Identifying Data 2015/16
Subject (*) Dirección de fotografía e iluminación Code 616G01022
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Osorio Iglesias, Olga
E-mail
olga.osorio@udc.es
Lecturers
Osorio Iglesias, Olga
E-mail
olga.osorio@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A6 Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B1 Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo)
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B7 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender cuál es el rol de un director de fotografía en un rodaje, así como del resto de los componentes de su equipo. A2
A3
A7
B1
B3
B4
B5
Familiarizarse con el trabajo de algunos de los principales directores de fotografía clásicos y contemporáneos A4
A5
A7
A12
B1
B3
B6
B7
B8
Analizar la calidad técnica y estética de los mensajes fotográficos y audiovisuales, situándolos dentro de su contexto de producción A1
A2
A4
A7
B1
B3
B4
C1
C2
C3
Ser capaz de realizar una interpretación visual del guión para guiar la emoción del espectador a través de un uso adecuado del color, la luz, tipos de plano, ángulos y movimiento A1
A2
A4
A7
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C4
Conocer los principales fundamentos técnicos que sustentan el trabajo de un director de fotografía: exposición, color y operativa de la cámara de vídeo y fotográfica. A1
A2
B1
B2
B3
B4
B7
B8
C3
Comprender las posiblidades expresivas de la luz y las posiblidades de modificación creativa de la misma. A1
A2
A7
A8
B1
B2
B3
B5
B7
B8
B9
C3
Demostrar destrezas básicas en el manejo de una cámara fotográfica, cámara de vídeo y equipo básico de iluminación. A1
A2
A7
A8
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C3
Conocer el flujo de trabajo en la creación de un producto fotográfico o audiovisual. A1
A2
A3
A4
A6
A7
A8
A12
B1
B2
B3
B4
B6
B9
Desarrollar la creatividad y autocrítica en la creación de imágenes. A1
A2
A4
A5
A7
A8
A12
B1
B2
B3
B4
B6
B9
C1
C3
C4

Contents
Topic Sub-topic
1. La dirección de fotografía en cine, televisión e internet 1.1. El equipo de fotografía en cine y televisión
1.2. Maestros de la luz. Revisión general de la dirección de fotografía en la historia del cine
1.3. Directores de fotografía contemporáneos
1.4. dSLR para vídeos y cine low-cost
2. El encuadre.
2.1. Formatos de fotografía, cine y televisión
2.2. Principios básicos de composición
2.3. Uso narrativo y expresivo de los distintos tipos de planos
4. La exposición 4.1. Exposición, ISO y relaciones de iluminación
4.2. 4.3. Relaciones de contraste
4.4. Exposición y cámara. Sistemas de medición
4.5. El obturador en fotografía y vídeo
3. El lenguaje de las ópticas 3.1. Longitud focal: ópticas y perspectiva
3.2. Ópticas y profundidad de campo
3.3. Uso narrativo de las ópticas
4. El color
4.1. Temperatura del color
4.2. Color y soporte de registro
4.3. Control de color y contraste en postprocesado: baño de blanqueo y bleach by-pass
5. Dinámica de la cámara 5.1. Tipos de movimiento
5.2. Soportes
5.3. Uso narrativo del movimiento de cámara
6. La luz en fotografía, cine y televisión
6.1. Equipos de iluminación: luminarias y elementos para el control de la luz
6.2. Técnicas de iluminación para retrato
6.3. Técnicas de iluminación en vídeo
6.4. La luz como elemento narrativo

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities B1 1 0 1
Objective test A7 A8 A12 B3 B4 2 8 10
Student portfolio A1 A2 A3 A7 A8 A12 B2 B5 C1 2 20 22
Laboratory practice A1 A7 A8 15 15 30
Workbook A4 A5 A6 B1 B7 B9 C2 C3 C4 0 5 5
Supervised projects A1 A2 A3 A7 A8 A12 B2 B3 B4 B6 B8 3 21 24
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B9 C2 C3 C4 20 30 50
 
Personalized attention 8 0 8
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Evaluación de los conocimientos iniciales del alumno mediante un cuestionario
Objective test Examen tipo test sobre los conocimientos teórico prácticos adquiridos durante el curso
Student portfolio Creación de una serie fotográfica propia
Laboratory practice Prácticas de calibración de color, postprocesado digital fotográfico, esquemas básicos de iluminación
Workbook Lecturas de material bibliográfico señalado por la profesora. Forman parte de la materia de examen.
Visionado de documentales, películas etc.
Supervised projects Traballo de vídeo: iluminación e gravación dunha secuencia
Guest lecture / keynote speech Clases teórico-prácticas sobre los princpales aspectos ténicos y expresivos de la dirección de fotografía

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Description
La realización del portfolio fotográfico será supervisada por la profesora a lo largo de sus distitnas etapas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A7 A8 A12 B3 B4 Es necesario aprobar el examen para aprobar la asignatura. El examen incluye los contenidos teóricos y prácticos adquiridos durante las sesiones magistrales así como los materiales de lectura obligatoria 30
Student portfolio A1 A2 A3 A7 A8 A12 B2 B5 C1 Se evaluarán los siguientes aspectos:
Propuesta conceptual; calidad técnica de la ejecución; composición y estética; originalidad y retos asumidos en la realización del trabajo
25
Laboratory practice A1 A7 A8 Los ejercicios prácticos son obligatorios. Su no realización implica un descuento del 10% sobre la notal final. 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Blain Brown (2002). Cinematografía. Teoría y práctica. Barcelona: Ediciones Omega
Jacquelin B. Frost (2009). Cinematography for Directors: A Guide for Creative Collaboration. Michael Wiese Productions
Chris Weston (2009). Exposición. Claves de Fotografía. Blume
José María Castillo (2009). Televisión, realización y lenguaje audiovisual. Madrid: IORTV

Complementary José María Mellado (2010). Fotografía de alta calidad. Artual Ediciones S.L
Bermingham, Alan (2010). Iluminación de localizaciones para televisión. Madrid: IORTV
Gustavo Mercado (2011). La visión del cineasta. Madrid: Anaya Photo Club
Bryan Peterson (2007). Los secretos de la exposición fotográfica. Madrid
SCHAEFER, DENNIS y SALVATO, LARRY (1998). Maestros de la luz. Madrid: Plot Ediciones
BALLINGER, ALEXANDER (2004). Nuevos directores de fotografía. Madrid: Ocho y medio


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Informática audiovisual/616G01008
Ficción audiovisual/616G01014

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Teoría e práctica da edición e a montaxe/616G01023
Deseño de produción/616G01025

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.