Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Técnicas de Análise Audiovisual Código 615518019
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Quintas Froufe, Natalia
Correo electrónico
n.quintas.froufe@udc.es
Profesorado
Diaz Gonzalez, Maria Jesus
Quintas Froufe, Natalia
Correo electrónico
m.j.diaz@udc.es
n.quintas.froufe@udc.es
Web
Descrición xeral Nun mundo globalizado e interconectado polas tecnoloxías da información e da comunicación, faise imprescindible para o analista e investigador social e de mercados unha formación que comprenda as metodoloxías de análise das mensaxes audiovisuais. A devandita análise considera tanto a dimensión informativa coma a persuasiva.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as metodoloxías de análise dos produtos e mensaxes audiovisuales. A devandita análise considera tanto a dimensión informativa coma a persuasiva. AM1
AM5
AM6
AM11
BM1
BM5
BM6
Aplicar as principais técnicas de análise audiovisual e avaliar produtos e mensaxes audiovisuais mediante as técnicas aprendidas. AM2
AM3
AM4
AM8
AM9
AM10
BM2
BM3
BM4
BM8
Desenvolverse para o exercicio dunha ciudadania aberta, culta, critica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. BM7
BM9
BM10
BM11

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. A mensaxe audiovisual. Definición e principais características.
A súa influencia nos hábitos de consumo.
Tema 2. Técnicas de análise aplicadas á mensaxe audiovisual. Planificación e deseño.
Técnicas cuantitativas e cualitativas.
Tema 3. Avaliación de produtos e mensaxes audiovisuais. Mensaxes comerciais
Mensaxes informativas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A5 A6 A11 B1 B5 B6 8 9 17
Obradoiro A2 A3 A4 A8 A9 A10 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11 12 34 46
Presentación oral A10 B1 B4 B6 B8 B10 B11 2 7 9
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Obradoiro Traballo en grupo para a aplicación práctica das técnicas de análise das mensaxes audiovisuais.
Realizaranse estudo de caso.
Presentación oral Exposición oral e defensa do traballo en grupo desenvolvido no taller.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
As profesoras estarán a disposición do alumnado a través das titorías presenciais ou do correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A2 A3 A4 A8 A9 A10 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11 O devandito traballo estará planificado en diferentes fases e en cada unha delas haberá que presentar resultados.
É necesario aprobar a actividade desenvolvida no taller para que esta nota faga media coa presentación oral.
Se o taller non se aproba, a materia resulta automáticamente suspensa.
70
Presentación oral A10 B1 B4 B6 B8 B10 B11 Presentación da actividade desenvolvida no taller.
A realización desta presentación é obrigatoria para optar á avaliación da materia.
30
 
Observacións avaliación

Os alumnos deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (Moodle) porque a través deste espazo docente virtual se lles comunicará toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e cualificacións.


Fontes de información
Bibliografía básica Santos Martínez, C.J. (2013). Análisis audiovisual y publicitario actuales. Madrid : Vision Libros
Brisset, Demetrio E. (2011). Análisis fílmico y audiovisual . Barcelona : UOC.
González Requena, J.L. (2007). El Espot publicitario: la metamorfosis del deseo . Barcelona: Cátedra
Martínez Albertos, J. L. (ND). El mensaje informativo periodismo en radio, TV y cine. Barcelona: ATE
Esteban Talaya, A. y Molina Collado, A. (Coord.) (2014). Investigación de mercados . Madrid: ESIC
García Uceda, M. (2011). Las claves de la publicidad. Madrid : ESIC
Remaury, Bruno (2005). Marcas y relatos. La marca frente al imaginario cultural contemporáneo. Barcelona: Gustavo Gili
Igartua Perosanz, J.J. (2006). Métodos cuantitativos de investigación en comunicación . Barcelona: Bosch
Ruiz Olabuénaga, J. I. (2012). Teoría y práctica de la investigación cualitativa . Bilbao : Universidad de Deusto

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías