Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comunicar mensaxes audiovisuais. |
A2 |
Crear productos audiovisuais. |
A3 |
Xestionar proxetos audiovisuais. |
A4 |
Investigar e analizala comunicación audiovisual. |
A5 |
Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual. |
A6 |
Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias. |
A7 |
Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual. |
A8 |
Coñecela tecnoloxía audiovisual. |
A9 |
Coñecelos modelos de xestión. |
A10 |
Coñecelo marco legal e deontolóxico. |
A11 |
Coñecelas metodoloxías de investigación e análise. |
A12 |
Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual. |
B1 |
Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo) |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma |
B7 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
B8 |
Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B9 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C1 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C2 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C4 |
Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comunicar mensaxes audiovisuais |
A1
|
|
|
Crear productos sonoros |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
|
|
Investigar e analizar o componente sonoro da comunicación audiovisual |
A4
|
|
|
Coñecelos principais códigos sonoros da mensaxe audiovisual |
A12
|
|
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
|
Traballar de forma colaborativa. |
|
B5
|
|
Mellorar a capacidade de análise no que se refire aos diferentes compoñentes da linguaxe sonora |
A7
|
B6 B7 B8 B9
|
C2 C4
|
Expresarme correctamente de forma oral. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión. |
|
|
C1 C2 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O son na narración audiovisual.
|
a. O son e a imaxe no relato audiovisual.
b. Introdución ao concepto de soundscape.
c. As dimensións do son na narración audiovisual.
d. O sistema de sons.
|
2. A música. |
a. O discurso musical.
b. Principais autores e tendencias na BS
c. Funcións da música na narración audiovisual.
|
3. A voz. |
a. O código verbal; voz e linguaxe escrita.
b. Tipoloxías de voces.
c. Funcións da voz e a palabra no audiovisual.
|
4. Os efectos sonoros. |
a. A construción da paisaxe sonora.
b. Tipoloxía de efectos sonoros.
|
5. O silencio. |
a. O silencio na narración audiovisual.
b. Capacidades expresivas do silencio. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta breve |
A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 |
1 |
0 |
1 |
Obradoiro |
A1 A2 A12 |
16 |
32 |
48 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A2 A4 A7 A12 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 |
1 |
16 |
17 |
Traballos tutelados |
A1 A2 |
4 |
24 |
28 |
Sesión maxistral |
A4 A12 B3 B5 |
24 |
24 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta breve |
16 preguntas breves sobre a materia. Solamente se terán en conta aquelas totalmente correctas. |
Obradoiro |
Desenvolvemento de diferentes actividades de carácter práctico (en grupo) cuxo obxecto é pór en xogo todos aqueles coñecementos que, sobre a ambientación sonora e musical, foron tratados durante as clases expositivas.
A entrega de ditasprácticas efectuarase no tempo e na forma fixado pola profesora. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Investigación realizada de forma individual cuxo tema, relacionado cos contidos da materia, será proposto pola profesora.
Dita investigación entregarase en formato audio (locución e fragmentos sonoros) en soporte CD.
A presenza dun fragmento, superior a unha frase, copiado supón a anulación do traballo de investigación e -polo tanto- un cero.
|
Traballos tutelados |
Creación dun relato (grupo) únicamente a partir de recursos sonoros (Traballo A)
Sonorización en grupo dun fragmento audiovisual (Traballo B)
|
Sesión maxistral |
Clase expositiva ilustrada con exemplos de carácter sonoro e/ou audiovisual.
Nas sesións maxistrais poderanse realizar actividades dirixidas a facilitar a comprensión da materia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O desenvolvemento de cada unha destas actividades contará con atención personalizada tanto na aula como fóra dela, co obxecto de apoiar ou reconducir a planificación ou execución de cada un destes traballos e solventar as dúbidas oportunas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta breve |
A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 |
16 preguntas curtas, valoradas nun 0,19 (até un máximo de 3 puntos).
Soamente se terán en conta aquelas cuestións totalmente correctas.
É necesario responder correctamente ao 50% das cuestións (8) para aprobar o exame.
|
30 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A2 A4 A7 A12 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 |
O traballo de investigación, sobre un tema proposto pola profesora, será realizado de forma individual e entregado en formato audio.
