Identifying Data 2015/16
Subject (*) Historia do cine e da animación Code 616G01006
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First FB 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
González Neira, Ana María
E-mail
ana.gneira@udc.es
Lecturers
González Neira, Ana María
Nozal Cantarero, Teresa
E-mail
ana.gneira@udc.es
teresa.nozal@udc.es
Web
General description Estudiarase a evolución do cinema e da animación dende as súa orixe ata hoxe en día. Dende unha perspectiva diacrónica os alumnos analizarán a progresión do cine tanto a nivel mundial, como español e galego. Este estudo farase visionando os principais filmes da historia do cinema e situándoos no seu contexto. O obxectivo é dotar aos alumnos dunha cultura audiovisual básica para os estudos posteriores.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A11 Coñecelas metodoloxías de investigación e análise.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo)
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B7 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser capaz de analiza-las obras audiovisuais desde a perspectiva da historia estética e tecnolóxica A4
Coñece-la evolución histórica do cine atendendendo ás principais obras cinematográficas A5
C4
Ser capaz de expoñe-las conclusións e argumentacións dun estudio de forma clara, establecendo diálogo con argumentos que contradín os propios A1
A4
A11
Ser capaz de escribir un estudio diacrónico comparativo das obras cinematográficas A1
A4
A5
A11
C1
Coñece-las técnicas de creación e produción audiovisual A7
Coñece-los principais códigos da mensaxe audiovisual. A12
Aprender a comunicarse con habilidade e fluidez. B2
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. B3
C2
C3
Mellorar a capacidade de análise. B2
B3
Habilidade para a organización e temporalización de tarefas B5
B9
Resolver problemas de forma efectiva. B9
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. B6
B7
C1
C4
Traballar en equipo dun xeito colaborativo B5
B8

Contents
Topic Sub-topic
Inicios do cine Inicios da animación: do teatro óptico ás primeiras curtametraxes
O rexistro da realidade: os irmáns Lumière
A maxia do cine: Méliès
Avance da gramática cinematográfica: D.W. Griffith
Da teoría ao cine: primeiras vangardas
Período de entreguerras Primeiros lungametraxes de animación e The Walt Disney Company S.A.
Expresionismo alemán
O cinema burlesco francés e norteamericano
As vangardas soviéticas e o cinema ideolóxico
A escola nórdica: o cinema danés e sueco
Os anos 40 e 50 Consolidación dos xéneros hollywoodienses
Da rodaxe en estudo ao Neorrealismo italiano
O realismo poético francés
O cinema de postguerra española, os primeiros festivais e a consolidación dos directores: Bardem, Berlanga e outros
A revolución dos 60 A animación conquista a televisión
A Nouvelle Vague, o Free cinema e o Cinema Novo
O novo cinema español
O New American cinema
Dos anos 70 ao fin de século Cinema comercial e cinema independente
Grandes producións, novos formatos e efectos
O cinema español, do destape aos festivais internacionais e Hollywood
O manga e a xeneralización da animación para adultos e novos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A5 A7 A11 A12 C1 22 22 44
Document analysis B3 B5 B8 C2 C3 16 32 48
Student portfolio A4 B2 B3 0 20 20
Oral presentation B6 B7 B9 C1 C4 1 3 4
Field trip A1 A4 A5 1 0 1
Objective test A7 A11 A12 B3 B5 8 24 32
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech A clase maxistral tamén é coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. O profesor exporá os aspectos máis relevantes que contextualizan cada etapa da historia do cine e amosará exemplos de filmes na aula.
Document analysis Na aula veránse películas ou fragmentos delas cada semana para que o alumno coñeza e analice o visto nas clases maxistrais.
Student portfolio Os alumnos deberán facer uns traballos sobre as películas de visionado obrigatorio seguindo un esquema previo.
Oral presentation Presentación do traballo en grupos sobre algún filme.
Field trip Visita a centros relacionados coa historia do audiovisual como o CGAI
Objective test O alumno realizará un exame sobre o explicado nas sesións maxistrais, o material de estudio definido polo profesor e os traballos feitos sobre as películas.

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Description
Para a realización destes traballos o alumno contará coa atención do profesor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A7 A11 A12 B3 B5 Proba sobre os contidos das clases maxistrais e do visionado dos films. Para aprobar a materia é necesario ter superado estes exames. 60
Oral presentation B6 B7 B9 C1 C4 Exposición oral duns traballos sobre films acordados cos docentes. Ademais do contido, na avalición terase en conta a exposición (duns vinte-trinta minutos), o estilo e a ortografía. Durante o curso, os docentes darán máis indicacións sobre o calendario, estructura e forma desta tarefa. 40
 
Assessment comments

Para aprobar a materia é necesario ter superadas as probas sobre os flimes e teoría.

