases expositivas por parte dos profesores nas que se tratará de fomentar a participación do alumnado
- Exercicios prácticos para desenvolver de xeito individual ou en grupo na clase
- Lectura e análise de textos
- Estudio de casos
- Saída de campo
- Incremento das horas de dedicación ao alumno para asesoralo nos puntos anteriores.
Modalidade a distancia:
- Presentacións da materia en Power Point, acompañados de arquivos de voz ou vídeos
- Lectura de textos recomendados. Estudo de casos
- Resolución de dúbidas on line
- Foros de discusión
- Contacto a través do correo electrónico e Skype
As pautas para os traballos na modalidade on line daranse a través da plataforma moodle. A atención ao alumnado farase a través da plataforma ou do correo electrónico dos profesores. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A4 A6 A8 A9 A10 A11 A12 A1 A2 A3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B2 B3 B4 B5 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
Análise pormenorizada dun lugar no que se empregue a Interpretación do Patrimonio como ferramenta de xestión. Seguiranse as pautas propostas pola Profesora María Elvira Lezcano (plataforma Moodle). Extensión máxima: 10 páxinas
Este traballo será correxido pola profesora Lezcano
|
40 |
Aprendizaxe colaborativa |
A7 A2 A3 B6 B7 B9 B10 B11 B13 B14 B1 B2 B3 B4 C2 C3 |
Asistencia ou traballo en conxunto ou individual na aula ou na plataforma virtual, a partir de cuestións propostas polos profesores.
Para o alumnado presencial pode ser a asistencia á saída de campo ou a participación dalgunha actividad proposta na clase
Para o alumnado non presencial valorarase a través da participación nos foros e a calidade das argumentacións presentadas neles. |
10 |
Discusión dirixida |
A7 A2 B7 B11 B13 B2 B3 B4 C1 C4 C6 C7 |
Para o alumnado on line participación nos foros propostos
Para o alumnado presencial, participación nas clases. |
10 |
Lecturas |
A11 A1 A2 B8 B11 B13 B1 B4 C1 C4 C7 |
Realización dunha recensión e comentario crítico a partir de catro pequenas lecturas, propostas polo profesor José Leira (en moodle). Extensión máxima: 6 páxinas.
Este traballo será correxido polo profesor Leira |
40 |
|
Observacións avaliación |
A data límite para a entrega dos traballos ou as
participacións no foro (1) é arredor dun mes despois da etapa de docencia (11 de abril). Especificarase dun xeito máis concreto 15 días antes do comezo da materia. (1) Prégase que as intervencións se fagan dun xeito progresivo a medida que se van consultando os materiais.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
LEIRA, J ((2003)). "Cultura proyectual y turismo emergente". En: Sociología del Turismo, Rubio Gil, A. (Coord.), Editorial Arie
LEZCANO GONZÁLEZ, M.E ((2011)). "El Sanatorio Riazor, una auténtica experiencia interpretativa. .En: Boletín de Interpretación nº 25, AIP. "http://www.interpretaciondelpatrimonio.com/boletin&
PADRÓ, J. ((2000)). "La gestión del patrimonio. Una perspectiva territorial". O patrimonio e a cultura proxectual.Un diálogo necesario.Leira y Méndez. Deputación da Coruña
LEIRA, J. ((1999)). "Memoria colectiva, cultural y patrimonio.Tres ejes del cambio social". En: Historia Regional e Local (III). Cámara Municipal de Maia, Maia (Portugal)
MIRÓ, M. ((2000)). El patrimonio en busca de su lugar en el mundo. Una reflexión sobre los modelos de puesta en valor del patrimonio en España". En: O patrimonio e a cultura proxectual. Un diálogo necesario.Leira, J. y Méndez, R. (coords.).Depu
TILDEN, F. ((2006)). La interpretación de nuestro patrimonio. Asociación para la Interpretación del Patrimonio, Sevilla. |
As catro primeiras referencias son as de lectura obligatoria para o traballo do porfesor Leira
|
Bibliografía complementaria
|
