Identifying Data 2015/16
Subject (*) Expresión gráfica Code 616G01004
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First FB 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinador
Mihura López, M. Rocío
E-mail
rocio.mihura@udc.es
Lecturers
Hernandez Ibañez, Luis Antonio
Mihura López, M. Rocío
E-mail
luis.hernandez@udc.es
rocio.mihura@udc.es
Web http://www.udc.es/cienciasdacomunicacion/
General description Composición Gráfica. Aproveitamento dos medios, recursos, técnicas e procesos da creación e expresión da imaxe dixital.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
B1 Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo)
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento dos aspectos formais e prásticos da imaxe. A1
A2
B2
B8
C1
Capacitamento no manexo das ferramentas informáticas básicas que todo creador ou comunicador ten que coñecer para afrontar un proxecto dixital. A1
A2
A7
A8
B3
B8
C1
C3
Coñecemento e emprego da terminoloxía básica sobre a imaxe e a comunicación dixital. A1
A8
B1
B3
B4
B8
C1
C3

Contents
Topic Sub-topic
1. Percepción. 1. La percepción.
2. Elementos Morfolóxicos da Imaxe. 1.- Elementos Morfolóxicos da Imaxe.
2.- La forma
3.- La forma en el espacio
3. Sintaxe da Imaxe. 1. La Síntesis Gráfica
2. Relaciones Compositivas.
3. El Espacio Compositivo
4. Teoría do Color. 1. Historia del Color.
2. Percepción del Color.
3. Modelos y espacios de Color.
4. Relaciones armónicas entre colores.
5. Psicología del Color.
5. Grafismo Dixital: ferramentas raster. 1. Formatos gráficos
2. Ferramenta de edición raster: Adobe Photoshop.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B1 B3 C1 C3 19 38 57
ICT practicals A1 A2 A7 A8 B2 B4 B8 13 19.5 32.5
Supervised projects A2 A8 B2 B8 13 26 39
Workbook B1 C1 C3 0 6.5 6.5
 
Personalized attention 15 0 15
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral e audiovisual dos elementos téoricos necesarios para coñecer e comprender a materia.
ICT practicals Mediante o emprego do PC e a través de ferramentas gráficas dixitales os alumnos resolverán problemas de composición gráfica.
Supervised projects Resolución de problemas gráficos plantexados a partir de cada nivel de aprendizaxe.
Workbook Lecturas recomendadas.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Os alumnos resolverán as suas dúbidas sobre os traballos en tutorías personalizadas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A2 A8 B2 B8 Os traballos recibirán unha calificación. 50
ICT practicals A1 A2 A7 A8 B2 B4 B8 Os alumnos realizarán prácticas sobre puntos impartidos na materia. 20
Guest lecture / keynote speech B1 B3 C1 C3 Realizarase unha proba escrita sobre o contido teórico da materia. 30
 
Assessment comments
<p align="left">A materia Expresión Gráfica englboa dous apartados diferenciados, que son Composición e Ferramentas. Cada un deles avalíase de forma independente. É necesario aprobar ambos para superar a materia. En caso de suspender un deles na primeira convocatoria, gardarase a nota da parte aprobada na segunda convocatoria.</p><p align="left">COMPOSICIÓN </p><p align="left">Se calificará mediante evaluación continua, entregando en fecha todas las prácticas y realizando un trabajo monográfico tutelado. Para la calificación final se ponderará las notas obtenidas en las prácticas. Alternativamente, los alumnos podrán optar por ser calificados presentándose únicamente a un examen final. Ambas alternativas son aplicables a todas las convocatorias.</p><p><strong>HERRAMIENTAS DE EDICIÓN DIGITAL
</strong>

</p><p>Durante el cuatrimestre se recogerán ejercicios que es necesario entregar en fecha&nbsp; y aprobar para la evaluación ECTS. Se realizará un examen en la fecha de la convocatoria oficial de febrero que constará de apartado teórico y práctico. La metodología de evaluación en este apartado esde 35% en prácticas realizadas durante el curso y 65% en una prueba práctica y teórica.</p><p align="left">&nbsp;</p>

Sources of information
Basic Steuer, Sharon (2002). Arte y creatividad con Photoshop. Madrid. Anaya Multimedia
Arnheim, R. (1985). Arte y percepción visual. Madrid. Alianza
Arnheim, R (1976). El pensamiento visual. Buenos Aires. Eudeba
Dondis, D. A. (1976). La sintaxis de la imagen. Barcelona, Gustavo Gili
Kandinski, W. (1974). Punto y línea sobre el plano. Barcelona. Barral
Goldstein, B. (1991). Sensación y percepción. DDebate

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.