Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Estudo da audiencia Código 616G01020
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Quintas Froufe, Natalia
Correo electrónico
n.quintas.froufe@udc.es
Profesorado
Quintas Froufe, Natalia
Correo electrónico
n.quintas.froufe@udc.es
Web
Descrición xeral A finalidade da materia é a de coñecer o sector audiovisual dende o punto de vista dos públicos e as audiencias. Para iso estudaranse e analizarán as principais técnicas de investigación de audiencias, tanto as cuantitativas coma as cualitativas.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecelas metodoloxías de investigación e análise. A1
A4
A6
A8
A11
B5
Aplicar as técnicas de análisis cuantitativas e cualitativas no estudio da audiencia B3

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I. CONCEPTUALIZACIÓN DA AUDIENCIA

TEMA 1. Definición de audiencia


Estudios de recepción e análisis de audiencias
Definición de públicos
Definición de universo
Definición de mostra
TEMA 2. Formas, estratexias e tendencias de consumo de medios

Modelos e tipoloxías de consumidores
Comportamento e actitudes dos consumidores
PARTE II. TIPOLOXÍAS DE INVESTIGACIÓN DE AUDIENCIAS: CUESTIÓNS METODOLÓXICAS

TEMA 3. Métodos e técnicas na investigación e medición de audiencias

Principios básicos na investigación
Técnicas de investigación cuantitativas: cuestionario
Técnicas de investigación cualitativas: focus group
PARTE III. OS MEDIOS E A SÚA MEDICIÓN

TEMA 4. Medición de audiencia en televisión

Principais indicadores
Análise de datos
A televisión social

TEMA 5. Medición de audiencia en radio, prensa, internet e outras canles
Principais indicadores
Análise de datos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A1 A4 B3 B5 16 54 70
Sesión maxistral A6 A8 A11 24 48 72
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
Nos obradorios os alumnos/as recibirán atención personalizada para levar a cabo os traballos requeridos en cada un deles.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Obradoiro A1 A4 B3 B5 A avaliación dos obradoiros realizarase a través da entrega de traballos prácticos suporá o 50% da nota final. 50
Sesión maxistral A6 A8 A11 A avaliación da sesión maxistral realizarase a través dun exame escrito suporá ó 50% da nota final. 50
 
Observacións avaliación
  • A avaliación dos obradoiros realizarase a través da entrega de traballos prácticos suporá o 50% da nota final.
  • A avaliación da sesión maxistral realizarase a través dun exame escrito suporá ó 50% da nota final.
  • Será necesario alcanzar o valor medio de cada una das partes para aprobar a asignatura.
  • Ortografía: as posibles faltas de ortografía nos exámenes e traballos suporán a non valoración destes.

  • Fontes de información
    Bibliografía básica Geoffrey Patriarche, H., Bilandzic, J. & Jurisic, J. (2014). Audience Research Methodologies: Between Innovation and Consolidation. New York: Routledge
    Carpentier, N., Schrøder, K.C. & Hallett, L. (2014). Audience transformations : shifting audience positions in late modernity . New York: Routledge
    Solomon, Michael R. (2008). Comportamiento del consumidor. México: Pearson Educación
    Solomon, Michael R. (1997). Comportamiento del consumidor : comprar, tener y ser. México:Prencite Hall Hispanoamericana
    Vaca Berdayes, Ricardo (2010). El perfil de la audiencia : Cuatro y la Sexta, 2005-2008. Exlibris
    Vaca Berdayes, Ricardo (2009). El puzle de la audiencia televisiva. Madrid: Exlibris
    Callejo Gallego, Javier (1995). La Audiencia activa el consumo televisivo, discursos y estrategias. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas
    Huertas Bailén, Amparo (2002). La audiencia investigada. Barcelona: Gedisa
    Francés i Domènec, Miquel, Llorca Abad, G., y Peris Blanes, A. (coord.) (2015). La televisión conectada en el entorno transmedia. Navarra: Eunsa
    Álvarez Monzoncillo, J.M. (2011). La televisión etiquetada [Recurso electrónico] : nuevas audiencias, nuevos negocios . Barcelona: Fundación Telefónica
    Gorton, Kristyn (2009). Media audiences : television, meaning and emotion. Edinburgh: Edinburgh University Press,
    Frauke Z., Ponte, C. & O'Neill, B. (2015). Revitalising Audience Research : Innovations in European Audience Research . New York : Routledge
    Bourdon, J. & Méadel, C. (2014). Television Audiences across the world: deconstructing the ratings machine. asingstoke : Palgrave Macmillan
    Morley, David (1996). Televisión, audiencias y estudios culturales. Buenos Aires

    - Dossier de lecturas complementarias obligatorias confeccionado polos profesores para cada uns dos temas.

    - Material complementario publicado no Campus virtual. 

    - Os alumnos deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (moodle) para seguir o desenvolvemento da asignatura.

    Bibliografía complementaria


    Recomendacións
    Materias que se recomenda ter cursado previamente
    Comunicación e industrias culturais/616G01009
    Empresa/616G01010

    Materias que se recomenda cursar simultaneamente
    Sector audiovisual/616G01007

    Materias que continúan o temario
    Sector audiovisual/616G01007
    Comunicación e industrias culturais/616G01009

    Observacións


    (*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías