Identifying Data 2015/16
Subject (*) Animación 3D-1 Code 616G01032
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinador
Barneche Naya, Viviana
E-mail
viviana.barneche@udc.es
Lecturers
Barneche Naya, Viviana
Mihura López, M. Rocío
E-mail
viviana.barneche@udc.es
rocio.mihura@udc.es
Web
General description Nesta materia introdúcese o alumno nos conceptos e técnicas básicas para a animación de obxectos tridimensionais.

Nela, o estudante adquire xunto cos coñecementos teóricos a práctica na animación de obxectos ou personaxes non humanoides utilizando as diferentes técnicas existentes.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A4 Investigar e analizala comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A11 Coñecelas metodoloxías de investigación e análise.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B1 Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B7 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade para animar os elementos dunha escena 3D utilizando as técnicas fundamentais para a obtención de secuencias de vídeo A1
A2
A4
A5
A7
A8
A11
A12
B1
B4
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4

Contents
Topic Sub-topic
Principios básicos de la animación - Introducción a la animación: historia
- Estudio y análisis de los 12 principios clásicos de animación definidos en los estudios Disney
- Análisis y aplicación de los principios clásicos a la animación 3D
- Los nuevos principios de la animación
Técnicas y tipos de animación - Conceptos básicos: fotograma, claves, etc.
- Tipos de animación: paso a paso, mediante keyframing, captura de movimiento
Animación por claves - Conceptos básicos: curvas, métodos de interpolación, tangentes, etc.
- Tipos de curvas: bezier, NURBS, etc.
- Grado de las curvas: lineales, cúbicas, etc.
- Claves de animación: creación, edición, etc.
- Control del tiempo mediante curvas de animación
- Limpieza de curvas
Deformadores no lineales - Squash and Stretch
- Bend
Animación por rutas - Creación de rutas
- Animación utilizando una ruta
- Animación utilizando más rutas
- Animación de objetos y cámaras mediante rutas: posición, posición y orientación, etc.
- Seguimiento de objetos
Animación de cámaras - Colocación y animación de la posición y orientación de cámaras
- Animación de los parámetros de las cámaras: focal, profundidad de campo, etc.
Animación mediante cinemática directa - Jerarquías y grupos
- Tipos de transformaciones: locales, mundo, objeto.
- Animación utilizando jerarquías
Animación mediante cinemática inversa - Joints
- Controles de cinemática inversa: manejadores
- Cálculo y tipos de soluciones para cinemática inversa: RPSolver, SCSolver, IK completo, etc.
- Controles mixtos de FK/IK
Animación mediante deformadores - Deformadores para animación: Lattice, Blendshapes, etc
- Pesos y control de influencias
- Animación de deformadores
Rigging-Skinning - Introducción a esqueletos
- Controles
- Skinning: rigid, smooth, intercative bind.
- Control de pesos e influencias.
Anatomía.
- Antecedentes
- Anatomía artística: osteología; miología; formas exteriores (morfología)
- Anatomía en animación: el esqueleto

Canon y proporción - Historia del canon
- Canon dentro del crecimiento: la proporcionalidad

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A11 A12 B1 16 16 32
Laboratory practice A1 A2 A7 A8 B8 C1 C2 12 24 36
Supervised projects A1 A2 A7 A8 A12 B4 B6 B7 B8 C2 8 72 80
Workbook A4 A5 B9 B7 C3 C4 0 1 1
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Explicación dos contidos teóricos de cada tema da asignatura.
Laboratory practice Ao longo do cuadrimestre os alumnos realizarán diferentes traballos prácticos individuais (segundo o cronograma da materia) sobre o material entregado pola profesora durante o curso, así como sobre material propio:

- PL1. Ferramentas básicas de animación.

- PL2. Squash & Bend. Motion Path. Cámaras.

- PL3. Práctica básica mediante cinemática directa.

- PL4. Práctica básica de cinemática inversa.

- PL5. Práctica básica de rigging.

- PL6. Práctica de rigging & skinning.


Cada unha dos traballos das prácticas será parte da avaliación do curso.

Supervised projects Ao longo do cuadrimestre os alumnos realizarán un traballo tutelado individual (segun o cronograma da materia).

Cada alumno deberá realizar un vídeo de animación de polo menos un obxecto 3D así como o ámbito onde se desenvolve a acción, texturizado e iluminado. Animaranse non só o/os obxectos propostos senón tamén as cámaras de cara ao aspecto narrativo da animación proposta. O tempo do vídeo será de 30 segundos como mínimo.

