Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Taller de Análise Cuantitativa Código 615518012
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 9
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Economía Aplicada 1
Matemáticas
Coordinación
Castellanos Garcia, Pablo
Correo electrónico
pablo.castellanos@udc.es
Profesorado
Castellanos Garcia, Pablo
Costa Bouzas, Julian
Fernández Casal, Rubén
Novo Corti, Maria Isabel
Correo electrónico
pablo.castellanos@udc.es
julian.costa@udc.es
ruben.fcasal@udc.es
isabel.novo.corti@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Profundizar na análise dos datos derivados da realización dunha investigación de mercados, a través da aprendizaxe dalgunhas das técnicas máis avanzadas como a minería de datos, a análise lonxitudinal e as ecuacións estructurais. AM1
AM3
AM4
AM5
AM8
AM10
BM1
BM4
BM9
BM10
CM1
CM6
CM8
- Elexir técnicas cuantitativas de investigación social adaptadas ós obxectivos o hipóteses da investigación social. AM1
AM3
AM4
AM8
BM1
BM2
BM11
CM6
- Desenrolar coñecimentos de informática relativos á análise estatística de datos. AM1
BM8
CM3
CM8
- Seguir practicando a aprendizaxe autónoma de técnicas estatísticas multivariantes. BM5
BM6
BM11

Contidos
Temas Subtemas
1. Minería de datos 1.1. Introducción á minería de datos
1.2. Métodos exploratorios
1.3. Métodos de clasificación supervisada
1.4. Métodos avanzados de regresión
2. Ecuaciones estruturais 2.1. Introdución
2.2. Tipos de variables e relación entre elas
2.3. Modelo de medida e modelo estrutural
2.4. Path análise: os diagramas estruturais
2.5. Modelización con Ecuacións Estruturais: especificación, identificación, estimación, avaliación e interpretación
2.6. O axuste do modelo
3. Análise lonxitudinal 3.1. Introducción
3.2. Características básicas da metodoloxía de enquisa lonxitudinal
3.3. Principais técnicas de análise lonxitudinal
3.4. Aplicación práctica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A1 A3 A4 A5 A8 A10 B11 B10 B9 B8 B6 B5 B4 B2 B1 C1 C3 C6 C8 63 148 211
Proba mixta A1 A4 A8 B2 B4 B6 B8 C3 6 8 14
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Explicación dos conceptos básicos de cada metodoloxía e realización de casos prácticos
Proba mixta Proba de evaluación teórico-práctica

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
Atención individual a cada alumno para resolver dudas co manexo dos programas informáticos

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A1 A3 A4 A5 A8 A10 B11 B10 B9 B8 B6 B5 B4 B2 B1 C1 C3 C6 C8 Valorarase a asistencia e a participación en clase 20
Proba mixta A1 A4 A8 B2 B4 B6 B8 C3 Farase unha proba teórico-practica, para cada un dos métodos estudados (minería de datos, ecuacións estructurais e análise lonxitudinal). 80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

A) Minería de datos

- James, G., Witten, D., Hastie, T. y Tibshirani, R. (2013): An introduction to statistical learning: with aplications in R. Ed. Springer.

- Williams, G. (2011): Data mining with Rattle and R. Ed. Springer.

B) Ecuacións estructurais

- Batista Foguet, J.M. y Coenders Gallart, G. (2012): Modelos de ecuaciones estructurales. Madrid: La Muralla.

- Byrne, B.M. (2010): Structural equation modeling with AMOS. Londres: Routledge.

- Ratkov, T y Marcoulides, G.A. (2006): A first course in structural equation modeling. Londres: Lawrence Erlbaum Associated Publishers (LEA.

C) Análixe lonxitudinal

- Argelagués, M. et al. (2013): La metodología de una encuesta longitudinal: El caso del Panel de Desigualdades Sociales en Cataluña. Comunicación presentada en el XI Congreso Español de Sociologia. Madrid, 10-12 de julio de 2013. Descargable en:

http://www.fes-web.org/la-metodologa-de-una-encuesta-longitudinal-el-caso-del-panel-de desigualdaes-sociales-en-catalua/congress-papers/1642/

- Fitzmaurice, G. M. y Ravichandran, C. (2008): A primer in longitudinal data analysis, Circulation, 118, pp. 2005-2010. Descargable en:

http://circ.ahajournals.org/content/118/19/2005

- Lynn, P. (2005): Metodología de las encuestas longitudinales. Seminario Internacional de Estadística en Euskadi, 28-30 de noviembre de 2005. Vitoria-Gasteiz: Eustat. Descargable en: http://www.eustat.eus/prodserv/datos/sem45_i.pdf

Bibliografía complementaria

- Peró, M., Leiva, D., Guàrdia, J. y Solanas, A. (2012): Estadística aplicada a las Ciencias Sociales mediante R y R-Commander. Ed. Springer.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías