Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Mercados e Competencia Código 615518004
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
Juanatey Boga, Oscar
Correo electrónico
oscar.juanatey.boga@udc.es
Profesorado
Juanatey Boga, Oscar
Rodríguez Fernández, María Magdalena
Correo electrónico
oscar.juanatey.boga@udc.es
magdalena.rodriguez@udc.es
Web
Descrición xeral O obxetivo da materia básase en determinar a relevancia que ten a segmentación do mercado e o posicionamento na estratexia empresarial, coa finalidade de que a empresa logre acadar unha posición competitiva no mercado.


Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Explicar a importancia que os mercados teñen dende o punto de vista empresarial. AM5
AM6
BM3
Calibrar a relevancia que teñen a segmentación do mercado e o posicionamento na estratexia empresarial. AM3
AM7
AM11
BM6
BM9
BM10
BM11
Fundamentar a posición competitiva dentro dunha estratexia de mercadotecnia. AM1
AM10
BM2
BM4
BM5
BM7

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE I: SEGMENTACIÓN Segmentación
BLOQUE II: POSICIONAMENTO Posicionamento
BLOQUE III: POSICIÓN COMPETITIVA Posición Competitiva.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A6 A10 B3 B4 B7 B9 B11 5 15 20
Estudo de casos A3 A7 B2 B5 B6 B10 5 15 20
Sesión maxistral A1 A5 A11 11 22 33
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Facilitarase ao alumnado textos e lecturas dos diferentes temas cuxa finalidade consistirá en servir de complemento á clase maxistral que deberán ser traballados en grupo en aras de resolver as cuestións que se formulen.
Estudo de casos Como complemento á clase maxistral expondranse casos prácticos de empresas e exemplos actuais e novedosos que sirvan para exemplificar os conceptos que se explican na clase. Ademáis, faranse preguntas e cuestións na clase para que os alumnos saiban aplicar os conceptos que se explican na maxistral.

Os alumnos ademais desenvolverán casos en grupos reducidos.

Desta forma conséguese unha docencia interactiva, práctica e unha participacion activa por parte do alumno.
Sesión maxistral Explicación dos contidos do programa teórico da materia mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, a través de medios audiovisuales.


Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Estudo de casos
Sesión maxistral
Descrición
Os diferentes membros do grupo poderán consultar as dúbidas correspondentes ao desenvolvemento das lecturas e casos que deberán presentar ou expoñer.

Así mesmo, se teñen algunha dúbida relativa ao material explicado en clase, pódese consultar co docente no seu despacho ou fixar outro momento para aclarar dúbidas e facilitar o seguimento do alumno.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Lecturas A6 A10 B3 B4 B7 B9 B11 As lecturas deberán ser analizadas polo alumnado en grupo para a súa posterior exposición.
Todos os grupos deberán enviar aos profesores, en formato pdf, as lecturas analizadas, previamente a exposición.
50
Estudo de casos A3 A7 B2 B5 B6 B10 Os grupos de alumnos terán que resolver casos práticos. Preténdese fomentar o traballo colaborativo e en grupo dos alumnos. Este traballo será tutorizado por profesores, tanto en titoría de grupo como en atención personalizada. 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Trespalacios, J.A., Vázquez, R., Bello, L. (2005). Investigación de Mercados. Thomsom
Ries, Al. (1993). Posicionamiento. Mc Graw-Hill
Ries, Al. (2002). Posicionamiento, la batalla por su mente. Mc Graw-Hill
Trout, J. (2010). Reposicionamiento: La estrategia competitiva en una era de hipercompetencia. Pirámide
Valderrey, P. (2011). Segmentación de mercados. StarBook

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías