Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades |
A3 |
Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas |
A5 |
Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación |
A6 |
Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo |
A10 |
Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados |
A11 |
Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos |
B4 |
Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
B6 |
Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións |
B7 |
Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora |
B10 |
Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente |
B11 |
Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Explicar sociolóxicamente os mercados, a súa dimensión como institución social e histórica e as relacións e influencias que manteñen co sector público e o Terceiro Sector. |
AM5 AM11
|
BM3
|
|
Analizar dunha forma crítica os conceptos que sobre o mercado desenvolven varios autores. |
AM1 AM6
|
BM5 BM6 BM7
|
|
Aplicar os coñecementos sociolóxicos relativos ao mercado para dimensionar e xustificar un obxecto de estudo de investigación social e/ou de mercados. |
AM3 AM5 AM10
|
BM6
|
|
Ser capaces de expresar oralmente e por escrito as reflexións e conclusións obtidas a partir das lecturas, as prácticas en clase e os debates realizados na aula. |
AM10
|
BM2 BM4 BM10 BM11
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O mercado como instutución social
|
1.1. Aproximación sociolóxica ao concepto de mercado |
2. Os mercados na Historia |
2.1. K. Polanyi e a ruptura da ortodoxia |
3. Mercado, Estado e Terceiro Sector |
3.1. Repensar o papel do mercado |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
A1 A3 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 |
8 |
10 |
18 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A6 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 |
1 |
33 |
34 |
Lecturas |
A1 A5 A6 A11 B3 B6 |
0 |
10 |
10 |
Sesión maxistral |
A5 A6 A11 |
12 |
0 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
Conjunto de actividades, ejercicios, prácticas, realizadas durante o curso polo alumno. |
Traballos tutelados |
Traballos elaborados polo alumno.
|
Lecturas |
Selección de lecturas sobre as que se traballará de forma reflexiva. |
Sesión maxistral |
Clase expositiva na que se valorará a participación activa do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Portafolios do alumno |
Traballos tutelados |
Lecturas |
|
Descrición |
Utilizaranse moodle, as tutorías e o correo de forma activa para realizar o seguimento da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A5 A6 A11 |
A asistencia e a participación en clase terase en conta. |
10 |
Portafolios do alumno |
A1 A3 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 |
Avaliarase o conxunto de prácticas e actividades realizadas en clase. |
50 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A6 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 |
Realizarase un traballo sobre as lecturas recomendadas. |
40 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Prieto, C. (1996). "K. Polanyi: crítica del mercado, crítica de la economía", Política y Sociedad, nº 21, 23-34.
Powell, W. y DiMaggio, P. (1999). El nuevo institucionalismo en el análisis organizacional. México: Colegio Nacional de Ciencias Políticas y Administración Pública
Polanyi, K. (2009). El sustento del hombre. Madrid: Capitán Swing
Berger, P. y Luckmann, T. (1968). La construcción social de la realidad. Buenos Aires: Amorrortu
Polanyi, K. (2003). La gran transformación: los orígenes políticos y económicos de nuestro tiempo. México: FCE
Mingione, E. (1994). Las sociedades fragmentadas. Una sociología de la vida económica más allá del paradigma del mercado. Madrid: Centro de publicaciones, Ministerio de Trabajo y Seguridad Social
Polanyi, K. (2014). Los límites del mercado: reflexiones sobre economía, antropología y democracia. Madrid: Capitán Swing |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|