Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comunicar mensaxes audiovisuais. |
A12 |
Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual. |
C1 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C2 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comunicar mensaxes audiovisuais.
Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
A1 A12
|
|
C1 C2 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: A descrición (análise de textos) |
1.1. Fases do proceso descritivo: observación, selección e expresión
1.2. Tipos de descrición
1.3. Técnicas redaccionais
|
TEMA 2: A narración (análise de textos) |
2.1. Elementos: narrador, personaxes, tempo, espacio
2.2. Partes da narración
2.3. Técnicas redaccionais
2.4. O diálogo e as citas
|
TEMA 3: A argumentación (análise de textos) |
3.1. Estructura dos textos argumentativos
3.2. Tipos de argumentación
3.3. O uso das figuras retóricas
|
TEMA 4: A comunicación verbal e non verbal |
4.1. Qué se di e cómo se di
4.2. A importancia da imaxe e do son
4.3. Posta en escena e materiais de apoio
4.4. Casuística de cada medio de comunicación |
TEMA 5: Destrezas expositivas e argumentativas |
5.1. Os xéneros orais
5.1.1. Presentación
5.1.2. Retrato
5.1.3. Conferencia
5.1.4. Rolda de prensa
5.1.5. Entrevista
5.1.6. Mesa redonda
5.1.7. Debate
5.2. Relaciós cos medios
5.2.1. Portavocía
5.2.2. Comunicación de crise
5.2.3. Comunicación Corporativa
5.3. Técnicas de comunicación persuasiva |
TEMA 6: Necesidades e recursos dos diferentes medios de comunicación |
6.1. Necesidades técnicas dos diferentes soportes
6.1.1. Escritos
6.1.2. Radio
6.1.3. Televisión e cine
6.1.4. Novos media
6.2. Diferentes linguaxes nos diferentes soportes
6.2.1. Linguaxe soportes papel
6.2.2. Linguaxe radiofónica
6.2.3. Linguaxe televisiva
6.2.4. Linguaxe dos novos media
6.2.4.1. Internet como instrumento de comunicación
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
|
0 |
10 |
10 |
Sesión maxistral |
|
21 |
31.5 |
52.5 |
Discusión dirixida |
|
2 |
0 |
2 |
Estudo de casos |
|
4 |
0 |
4 |
Presentación oral |
|
2 |
14 |
16 |
Traballos tutelados |
|
10 |
30 |
40 |
Lecturas |
|
0 |
10 |
10 |
Obradoiro |
|
2 |
0 |
2 |
Prácticas a través de TIC |
|
0 |
6.5 |
6.5 |
Proba de ensaio |
|
3 |
0 |
3 |
Actividades iniciais |
|
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Para un óptimo aproveitamento das clases, deberá ter leído e analizado previamente os textos que se indiquen para esa sesión. |
Sesión maxistral |
O alumno debe asistir ás clases teóricas presenciais para entender os conceptos dos que se esixe o seu coñecemento. |
Discusión dirixida |
Os alumnos participarán nunha discusión dirixida polo profesor responsable da asignatura, sobre diferentes técnicas de comunicación oral. |
Estudo de casos |
Analizaranse na aula casos representativos de diferentes técnicas de comunicación oral en función do escenario, do propósito da mensaxe e dos diferentes soportes comunicativos. |
Presentación oral |
Os alumnos terán que realizar unha proba de comunicación oral coa pesentación dun traballo. Técnica de coaching. |
Traballos tutelados |
Os alumnos terán que desenvolver ao longo da asignatura diferentes traballos tutelados polo profesor responsable da materia. Deberán redactar diferentes textos, para comunicar unha idea, adaptándose ás necesidades expresivas do entorno ou dos medios de comunicación nos que se recollan. |
Lecturas |
Os alumnos deberán estudiar as fotocopias que se repartan na clase así como complementar os contidos teóricos con lecturas obrigatorias, segundo os temas. |
Obradoiro |
Os alumnos deberán comentar os textos e expresións doutros compoñentes do seu grupo de prácticas. |
Prácticas a través de TIC |
Realizar 6 prácticas avaliadas, que se publicarán no blog do grupo de prácticas ao que pertenzan. |
Proba de ensaio |
Os alumnos deberán superar unha proba escrita. |
Actividades iniciais |
Presentación dos obxectivos, contidos, dinámica e bibliogafía da asignatua. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada aos alumnos realizarase a través do seguimento e corrección dos traballos tutelados, así como das diversas prácticas que terán que realizar ao longo da asignatura. Para o desenvolvemento desa atención personalizada contémplanse tanto titorías presenciais coma un seguimento continuo a través das ferramentas que as TIC poñen ao servicio da educación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
|
Os alumnos deberán realizar os diferentes exercicios prácticos:
1. Preséntome
2. Retrato dun compañeiro
3. Descrición da aula
4. Relato: recordo de infancia
5. Relato: escena na rúa
6. Carta ou informe argumentativo
|
30 |
Obradoiro |
|
Avaliarase a participación do alumno así como a calidade das súas intervencións |
10 |
Proba de ensaio |
|
Para aprobar a asignatura debe superarse unha proba ortográfica baseada nos libros El castellano actual: usos y normas, de Manuel Casado e a Ortografía de la Lengua Española de la RAE. Para superar esa proba, disporase de tres oportunidades ao longo do curso. Nas probas ortográficas correxiranse un número determinado de erros escondidos nalgunhas frases. Nesta proba non se obtén nota, só se concede unha calificación de "Apto" ou “No apto”.
