Identifying Data 2015/16
Subject (*) Traballo fin de mestrado Code 615488013
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Novos Produtos Turísticos (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 9
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Análise Económica e Administración de Empresas
Dereito Público Especial
Economía Aplicada 1
Economía Aplicada 2
Medicina
Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinador
E-mail
Lecturers
Abeal Vazquez, Jose Pablo
Álvarez Sousa, Antonio
Andrade Suarez, Maria Jose
García Álvarez, María Teresa
Gomis Rodriguez, Alfonso
Juanatey Boga, Oscar
Leira Lopez, Jose
Martinez Carballo, Manuel
Martinez Fernandez, Valentin
Meijide Failde, Rosa
Pena Lopez, Jose Atilano
Rodríguez Fernández, María Magdalena
Santos Pita, Manuela del Pilar
E-mail
j.abeal@udc.es
antonio.alvarez@udc.es
maria.andrade@udc.es
teresa.galvarez@udc.es
alfonso.gomis@udc.es
oscar.juanatey.boga@udc.es
jose.leira@udc.es
manuel.martinez.carballo@udc.es
valentin.martinez@udc.es
rosa.meijide.failde@udc.es
atilano.pena@udc.es
magdalena.rodriguez@udc.es
m.p.santos@udc.es
Web
General description Esta asignatura tiene como finalidad que la/el alumna/o de cuenta mediante un trabajo -bien de investigación o bien de elaboración de un plan de desarrollo turístico- de que está preparado para afrontar en el futuro las tareas de investigación o profesionales para las que el máster está dirigido. Para ello el alumno recurrirá a toda formación recibida redactando el trabajo, con la ayuda de un director para los temas que necesite, pero haciendo el trabajo de manera personal. Dará cuenta del trabajo ante un tribunal compuesto por tres personas y en la evaluación se tendrá en cuenta tanto el trabajo hecho como su presentación.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sostible
A2 Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras
A3 Aplicar sistemas de calidade e xestión social, ambiental e económica
A4 Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico
A5 Que os alumnos teñan coñecementos sobre a normativa que regula as actividades turísticas
A6 Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico
A7 Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan ás innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
A8 Planificar novos destinos e produtos turísticos
A9 Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sostible das comunidades receptoras
A10 Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
A11 Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
A12 Utilizar as metodoloxías científicas axeitadas tanto cualitativas coma cuantitativas
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Resolver problemas de forma efectiva.
B7 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B8 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B9 Traballar de forma colaboradora.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B11 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico.
B12 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B13 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B14 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A/o alumna/o saberá definir un tema para facer un traballo fin de mestrado, decidindo si o fai sobre un traballo de investigación ou se fai un plan de desenvolvemento turístico AC1
AC11
AC12
BC1
BC2
BC3
BC8
BC11
BC14
CC6
A/o alumna/o identificará as diferentes fases do proceso de investigación, sabéndoas plasmar con detalle de xeito esquemático e comentado cada unha das fases. AC8
AC9
AC10
AC11
AC12
BC1
BC2
BC5
BC6
BC9
BC11
BC12
BC14
CC1
CC3
CC4
CC5
CC8
A/o alumna/o saberá desenvolver cada uno dos apartados do TFM, tanto si elixe o modelo de investigación como si elixe o modelo de plan de desenvolvemento do turismo AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AC9
AC10
AC11
AC12
BC1
BC2
BC3
BC5
BC6
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
A/o alumna/o debaterá co seu titor cada un dos apartados, sabendo asumir as críticas que lle presente e facer os cambios oportunos. AC12
BC2
BC3
BC4
BC6
BC7
BC9
BC10
BC11
BC13
CC1
A/o alumna/o saberá expoñer en sesión pública o seu traballo, diante dun tribunal formado por tres membros. Exporá cada apartado do seu traballo, os membros do tribunal farán un xuízo de valor do que presentou escrito e da exposición e a/o alumna/o saberá integrar as recomendacións para enriquecer o seu traballo futuro. AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AC9
AC10
AC11
AC12
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
I.- Elaboración dun plan de desenvolmento turístico 1.- Introdución
2.- Obxectivos do plan
2.1.- Xerais
2.2.- Específicos
3.- Contextualización
4.- Diagnóstico
4.1.- Contexto socioeconómico e recursos humanos
4.2.- Oferta turística
4.2.1.- Recursos turísticos: actuais e potenciais
4.2.2.- Servizos turísticos: actuais e potenciais