LEZCANO GONZÁLEZ, M.E ((2012)). "El Camino de San Andrés de Teixido: Una experiencia turística auténtica, emocional e integral". En: Actas del I Congreso Internacional EJTHR, Destination Branding, Heritage an Authenticity.ISBN 97
MORALES, J. ((2008)). "El sentido y metodología de la interpretación del patrimonio". En: La comunicación global del patrimonio cultural. MATEOS RUSILLO, S.M. (coord.). Ediciones trea,
LEIRA , J. ((2001)). "El turismo cultural como sistema dinamizador. Eficacia y planificación social". En: Desenvolvemento e planificación municipal do turismo. Álvarez Sousa, , A. (Coord.). Ariel, Madr
LEIRA , J. ((2007)). "Europa: As raíces da construcción de novas identidades. Claves reflexivas para un debate". En: Aulas no Camiño. Diálogos nun Camiño da Cultura Europea. Leira, X. (ed.). Servizo de publicació
LEIRA , J. ((2011)). "La interpretación necesaria en el Turismo Cultural. De los principios de Tilden a los procesos actuales". En: Teoría sociológica y turismo. Álvarez Sousa, A., (Ed.). Netbiblo, Oleiros (A Coruña. •
LEZCANO GONZÁLEZ, M.E. ((1999)). "Novas tendencias en Museoloxía: A Interpretación do patrimonio". En: Actas do congreso Desenvolvemento Municipal do Turismo, Universidade da Coruña, A Coruña.
LEZCANO GONZÁLEZ, M.E. ((2004)). A reinterpretación do patrimonio como cultura e economía : os casos de Galicia e Illes Balears". En: Actas do XV Congreso Nacional de Historia da Arte, Universitat de les Illes Balears, Palma de Ma
HAM, S. ((1992)). Environmental Interpretation. A practical guide for people with Big Ideas and Small Budgets. Fulcrum Publishing, Colorado.
MORALES, J. ((1998)). Guía práctica para la Interpretación del Patrimonio. Instituto Andaluz del Patrimonio, Sevilla
GONZÁLEZ, M., LEZCANO, M:E. y SERANTES, A. ((2014)). Interpretación do patrimonio artístico: guía para profesionáis do turismo. CEIDA (Centro de Extensión UNiversitara e Educación Ambiental de Galicia, Oleiros, A Coruña
HAM, S. ((2015)). Interpretación: para marcar la diferencia intencionadamente. Asociación para la Interpretación del Patrimonio (AIP; Valladolid
VEVERKA, J. ((1998)). Interpretive master planning. Accorn Naturalists
PRENTICE, R. ((1993)). Tourism and heritage atractions. Routledge, London. |
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Trátase dunha listaxe de lecturas recomendadas (servirán de consulta para os traballos), non son de obrigada lectura:
Na plataforma Moodle, inclúense unha serie de documentos en pdf, artigos, manuais, que non son de lectura obrigatoria, senónn de apoio á docencia. Sirven de consulta ao alumnado o están pensadas para un uso futuro. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
MATERIAIS Na
plataforma Moodle atoparanse os materiais necesarios: .Para a
parte del Profesor José Leira, unha presentación en Power Point, na que se
sintetiza a súa parte da materia e catro lecturas propostas, sobre as que se
elaborará una recensión (explicada na parte de Avaliación). .Para a parte da Profesora María Elvira Lezcano, catro presentacións en Power Point
nas que se ofrecen de xeito sintético e acompañados de imaxes, os contidos do
resto da materia, que se centra na disciplina da Interpretación do patrimonio.
Ademais inclúense aclaracións, notas de
voz, vídeos, materiais (documentos en pdf, manuais, artigos …) e lecturas
útiles para consultar ou de interese para o futuro. .Na modalidade on line, os alumnos terán que
revisar as presentacións e realizar as preguntas que consideren oportunas. Sobre todo, con
relación á parte de Interpretación, proporanse algúns foros que, xeralmente,
servirán para aclarar dúbidas ou dar explicacións e nos que se prega
participación (unha porcentaxe da nota decidirase a partir das intervencións, para
o alumnado on line, tal como se expresa na Avaliación). |
|