Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A2 |
Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos. |
A36 |
Actitud de compromiso frente a los problemas sociales y culturales. |
B3 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B9 |
Reconocimiento a la diversidad y a la multiculturalidad. |
B12 |
Trabajo en equipo. |
B22 |
Liderazgo. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos A2 |
A2
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Actitud de compromiso frente a los problemas sociales y culturales A36 |
A36
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Capacidad de análisis y síntesis B3 |
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B3
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Reconocimiento a la diversidad y a la multiculturalidad B9 |
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B9
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Trabajo en equipo B12 |
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B12
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Liderazgo B22 |
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B22
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: LA REALIDAD DEL GRUPO |
Introducción a la Psicología de los Grupos. 2.- El continuo Interpersonal-Intergrupal. 3.- El grupo, escenario de la influencia. 4.- Funciones de los Grupos. 5.- Tipologías grupales. |
TEMA 2: LA ESTRUCTURA DE GRUPO
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1.- Componentes de la estructura grupal. 2.- Posiciones, estatus y roles. 3.- La naturaleza de las normas grupales. 4.- Las diversas acepciones de la cohesión. |
TEMA 3: EL LIDERAZGO EN LOS GRUPOS |
1.- Jefes, líderes y directivos. 2.- Poder, liderazgo e influencia. 3.- Carisma y visión en el liderazgo. 4.- Las habilidades de dirección. |
TEMA 4: COOPERACIÓN, COMPETICIÓN Y RESOLUCIÓN DE CONFLICTOS EN LOS GRUPOS |
1.- Condiciones de las relaciones intergrupales: la condición de identidad, la condición de interdependencia y la condición de estructura. 3.- Determinantes de la cooperación y el conflicto. 4.- La resolución de conflictos. 5.- Estrategias psicosociales contra la discriminación y el prejuicio. |
TEMA 5: DISEÑO E IMPLEMENTACIÓN DE UN PROGRAMA DE INTERVENCIÓN |
1.- Fases en el diseño de un programa de intervención
2.- Implimentación : de la iniciativa a la acción
3.- Estrategias para asegurar la implementación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A2 A36 B9 B12 |
6.5 |
13 |
19.5 |
Discusión dirixida |
A2 A36 B12 B22 |
7 |
7 |
14 |
Traballos tutelados |
A2 A36 B3 B9 B12 B22 |
7 |
21 |
28 |
Presentación oral |
B3 B9 B12 |
2 |
10 |
12 |
Sesión maxistral |
A2 A36 B3 B9 B22 |
7 |
30 |
37 |
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Atención personalizada |
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2 |
0 |
2 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Traballos tutelados |
Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. |
Presentación oral |
Intervención baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
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Atención personalizada |
Metodoloxías
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Sesión maxistral |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
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Descrición |
Os estudiantes recibirán atención personalizada sempre que o necesiten. En calquer caso informarán periodicamente o profesor do estado do traballo |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Sesión maxistral |
A2 A36 B3 B9 B22 |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
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20 |
Presentación oral |
B3 B9 B12 |
Intervención baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica |
20 |
Traballos tutelados |
A2 A36 B3 B9 B12 B22 |
Consistirá en la realización de actividades de carácter práctico: resumenes sobre documentos analizados individualmente o en grupo; búsqueda y análisis de información sobre temas y situaciones sociales; identificación y tratamiento de problemas con los procedimientos pertinentes; interpretar resutados de trabajos de investigación
realizados |
60 |
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Observacións avaliación |
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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AGUILAR, M. J. (1991). Cómo animar un grupo. México: El Ateneo
SHAW, M. E. (1986). Dinámica de Grupo. Barcelona: Herder
CARTWRIGHT, D. y ZANDER, A. (1992). Dinámica de Grupos. México: Trillas
AYESTARÁN, S. (1996). El grupo como construcción social. Barcelona: Plural Ediciones
BOURHIS,R.Y.y LEYENS, J-PH . (1996). Estereotipos, discriminación y relaciones entre grupos. Madrid: Mc Graw-Hill
SCHAFERS, B. (1984). Introducción a la Sociología de los Grupos . Barcelona: Herder
ANZIEU, D. y MARTIN, J. (1997). La Dinámica de los Grupos Pequeños. Biblioteca Nueva: Madrid
BUENO, J. R. (1993). La intervención psicosocial. Programas y experiencias> . Madrid: Editorial Popular
ROMAY, J. (2005). Perspectivas y retrospectivas de la Psicología Social en los albores del siglo XXI.. Madrid: Biblioteca Nueva
GIL, F. y ALCOVER, J. M. (Eds.) (1999). Psicología de los grupos. Madrid: Pirámide
HUICI, C. y MORALES, J. F. (2004). Psicología de los grupos. Madrid: UNED
BLANCO, A., CABALLERO, A. y DE LA CORTE, L. (2004). Psicología de los Grupos Madrid. Madrid: Pearson
GONZÁLEZ, P. (1997). Psicología de los Grupos. Teoría y Aplicaciones. Madrid: Síntesis
SÁNCHEZ, J. C. (2002). Psicología de los grupos. Teorías, procesos y aplicaciones. Madrid: Mc Graw |
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
Psicoloxía social/615G01108 |
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Observacións |
As calificacións obtidas na primeira convocatoria serán gardadas para a segunda convocatoria |
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