Identifying Data 2015/16
Subject (*) Técnicas de Análise Audiovisual Code 615518019
Study programme
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Quintas Froufe, Natalia
E-mail
n.quintas.froufe@udc.es
Lecturers
Diaz Gonzalez, Maria Jesus
Quintas Froufe, Natalia
E-mail
m.j.diaz@udc.es
n.quintas.froufe@udc.es
Web
General description Nun mundo globalizado e interconectado polas tecnoloxías da información e da comunicación, faise imprescindible para o analista e investigador social e de mercados unha formación que comprenda as metodoloxías de análise das mensaxes audiovisuais. A devandita análise considera tanto a dimensión informativa coma a persuasiva.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A4 Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A6 Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
A9 Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B8 Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros
B10 Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as metodoloxías de análise dos produtos e mensaxes audiovisuales. A devandita análise considera tanto a dimensión informativa coma a persuasiva. AC1
AC5
AC6
AC11
BC1
BC5
BC6
Aplicar as principais técnicas de análise audiovisual e avaliar produtos e mensaxes audiovisuais mediante as técnicas aprendidas. AC2
AC3
AC4
AC8
AC9
AC10
BC2
BC3
BC4
BC8
Desenvolverse para o exercicio dunha ciudadania aberta, culta, critica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. BC7
BC9
BC10
BC11

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. A mensaxe audiovisual. Definición e principais características.
A súa influencia nos hábitos de consumo.
Tema 2. Técnicas de análise aplicadas á mensaxe audiovisual. Planificación e deseño.
Técnicas cuantitativas e cualitativas.
Tema 3. Avaliación de produtos e mensaxes audiovisuais. Mensaxes comerciais
Mensaxes informativas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A5 A6 A11 B1 B5 B6 8 9 17
Workshop A2 A3 A4 A8 A9 A10 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11 12 34 46
Oral presentation A10 B1 B4 B6 B8 B10 B11 2 7 9
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Workshop Traballo en grupo para a aplicación práctica das técnicas de análise das mensaxes audiovisuais.
Realizaranse estudo de caso.
Oral presentation Exposición oral e defensa do traballo en grupo desenvolvido no taller.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Description
As profesoras estarán a disposición do alumnado a través das titorías presenciais ou do correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A2 A3 A4 A8 A9 A10 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11 O devandito traballo estará planificado en diferentes fases e en cada unha delas haberá que presentar resultados.
É necesario aprobar a actividade desenvolvida no taller para que esta nota faga media coa presentación oral.
Se o taller non se aproba, a materia resulta automáticamente suspensa.
70
Oral presentation A10 B1 B4 B6 B8 B10 B11 Presentación da actividade desenvolvida no taller.
A realización desta presentación é obrigatoria para optar á avaliación da materia.
30
 
Assessment comments

Os alumnos deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (Moodle) porque a través deste espazo docente virtual se lles comunicará toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e cualificacións.


Sources of information
Basic Santos Martínez, C.J. (2013). Análisis audiovisual y publicitario actuales. Madrid : Vision Libros
Brisset, Demetrio E. (2011). Análisis fílmico y audiovisual . Barcelona : UOC.
González Requena, J.L. (2007). El Espot publicitario: la metamorfosis del deseo . Barcelona: Cátedra
Martínez Albertos, J. L. (ND). El mensaje informativo periodismo en radio, TV y cine. Barcelona: ATE
Esteban Talaya, A. y Molina Collado, A. (Coord.) (2014). Investigación de mercados . Madrid: ESIC
García Uceda, M. (2011). Las claves de la publicidad. Madrid : ESIC
Remaury, Bruno (2005). Marcas y relatos. La marca frente al imaginario cultural contemporáneo. Barcelona: Gustavo Gili
Igartua Perosanz, J.J. (2006). Métodos cuantitativos de investigación en comunicación . Barcelona: Bosch
Ruiz Olabuénaga, J. I. (2012). Teoría y práctica de la investigación cualitativa . Bilbao : Universidad de Deusto

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.