Non se pode repetir un mesmo obxecto entre dous alumnos, en caso que se repita a temática deben existir entre os obxectos polo menos tres aspectos claramente diferenciados (no propio modelo, na animación e na texturización).
Workbook Lectura de artículos de animación complementarios as clases maxistrales.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Laboratory practice
Description
Tutorias persoalizadas e de grupo para aclarar conceptos teóricos e axudar a resolver os problemas que teñan lugar durante a realización dos traballos prácticos e tutelados.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A7 A8 A12 B4 B6 B7 B8 C2 Avaliación do traballo individual dun obxecto animado 3D texturizado e iluminado (50), la entrega intermedia (5), xunto cun portfolio que conterá: concepto, gráficos, primeiras probas e making of do produto (15).


70
Laboratory practice A1 A2 A7 A8 B8 C1 C2 Avaliación dos exercicios prácticos realizados polos alumnos.

PL1 (2); PL2 (3); PL3(5); PL4 (5); PL5 (7); PL6 (8)

Para aprobar o curso é obrigatorio a entrega do total das prácticas, o puntaje máxima das prácticas é de 3.0 puntos, o mínimo para aprobar esta parte é de 1,5 puntos
30
 
Assessment comments
  • Para aprobar o curso é necesario a entrega de TODAS as prácticas (alcanzando 1,5 puntos como mínimo sumando o total das prácticas), o obxecto animado 3D e o portfolio individual.
  • Existe una entrega intermedia calificable
  • Non se aproba coa soa entrega do obxecto3D.
  • En caso de suspender o curso na primeira convocatoria, volveranse entregar na segunda convocatoria as prácticas cuxa cualificación sexa menor ao 50%, o obxecto individual 3D xunto co portfolio correspondente.

Sources of information
Basic Digital Tutors (2008). Digital Tutors: Introduction to animation in Maya. PL Studios
Digital Tutors (2006). Digital Tutors: Introduction to Maya. PL Studios
Pepe Valencia, Jeremy Cantor (2004). Inspired 3D Short Film Production. Paraninfo (Fondo)
Dariush Derakhshani (2011). Introducing Autodesk Maya 2012. John Wiley & Sons Ltd
Dariush Derakhshani (2010). Introducing Maya 2011. John Wiley & Sons Ltd
Eric Keller, Todd Palamar, Anthony Honn (2010). Mastering Autodesk Maya 2011. John Wiley & Sons Ltd
Todd Palamar, Eric Keller (2011). Mastering Autodesk Maya 2012. John Wiley & Sons Ltd
John Lasseter (1987). Principles of traditional animation. applied to 3D computer animation. In Proceedings of the 14th annual conference on Computer graphics and interactive techniques (SIGGRAPH '87). ACM
Isaac Victor Kerlow (2009). The Art of 3-D Computer Animation and Imaging. John Wiley & Sons Ltd

Complementary Tony White (2006). Animation from Pencils to Pixels: Classical Techniques for the Digital Animator. Focal Press
Preston Blair (1994). Cartoon Animation. Walter Foster Publishing
Digital Tutors (2008). Digital Tutors: Introduction to rigging in Maya. PL Studios
Richard Grandy, Premier Press Development, John Hood, Brad Clark (2005). Inspired 3D Advanced Rigging and Deformations. Premier Press
Richard E. Williams (2009). The Animator's Survival Kit. Faber and Faber
Tony White (1988). The Animator's Workbook: Step-By-Step Techniques of Drawn Animation. Watson-Guptill
Andy Wyatt (2010). The Complete Digital Animation Course: Principles, Practice, and Techniques: A Practical Guide for Aspiring Animators. Barron's Educational Series
Frank Thomas, Ollie Johnston (1997). The Illusion of Life: Disney Animation. Hyperion
C.Webster (2005). The Mechanics of Motion . Focal Press
Angie Jones, Jamie Oliff (2006). Thinking Animation: Bridging the Gap Between 2D and CG. Course Technology PTR
Harold Whitaker, John Halas, Tom Sito (2009). Timming for Animation. Focal Press


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Infografía 3D-1/616G01024
Infografía 3D-2/616G01026

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Posprodución dixital/616G01031

Subjects that continue the syllabus
Animación 3D-2/616G01033

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.