Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Análise Estatístico de Datos 1 Código 615518010
Titulación
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía Aplicada 1
Coordinación
Castellanos Garcia, Pablo
Correo electrónico
pablo.castellanos@udc.es
Profesorado
Castellanos Garcia, Pablo
Pena Lopez, Jose Atilano
Correo electrónico
pablo.castellanos@udc.es
atilano.pena@udc.es
Web
Descrición xeral Desenrólanse algunhas das técnicas estatísticas relacionadas ca investigación social e de mercados máis habituais: tablas de continxencia, análise da varianza, análise factorial e análise cluster.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A4 Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional
C3 Utilizar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Manexar conceptos avanzados da analise bivariante AM1
AM2
AM4
AM8
AM10
BM1
Interpretar probas de decisión estatística mediante técnicas estatísticas bivariantes e multivariantes AM8
AM10
BM1
BM6
BM9
BM11
CM6
Integrar coñecementos de informática relativos ó análise estatístico de datos CM3

Contidos
Temas Subtemas
1. Tablas de continxencia
2. Análise da varianza
3. Análise factorial
4. Análise cluster

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A1 A2 A4 A8 A10 B1 B6 B9 B11 C3 C6 31 77 108
Proba mixta A1 A2 A4 A8 B1 B6 C3 C6 2 2.5 4.5
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Explicación dos aspectos máis importantes de cada método. Resolución de casos prácticos.
Proba mixta Proba teórico-práctica con preguntas tipo test e/ou de resposta curta.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
No obradoiro levaránse a cabo casos prácticos con atención individualizada a cada alumno.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Obradoiro A1 A2 A4 A8 A10 B1 B6 B9 B11 C3 C6 Casos prácticos a realizar no aula, de forma individual. 70
Proba mixta A1 A2 A4 A8 B1 B6 C3 C6 Proba teórico-práctica con preguntas tipo test e/ou de resposta curta. 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

- De la Garza, J., Morales, B. N. y González, B. A. (2013): Análisis estadístico multivariante: Un enfoque teórico y práctico. México: McGraw-Hill.

- García Jiménez, E. (2000): Análisis factorial. Madrid: La Muralla.

- Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L. y Black, W. C. (2007): Análisis multivariante. Madrid: Prentice Hall.

- Pérez, C. (2009): Técnicas estadísticas multivariantes con SPSS. Madrid: Garceta.

- Pérez, C. (2013): Análisis multivariante de datos: Aplicaciones con IBM SPSS, SAS y STATGRAPHICS. Madrid: Garceta.

- Uriel, E. (2005): Análisis multivariante aplicado. Aplicaciones al marketing, investigación de mercados, economía, dirección de empresas y turismo. Madrid: Thomson.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías