Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos. |
B3 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B12 |
Trabajo en equipo. |
B26 |
Capacidades en reconocer el carácter global y local de los fenómenos sociales. |
B27 |
Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Introducción á psicoloxía dos colectivos e grupos humanos |
A2
|
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
B3
|
|
Trabajo en equipo. |
|
B12
|
|
Capacidades en reconocer el carácter global y local de los fenómenos sociales. |
|
B26
|
|
Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales. |
|
B27
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. INTRODUCCIÓN Á PSICOLOXÍA SOCIAL |
1.1. Definición de Psicoloxía Social.
1.2. A Psicoloxía Social no contexto das Ciencias Sociais
1.3. Aspectos teóricos e evolución da Psicoloxía Social.
1.4. Métodos de investigación en Psicoloxía Social.
|
2. PERCEPCIÓN SOCIAL E DE PERSOAS. |
2.1. Concepto.
2.2. O proceso de percepción de persoas.
2.3. Categorización social.
2.4. Formación e manexo de impresións.
2.5. Atribución de causalidade.
2.6. Comunicación non verbal. |
3. COGNICIÓN SOCIAL. |
3.1. Concepto.
3.2. Esquemas: mapas mentais para organizar a información social.
3.3. Heurísticos e procesamento automático.
3.4. Fontes potenciais de erro na cognición social.
3.5. Afecto e cognición. |
4. ATITUDES. |
4.1. Concepto.
4.2. Estructura das atitudes.
4.3. Propiedades das atitudes.
4.4. Formación de atitudes.
4.5. Funcións das atitudes.
4.6. Medición das atitudes.
4.7. Relación entre as atitudes e o comportamento.
4.8. Disonancia cognitiva.
4.9. Persuasión y cambio de actitudes. |
5. ESTEREOTIPOS, PREXUIZO E DISCRIMINACIÓN. |
5.1. Concepto.
5.2. Os estereotipos como representacións individuais e colectivas.
5.3. Natureza dos estereotipos.
5.4. Características dos estereotipos.
5.5. O enfoque psicosocial no estudio do prexuizo.
5.6. As causas do prexuizo.
5.7. Os efectos do prexuizo.
5.8. Prexuicios e discriminación
5.9. A redución dos prexuizos.
|
6. INFLUENCIA SOCIAL. |
6.1. Concepto.
6.2. Principios básicos de influencia social.
6.3. Tácticas de influencia social.
6.4. Facilitación social.
6.5. Conformidade.
6.6. Obediencia á autoridade.
6.7. Outros mecanismos de influencia social. |
7. CONDUTA AGRESIVA |
7.1. Conduta agresiva. Conceptualizacin.
7.2. Teorías
7.3. O control da agresión |
8. CONDUTA PROSOCIAL E ALTRUISMO. |
8.1. Conduta prosocial
8.2. Altruismo.
8.3. Conceptos e teorías.
|
9. ATRACCIÓN INTERPERSONAL E RELACIÓNS SOCIAIS. |
9.1. Atracción interpersonal
9.2. Relacións sociais |
10. IDENTIDADE SOCIAL. |
10.1. Identidade social. Conceptos básicos.
10.2. A teoría da categorización social.
10.3. A teoría da identidade social
10.4. O papel da lingua e da cultura na configuraciòn da identidade social |
11. CAMPOS DE APLICACIÒN DA PSICOLOXIA SOCIAL |
11.1. Psicoloxía Social Aplicada
11.2. Ambitos da Psicoloxía Social Aplicada
11. Traballo
12. Política
13. Saúde
14. Ciudade |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 B3 B26 B27 |
17 |
51 |
68 |
Discusión dirixida |
B3 B12 B26 B27 |
6 |
6 |
12 |
Estudo de casos |
B3 B12 B26 B27 |
6.5 |
13 |
19.5 |
Traballos tutelados |
A2 B3 B12 B26 B27 |
9 |
27 |
36 |
Presentación oral |
A2 B3 B12 B26 B27 |
0.5 |
5 |
5.5 |
Proba mixta |
A2 B3 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, coordinados por el profesor |
Estudo de casos |
O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en grupo. |
Traballos tutelados |
Cada alumno debe realizar, individualmente ou en grupo, un traballo tutelado polo profesor sobre temas da materia propostos polo alumno ou polo profesor. |
Presentación oral |
Exposición verbal polo alumno en clase do traballo tutelado realizado. |
Proba mixta |
Exame teórico-práctico dos contidos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada realizarase de forma individual ou en grupo de traballo a petición do alumno nos traballos tutelados e en calquer aspecto da asignatura que sexa necesario. Neste senso pode desenvolverse tanto nas titorías como na aula cando a situación o requira. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 B3 B12 B26 B27 |
Avaliarase o desenvolvemento do traballo, a súa calidade, redacción e orixinalidade. |
20 |
Proba mixta |
A2 B3 |
Valorarase a corrección das respostas. |
60 |
Sesión maxistral |
A2 B3 B26 B27 |
A asistencia ás sesións maxistrais computará na avaliación final da materia. |
10 |
Presentación oral |
A2 B3 B12 B26 B27 |
Valorarase a calidade da presentación, a claridade na exposición e o dominio do tema mostrado. |
10 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia á que se fai referencia na metodoloxía de sesión maxistral faise extensiva ás outras metodoloxías presenciais recollidas no epígrafe de planificación (estudo de casos, discusión dirixida e traballo tutelado). Para aprobar a asignatura será necesario ter contestado, a lo menos, o 75% das preguntas da proba mixta. E obter, a lo menos, a calificación de 5 sobre 10 puntos nesta proba.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Morales, J.F. y Huici, C. (Dirs.) (2003). Estudios de Psicología Social.. Madrid: UNED.
Myers, D.G. (2004). Exploraciones de la Psicología Social (3ª ed.).. Madrid: McGrawHill.
Moya, M. y Rodríguez-Bailón, R. (2011). Fundamentos de Psicología Social.. Madrid: Pirámide.
Hewstone, M., Stroebe, W., Codol, J.P. y Stephenson, F.M. (Coords.) (1991). Introducción a la Psicología Social: una perspectiva europea.. Madrid: Ariel Psicología.
Morales, J.F. y Huici, C. (Eds.). (1989). Lecturas de Psicología Social.. Madrid: UNED
Romay Martínez, J. (Ed.). (2007). Perspectivas y retrospectivas de la Psicología Social en los albores del siglo XXI.. Madrid: Biblioteca Nueva.
Baron, R.A. y Byrne, D. (2005). Psicología Social (10ª ed.).. Madrid: Pearson Prentice Hall.
Morales, J.F., Moya, M., Gaviria, E. y Cuadrado, I. (Coord.). (2007). Psicología Social (3ª ed.).. Madrid: McGrawHill.
Hogg, M.A. y Vaughan, G.M. (2010). Psicología Social (5ª ed.).. Madrid: E. M. Panamericana.
Myers, D.G. (2005). Psicología Social (8ª ed.).. México: McGrawHill.
Romay Martínez, J. y García Mira, R. (Eds.). (2005). Psicología Social y problemas sociales.. Madrid: Biblioteca Nueva
Páez, D., Fernández, I., Ubillos, S. y Zubieta, E. (Coords.). (2004). Psicología Social, Cultura y Educación.. Madrid: Pearson Prentice Hall.
Gómez, E., Gavira, E. y Fernández, I. (Eds.). (2006). Psicología Social.. Madrid: Sanz y Torres.
Gómez, L. y Canto, J.M. (1997). Psicología Social.. Madrid: Pirámide.
León Rubio, J.M., Barriga, S., Gómez, T., González, B., Medina, S. y Cantero, F. (1998). Psicología Social. Orientaciones teóricas y ejercicios prácticos.. Madrid: McGrawHill.
Garrido, A. y Álvaro, J.L. (2007). Psicología Social: perspectivas psicológicas y sociológicas (2ª ed.).. Madrid: McGrawHill.
García Mira, R., Sabucedo, J.M. y Romay, J. (2002). Psicología y medio ambiente.. A Coruña: IAPS-AGEIP.
Taylor, S.E., Eplau, L.A. y Sears, D.O. (1997). Social Psychology (9ª ed.).. New Jersey: Prentice Hall. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Relacións grupais e intervención psicosocial/615G01405 |
|
Observacións |
As calificacións obtidas nas diferentes probas correspondentes a primeira convocatoria serán gardadas para a segunda convocatoria. |
|