Ten unha valoración máxima de 2 puntos.
No caso de que se detecte que parte/totalidade do devandito traballo está copiado (até un máximo dunha frase en todo o arquivo) este quedará anulado cunha valoración de 0 puntos.
ENTREGA
CONVOCATORIA XUÑO. VENRES 11 DE MARZO DE 2016
CONVOCATORIA XULLO. DATA OFICIAL DO EXAME.
|
20 |
Obradoiro |
A1 A2 A12 |
As prácticas grupales teñen unha valoración total de 1, (variando en función do número de prácticas e calidade das mesmas).
Dita valoración só se terá en conta se o grupo entrega -polo menos- o 80% da totalidade das prácticas.
Só se admitirán prácticas entregadas en tempo e forma. Práctica que non cumpra eses requerimentos quedará anulada cunha valoración de 0 puntos.
|
10 |
Traballos tutelados |
A1 A2 |
De realización grupal e entrega en soporte CD.
Conta cunha valoración máxima de 4 puntos (1+3) distribuídos da seguinte maneira:
· até 1 punto pola construción dun relato exclusivamente con sons (traballo A)
ENTREGA CONVOCATORIA XUÑO. 8 DE ABRIL 2016
CONVOCATORIA XULLO. DATA OFICIAL DO EXAME.
· até 3 puntos pola sonorización e dobraxe dun fragmento audiovisual proposto pola profesora (traballo B)
ENTREGA CONVOCATORIA XUÑO. INDICARASE NA PRIMEIRA CLASE DE GRUPO PEQUENO.
CONVOCATORIA XULLO. DATA OFICIAL DO EXAME.
|
40 |
|
Observacións avaliación |
A teoría supón o 30% do total da nota e a práctica o 70%. Para aprobar a materia é preciso ter aprobadas ambas as partes (teoría e práctica). Cada traballo ou exercicio práctico non entregado no tempo e forma estipulados supón a súa anulación e -por tanto- un cero no devandito exercicio. De igual modo sucede con aqueles traballos ou exercicios prácticos que non sexan orixinais do alumno/grupo; máis dunha frase ou corte de audio iguais supón a anulación da actividade. No caso do taller (prácticas de grupo mediano) para que se valoren as prácticas de aula é preciso entregar, polo menos, o 80% dos exercicios en tempo e forma. Para a convocatoria de xuño, os diferentes ejecicios prácticos deben entregarse nas datas estipuladas. Na convocatoria de xullo, dita entrega efectuarase o día da data oficial do exame.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Labrada, Jerónimo (2009). El sentido del sonido: la expresión sonora en el medio audiovisual. Barcelona: Alba
Beltrán Moner, Rafael (2006). La ambientación musical selección, montaje y sonorización. Madrid:Instituto Oficial de Radio y Televisión
Baca, Jesús Ángel (2005). La comunicación sonora. Singularidad y caracterización de los procesos auditivos.. Madrid: Biblioteca Nueva
Rodríguez Bravo, Ángel (1998). La dimensión sonora del lenguaje audiovisual. Barcelona: Paidós
Chion, Michel (1985). La música en el cine. Barcelona: Paidós
Gustems, Josep (coord.) (2013). Música y sonido en los audiovisuales. Comunicación Activa: Universitat de Barcelona
Weis, Elithabeth y Belton, John (1985). The Theory and Practice of Film Sound. Nueva York: Columbia University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
Chion, Michel. (1994). Audio-vision sound on screen. NY: Columbia University Press
Bickerton, John (2000). Filmscapes. Brooklyn:Loud Neihbors Music
Guijarro, T. y Muela, C. (2003). La música, la voz, los efectos y el silencio en la publicidad : la creatividad en la producción de sonido. Madrid: CIE
Nieves Moreno, Alfredo (2011). Las mecánicas del pájaro: ver y audiover el cine de Hitchcock. Buenos Aires: Signo
Fraile Prieto, Teresa (2010). Música de cine en España: señas de identidad en la banda sonora contemporánea. Badajoz: Diputación
Altmant, Rick (2004). Silent film sound. Nueva York: Columbia University Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|