Os traballos deberán entregarse na data establecida. Se non se cumple esta condición, non se avaliarán.

Valorarase a participación e rendemento do alumno na clase.

Ortografía: unha falta de ortografía suporá o suspenso no traballo ou examen. Asemesmo, calquer fragmento copiado e detectado nos traballos entregados suporá a anulación dese traballo.

Insístese no requisito imprescindible de que os alumnos vexan os filmes propostos.

Para a oportunidade de xullo manterase a mesma porcentaxe de avaliación
que na de maio.

Este apartado poderá sufrir modificacacións parciais debido a baixa médica da profesora.

 


Sources of information
Basic

Caparrós Lera, J. M., Historia del cine europeo: de Lumière a Lars von Trier. Madrid: Rialp, 2007.

Caparrós Lera, J. M., Historia del cine mundial. Madrid: Rialp. 2009.

Castro de Paz, J. L. (coord.), Historia do cine en Galicia. Perillo: Vía Láctea, 1996.  

Chong, A., Animación digital. Barcelona: Blume, 2010.

Cousins, M., Historia del cine. Barcelona: Blume, 2005.

García Fernández, E.,Guía histórica del cine: 1895-2001. Madrid: UCM, 2002.

García Fernández, E., Historia del cine. Madrid: Fragua, 2011.

Gubern, R., Historia del cine. Barcelona: Lumen, 2000.

Memba, J., Historia del cine universal. Madrid: T&B, 2008.

Sánchez Noriega, J. L., Historia del cine: teoría y géneros cinematográficos, fotografía y televisión. Madrid: Alianza, 2002.

VVAA., Historia del cine español. Madrid: Cátedra, 2009.

Zubiaur Carreño, F. J., Historia del cine y de otros medios audiovisuales. Pamplona: Eunsa, 2008.

Complementary

Alberich, E., Películas clave del cine histórico. Barcelona: Robinbook, 2009.

Allen, R.C., Teoría y práctica de la historia del cine. Barcelona: Paidós, 1995.

Barroso, M. A., Las cien mejores películas del siglo XX. Madrid: Jaguar, 2010.

Bello Cuevas, J. A., Cine mudo español 1896-1920: (Ficción, documental y reportaje). Barcelona: Laertes, 2010.

Benet, V., La cultura del cine. Barcelona: Paidós, 2004.

Beylie, C., Películas clave de la historia del cine. Barcelona: Robinbook, 2006.

Bordwell, D., El cine clásico de Hollywood estilo cinematográfico y modo de producción hasta 196o. Barcelona: Paidos, 1997.

Brunetta, G.P., Historia mundial del cine. Madrid: Akal, 2011.

Carmona, R., Cómo se comenta un texto fílmico. Madrid: Cátedra, 1993.

Casetti, F., Di Chio, F., Cómo analizar un film. Barcelona: Paidos, 1991.

Costa, A., Saber ver el cine. Barcelona: Paidos: 1988.

Deltell Escolar, L., Breve historia del cine. Madrid: Fragua, 2009.

García Fernández, E.,Historia del cine en Galicia 1896-1984. Coruña: La Voz de Galicia, 1985.

Kemp, P., Cine toda la historia. Barcelona: Blume, 2011.

Lacolla, E., El cine en su época. Una historia política del filme. Córdoba: Comunic-Arte, 2008.

Parkinson: D., Historia del cine. Barcelona: Destino, 1998.

Sánchez Noriega, J. L., Historia del cine en películas 1990-1999. Bilbao: Mensajero, 2007.

Sánchez Noriega, J. L., Historia del cine en películas 1980-1989. Bilbao: Mensajero, 2009.

Sánchez Noriega, J. L., Historia del cine en películas 1970-1979. Bilbao: Mensajero, 2011.

Sánchez Vidal, A., Historia del cine. Madrid: Historia 16, 1997.

Schneider, S. (coord.), 1001 películas que hay que ver antes de morir. Barcelona: Grijalbo, 2009.

Talens, J., Zunzunegui, S. (eds.): Contracampo. Ensayos sobre teoría e historia del cine. Madrid: Cátedra, 2007.

VVAA., Estéticas de la animación. Madrid: Maia, 2010.

Wyver, J., La imagen en movimiento. Valencia: IVAECM, 1992.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Historia da radiotelevisión e do multimedia/616G01002

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Valorarase a participación e rendemento do alumno na clase.

Ortografía: unha falta de ortografía suporá o suspenso no traballo/examen.

Insístese no requisito imprescindible de que os alumnos vexan os filmes propostos.

É moi recomendable que os alumnos consulten periódicamente a plataforma virtual moodle na que se colgarán avisos e material da asignatura.

Recoméndase o visionado das películas nas versións que ten a biblioteca e completalo co material adicional que inclúen.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.