Identifying Data 2015/16
Subject (*) Construción e Análise de Indicadores Sociais e Índices Code 615518007
Study programme
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinador
Lopez Rey, Jose
E-mail
jose.lopez.rey@udc.es
Lecturers
Lopez Rey, Jose
E-mail
jose.lopez.rey@udc.es
Web
General description A materia céntrase no coñecemento teórico e práctico dos sistemas de indicadores sociais

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros
B10 Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Enfrontar unha investigación coa técnica dos sistemas de indicadores AC1
BC1
BC2
BC7
BC9
BC10
BC11
CC1
Establecer diferentes tipos de indicadores sociais e económicos AC1
AC5
AC8
BC1
BC2
BC3
Resolver problemas relativos á fiabilidade e validez dos indicadores BC1
BC6
BC7
Construir índices sociais AC1
AC2
AC8
BC3
BC6
BC7

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Indicadores sociais: Concepto, características, tipoloxías e funcións
Tema 2. A medida e os modelos conceptuais
Tema 3. Construcción dun sistema de indicadores
Tema 4. Avaliación dos sistemas de indicadores sociais
Tema 5. Medidas sintéticas: os índices sociais

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 B3 B6 10 15 25
Oral presentation B1 B2 B7 B9 B10 B11 C1 1 4 5
Student portfolio A1 A2 A5 A8 B1 B2 B3 B6 B7 B11 C1 10 35 45
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech A dinámica das clases é a seguinte: primeiro faráse unha presentación teórica e logo situaránse os conceptos tratados en contexto de investigacións concretas. Finalmente, serán os e as estudantes quenes apliquen en pequenos obradoiros o aprendido.
A dinámica do curso require necesariamente consultar a documentación dispoñible antes da sesión teórica e así favorecer que o tempo na aula sexa mellor aproveitado
Oral presentation Presentación oral do traballo feito en grupos (nos obradoiros na aula como fora de ela) con respecto á conformación do sistema de indicadores propio.
Student portfolio Comprenden todas as actividades e solución de problemas tratados na aula e tamén fora de ela. En concreto, e será o elemento máis importante de cara a avaliación, se plantexa que deben confeccionar un sistema de indicadores propio dende unha perspectiva crítica

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Description
A atención personalizada farase tanto na aula no desenvolvemento normal dos obradoiros prácticos como, de xeito máis particularizado, nas titorías que o profesor ten programadas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A1 A2 A5 A8 B1 B2 B3 B6 B7 B11 C1 Todo o traballo desenvolvido na aula e fora dela, individualmente e en grupo. Con especial atención ao sistema propio de indicadores e índices 60
Oral presentation B1 B2 B7 B9 B10 B11 C1 A presentación oral do traballo desenvolvido cara a construcción do sistema propio de indicadores e índices 40
 
Assessment comments

Sources of information
Basic
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.