Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos. |
A20 |
Capacidades para adecuar los objetivos a los recusos económicos, temporales y humanos. |
A22 |
Habilidades en gestión y organización de las personas y de las redes sociales que participan en proyectos colectivos. |
A25 |
Habilidades en el desarrollo de las organizaciones (asesoramiento, diseño y gestión de organizaciones e instituciones). |
A28 |
Habilidades para gestionar y mediar en situaciones de crisis y conflictos sociales. |
A29 |
Habilidades para el desarrollo de los recursos humanos en las organizaciones. |
A33 |
Capacidades en reconocer la diversidad de estudiantes y la complejidad del proceso de aprendizaje. |
A34 |
Conocimientos y actitudes de ética profesional. |
B1 |
Capacidad de organización y planificación. |
B2 |
Toma de decisiones. |
B3 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B4 |
Resolución de problemas. |
B5 |
Capacidad de gestión de la información. |
B10 |
Habilidades en las relaciones interpersonales. |
B12 |
Trabajo en equipo. |
B14 |
Trabajo en un equipo de carácter interdisciplinar. |
B17 |
Motivación por la calidad. |
B19 |
Adaptación a nuevas situaciones. |
B22 |
Liderazgo. |
B23 |
Iniciativa y espíritu emprendedor. |
B24 |
Habilidades para contextualizar e identificar los actores clave en cada situación. |
B27 |
Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dotar ao alumno do coñecemento da importancia do Capital Humano na empresa actual. Da mesma maneira estúdase como se integra a función de RRHH na Dirección da empresa e como se expoñen os plans estratéxicos e operativos para potenciar o capital humano en empresa.
|
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
|
C1 C3 C4 C5 C7 C8
|
Saber analizar as diferentes formas de organizacion dos departamentos de recursos humanos |
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
|
C1 C3 C4 C5 C7 C8
|
Saber definir as funcións dos departamentos de recursos humanos |
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
|
C1 C3 C4 C5 C7 C8
|
Saber identificar vos tipos de comunicación na empresa |
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
|
C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8
|
Saber Organizar os pasos básicos dun proceso de selección |
A2 A20 A22 A25 A28 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24
|
C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8
|
Saber analizar a motivación no traballo |
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
|
B1 B2 B3 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
|
C1 C3 C4 C5 C7 C8
|
Valorar a necesidade de establecer métodos de control dos traballadores da empresa: o control do persoal |
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
|
C1 C3 C4 C5 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. A FUNCIÓN DOS RECURSOS HUMANOS NA EMPRESA. |
Caracterización da función de recursos humanos.
Principais contidos da función de recursos humanos na empresa. |
TEMA 2. CAMBIOS E TENDENCIAS QUE AFECTAN Á FUNCIÓN DOS RECURSOS HUMANOS NA EMPRESA. |
Cambios sociais, políticos e legais.
Cambios tecnolóxicos.
Cambios organizativos |
TEMA 3. DIRECCIÓN ESTRATEGICA DOS RECURSOS HUMANOS. |
Caracterización da Dirección de Recursos humanos como actividade estratéxica
Modelo de Dirección estratéxica dos recursos humanos.
A formulación e implantación de obxectivos e estratexias de recursos humanos. |
TEMA 4. PREPARACIÓN E SELECCIÓN |
Planificación de necesidades.
Deseño e análise de postos de traballo.
Recrutamento e selección de persoal. |
TEMA 5. DESENVOLVEMENTO E AVALIACIÓN. |
Orientación e acollida.
Capacitación e desenvolvo
Plans de carreira profesional.
Avaliación do desempeño.
A xestión do coñecemento nas organizacións.
Motivación dos recursos humanos |
TEMA 6. COMPENSACION E MARCO LABORAL. |
A retribución.
O contrato. |
TEMA 7.HABILIDADES DIRECTIVAS. |
O traballo creativo en grupo.
A comunicación.
Motivación.
Liderado.
Clima organizacional.
|
PROGRAMA DE PRÁCTICAS |
Ao tratarse dunha materia eminentemente práctica cada tema compleméntase con:
1.- Lecturas de actualidade, principalmente de prensa económica.
2.- Estudos de caso que han de ser resoltos en clase.