4.2.3.- Infraestruturas
4.3.- Demanda turística: actual e potencial
4.4.- Pros e contras/DAFO: do contexto, da oferta e da demanda
5.- Prognóstico
5.1.- Obxectivos a acadar en base a análise da situación e os obxectivos do plan en xeral
5.2.- Estratexias para acadar os obxectivos
5.3.- Actividades a desenvolver para cada estratexia
5.4.- Listado de obxectivos, estratexias e actividades con indicación dos prazos
5.5.- Posibles fontes de financiamento
5.6.- Plan de seguimento
5.7.- Bibliografía
5.8.- Anexos
II.- Traballo de investigación 1.- Introdución
2.- Obxectivos
2.2.- Xerais
2.3.- Específicos
3.- Marco teórico
3.2.- Distintas teorías
3.3.- Reflexión sobre as teorías mais relevantes para o traballo
4.- Hipóteses (deducidas das teorías e relacionadas cos obxectivos específicos)
5.- Metodoloxía
5.1.- Tipos de metodoloxías existentes que se poden aplicar para esta investigación e as que finalmente se aplican
5.2.- Técnicas de recollida de datos que se van aplicar
5.3.- Técnicas de análise de datos que se van aplicar
6.- Resultados
7.- Contraste de hipóteses e resposta os obxectivos
8.- Conclusións
9.- Bibliografía
10.- Anexos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Oral presentation B7 B13 B4 C1 C2 C3 2 13 15
Research (Research project) A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A1 A2 A3 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B1 B2 B3 B5 C4 C5 C6 C7 C8 20 190 210
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Oral presentation A/o alumna/o ten que preparar a presentación do traballo que ha de facerse oral (presencial ou online) e con PowerPoint. En dita presentación han de incluírse os apartados xerais que se indican no apartado de contidos. Despois da exposición ha de escoitar os comentarios dos membros da comisión avaliadora e posteriormente responderá a ditos comentarios.
Research (Research project) A/o alumna/o terá que optar por elaborar un traballo de investigación ou por facer un plan de desenvolvemento turístico. O modelo para cada un deles está indicado no apartado de contidos, onde se especifican os apartados que debe ter.
O proceso é o seguinte:
- O alumno decide o modelo, elaborando un primeiro resumen do tema, e de cada un dos apartados
- O alumno fai entrega de dito resumen o coordinador do mestrado e a coordinadora de prácticas
- En base a temática que o alumno presenta, decídese quén vai a ser o director do TFM
- O alumno fai o traballo coa supervisión do director, pero demostrando en todo momento que é o alumno o que ten que facer o traballo, aproveitando tódolos coñecementos previos adquiridos.

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Research (Research project)
Description

Durante a elaboración do proxecto (ben sexa un plan ou un proxecto de investigación), o alumno, ben de xeito presencial ou mediante correo electrónico, contará coa axuda do director quen comentará co alumno o desenvolvemento de cada unha das partes e lle fará comentarios de mellora que posteriormente serán feitas polo alumno.
Unha vez rematado o TFM, o alumo fará a presentación en PowerPoint que remitirá o director, quen lle fará comentarios que o alumno deberá incorporar na súa presentación, ben presencial ou online.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation B7 B13 B4 C1 C2 C3 Valórese a elaboración das axudas visuais, a orden lóxica dos temas, as habilidades oratorias 15
Research (Research project) A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A1 A2 A3 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B1 B2 B3 B5 C4 C5 C6 C7 C8 Valórase a claridade e profundidade de cada unha das partes do traballo indicadas nos contidos, ben se sigue o modelo de plan de desenvolvemento turístico, ou o modelo de traballo de investigación. 85
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Alvarez-Sousa, A, (2015). Cómo se elabora un plan estratégico de desarrollo turístico.
Alvarez-Sousa, A. (2015). Cómo se elabora un trabajo de investigación turístico.
Hernández Sampieri, R.; Fernández Collado, C. y Baptista Lucio, M. P. (2010). Metodología de la investigación. Madrid: McGraw-Hill
Alvarez-Sousa, A. (2001). Plan estratégico de desarrollo turístico municipal. Contenidos, estructura y metodología. A Coruña: Deputación Provincial
Alvarez-Sousa, A. (2015). Presentación general del TFG y de las dos modalidades: trabajo de investigación y plan estratégico de desarollo turístico.
O alumno ten exemplos de outros TFM, tanto da modalidade de traballo de investigación como da de plan de desenvolvemento turístico, no repositorio da biblioteca da Universidade da Coruña
Complementary OMT (1999). Agenda para planificadores locales: Turismo sostenible y gestión municipal. Madrid: OMT
OMT (1998). Desarrollo turístico sostenible: Guía para administradores locales. Madrid: OMT
Corbetta, P. (2010). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.