Identifying Data 2015/16
Subject (*) Socioloxía dos Mercados Code 615518001
Study programme
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinador
Rodríguez Rodríguez, María del Carmen
E-mail
carmen.rodriguez2@udc.es
Lecturers
Rodríguez Rodríguez, María del Carmen
E-mail
carmen.rodriguez2@udc.es
Web
General description Esta materia tratará de aproximarse ao concepto de mercado dende un punto de vista sociolóxico, reflexivo e crítico.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A6 Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B10 Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Explicar sociolóxicamente os mercados, a súa dimensión como institución social e histórica e as relacións e influencias que manteñen co sector público e o Terceiro Sector. AC5
AC11
BC3
Analizar dunha forma crítica os conceptos que sobre o mercado desenvolven varios autores. AC1
AC6
BC5
BC6
BC7
Aplicar os coñecementos sociolóxicos relativos ao mercado para dimensionar e xustificar un obxecto de estudo de investigación social e/ou de mercados. AC3
AC5
AC10
BC6
Ser capaces de expresar oralmente e por escrito as reflexións e conclusións obtidas a partir das lecturas, as prácticas en clase e os debates realizados na aula. AC10
BC2
BC4
BC10
BC11

Contents
Topic Sub-topic
1. O mercado como instutución social

1.1. Aproximación sociolóxica ao concepto de mercado
2. Os mercados na Historia 2.1. K. Polanyi e a ruptura da ortodoxia
3. Mercado, Estado e Terceiro Sector 3.1. Repensar o papel do mercado

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Student portfolio A1 A3 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 8 10 18
Supervised projects A1 A3 A6 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 1 33 34
Workbook A1 A5 A6 A11 B3 B6 0 10 10
Guest lecture / keynote speech A5 A6 A11 12 0 12
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Student portfolio Conjunto de actividades, ejercicios, prácticas, realizadas durante o curso polo alumno.
Supervised projects Traballos elaborados polo alumno.
Workbook Selección de lecturas sobre as que se traballará de forma reflexiva.
Guest lecture / keynote speech Clase expositiva na que se valorará a participación activa do alumno.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Student portfolio
Supervised projects
Workbook
Description
Utilizaranse moodle, as tutorías e o correo de forma activa para realizar o seguimento da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A5 A6 A11 A asistencia e a participación en clase terase en conta. 10
Student portfolio A1 A3 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 Avaliarase o conxunto de prácticas e actividades realizadas en clase. 50
Supervised projects A1 A3 A6 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 Realizarase un traballo sobre as lecturas recomendadas. 40
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Prieto, C. (1996). "K. Polanyi: crítica del mercado, crítica de la economía", Política y Sociedad, nº 21, 23-34.
Powell, W. y DiMaggio, P. (1999). El nuevo institucionalismo en el análisis organizacional. México: Colegio Nacional de Ciencias Políticas y Administración Pública
Polanyi, K. (2009). El sustento del hombre. Madrid: Capitán Swing
Berger, P. y Luckmann, T. (1968). La construcción social de la realidad. Buenos Aires: Amorrortu
Polanyi, K. (2003). La gran transformación: los orígenes políticos y económicos de nuestro tiempo. México: FCE
Mingione, E. (1994). Las sociedades fragmentadas. Una sociología de la vida económica más allá del paradigma del mercado. Madrid: Centro de publicaciones, Ministerio de Trabajo y Seguridad Social
Polanyi, K. (2014). Los límites del mercado: reflexiones sobre economía, antropología y democracia. Madrid: Capitán Swing

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.