3.- Traballos por parte do alumno
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A34 A2 B1 C1 C2 C5 |
32 |
0 |
32 |
Traballos tutelados |
A22 A29 B12 B14 B17 C4 |
15 |
30 |
45 |
Solución de problemas |
A20 A25 A28 A29 A33 B2 B4 B10 B19 B22 B23 B24 B27 C3 |
14 |
0 |
14 |
Proba obxectiva |
A2 B5 B3 C7 C8 |
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor explicará os contidos básicos da materia na aula. E, apoiásense en soporte visual |
Traballos tutelados |
O alumno presentará tres traballos sobre os contidos do programa: a intelixencia emocional, comunicación e deseño dos CV...) |
Solución de problemas |
Consistirá na resolución dun conxunto de probas prácticas ou resolución de casos que que han de ser resoltos en clase |
Proba obxectiva |
O alumno ha de presentarse a unha proba obxectiva sobre os conceptos básicos da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Realizarase de maneira individual a través dos traballos tutelados e na solución de problemas contribuíndo á retroalimentación cara a cara cando o alumno requírao |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A34 A2 B1 C1 C2 C5 |
Preténdese ter en conta as exposicións orais do tres traballos |
30 |
Solución de problemas |
A20 A25 A28 A29 A33 B2 B4 B10 B19 B22 B23 B24 B27 C3 |
Consistirá na avaliación de cada un dos casos prácticos |
10 |
Traballos tutelados |
A22 A29 B12 B14 B17 C4 |
O alumno ten que realizar tres traballos dos contidos do programa. |
30 |
Proba obxectiva |
A2 B5 B3 C7 C8 |
O alumno ha de superar unha proba obxectiva sobre os conceptos básicos da materia Convén lembrar que aínda que ou alumno/a supere esta proba non é requisito abondo para aprobar a materia, xa que é imprescindible ter realizado a parte práctica que se explico anteriomente.Por outra dicir que as cualificacións dos elementos na 1ª se se gardasen para a 2º oportunidade |
30 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Laurent Cantet 2001 (2001). El empleo del Tiempo - (L'emploi du temps ( . Francia
Laurent Cantet (1999). Laurent Cantet . Francia
Chiavenato, idalberto (2011). Administración de los recursos humanos. McGraw-Hill, México
Valero Matas, Jesús (2010). Casos Prácticos de recursos humanos y relaciones laborales. Madrid, Pirámide
Kindler, Herbert S (1998). Como gestionar los conflictos. Madrid, de estudios de ramón Areces
Ken Robinson (2011). El elemento. España, Momdadori
Goleman, Daniel (2008). El lider resonante, crea más. Barcelona, Kairos
Ken Loach, 2007 (2007). En un mundo libre –I´ts a free world . Inglesa
AAVV (2006). Gestión de los recursos humanos dela analisisi teórico a la solución práctica. Prentice Hall International, Madrid.
Nicola Klotz (2008). La Cuestión Humana - La Question Humaine, . Inglesa
Goleman, Daniel (2004). La inteligencia emocional. Barcelona, Kairos
Hare, Beverly (2003). Ser asertivo. Barcelona, Gestión2000
Oscar Godoy,2010) (2010). Ulises . Chile |
DIRECCIONES WEB DE INTERÉS § http://www.capitalhumano.es/ § http://arearh.com/ § http://aedipe.es/ § http://www.degerencia.com/enlaces.php?o=tema&p=10285 § http://www.ine.es/ § http://www.siop.org/ § http://www.mtas.es/insht/index.htm § http://www.tea-cegos.es/ § http://www.losrecursoshumanos.com/ § http://www.infoempleo.com/ § http://www.capitalhumano.net/ § http://www.rrhhmagazine.com |
Bibliografía complementaria
|
|
Elías, J.; Mascaray, J.: Más allá de la comunicación interna. Gestión 2000, Barcelona 1998. Puchol, L. (2000): Casos y supuestos en dirección y gestión de recursos humanos. Díaz de Santos, Madrid. Pérez Corostegui, E. Y Rodrigo Moya, B.: Desarrollo y evaluación de recursos humanos. Pirámide, Madrid 1998.
DIRECCIONES WEB DE INTERÉS § http://www.capitalhumano.es/ § http://arearh.com/ § http://aedipe.es/ § http://www.degerencia.com/enlaces.php?o=tema&p=10285 § http://www.ine.es/ § http://www.siop.org/ § http://www.mtas.es/insht/index.htm § http://www.tea-cegos.es/ § http://www.losrecursoshumanos.com/ § http://www.infoempleo.com/ § http://www.capitalhumano.net/ § http://www.rrhhmagazine.com
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Socioloxía económica e das organizacións/615G01207 |
|
|