|
20 |
Presentación oral |
|
Avaliarase a proba de presentación oral dos alumnos utilizando a técnica de coaching |
20 |
Traballos tutelados |
|
Os traballos tutelados descritos no apartado de metodoloxía, constituirán un 20% da nota final |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para obter a nota media das prácticas súmanse as calificacións obtidas en cada unha delas. Os profesores poden facer un uso estratéxico das calificacións, de xeito que a nota final poida resultar superior á media, aínda que nunca inferior.
Se un alumno deixa de entregar unha práctica de xeito inxustificado, computaralle coma un 0 na media de prácticas final. Asimesmo, se un alumno deixa de entregar dúas prácticas de xeito inxustificado, suporalle o suspenso automático na asignatura. As ausencias xustificadas han de comunicarse con antelación ao profesor de prácticas, que deberá dar un permiso expreso.
Nas prácticas seguirase o seguinte criterio de puntuación:
- 1 falta ortográfica suporá a calificación dun 4, como máximo.
- 2 faltas ortográficas suporán a calificación dun 1.
- 5 tildes mal postas ou sen poñer suporán un 4, como máximo.
Os erros sintácticos, problemas de puntuación e confusións léxicas penalizarán asimesmo a calificación da práctica, segundo a súa gravidade. A insistencia nese tipo de erros poderá conlevar incluso a calificación mínima dun 1.
Ademáis, o plaxio parcial de cualquera texto penalizarase cun 0 na práctica e o plaxio total dun traballo suporá o suspenso automático da asignatura.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
HERRERO, Julio César (2008). El candidato: manual de relaciones con los medios. Sevilla
CASADO, Manuel (2008). El castellano actual: usos y normas (7ª ed. revisada). Eunsa, Pamplona
SCOTT, Bill (1990). La comunicación oral y escrita para directivos y profesionales. Deusto
REAL ACADEMIA ESPAÑOLA (2003). Ortografía de la Lengua Española. Espasa Calpe, Madrid
GARCÍA, María Nieves (2008). Periodismo, publicidad, cine, comunicación audiovisual y relaciones públicas: iconos para una lengua. Fragua, Madrid |
Los documentos que los profesores entreguen en clase o se cuelguen en el blog |
Bibliografía complementaria
|
PALENCIA-LEFLER ORS, Manuel (2008). 90 Técnicas de relaciones públicas: manual de comunicación corporativa . Bresca profit, Barcelona
VERDERBER, Rudolph F. (2000). Comunicación oral efectiva. International Thomson, Méjico
GARCÍA DEL TORO, Antonio (2004). Comunicación y expresión oral y escrita: la dramatización como recurso. Grao, Barcelona
KOHAN, Silvia Adela (1997). Corregir relatos. La herramienta del escritor. Grafein Ediciones, Barcelona
CASSANY, Daniel (1995). La cocina de la escritura. Anagrama, Barcelona
PERELMAN, CH. (2009). Tratado de la argumentación. Gredos
CHEJOV, Anton P. (2005). Unos buenos zapatos y un cuaderno de notas. Alba, Barcelona |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|