Identifying Data 2015/16
Subject (*) Estratexias de comunicación multimedia Code 616G01035
Study programme
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optativa 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Diaz Gonzalez, Maria Jesus
E-mail
m.j.diaz@udc.es
Lecturers
Diaz Gonzalez, Maria Jesus
E-mail
m.j.diaz@udc.es
Web
General description A materia de Estratexias de Comunicación Multimedia resulta de interese para a formación dos futur@s titulad@s en comunicación audiovisual debido á relevancia que adquiren as novas formas de comunicación integradas a través de diversos medios no ámbito da cultura da converxencia.
Esta materia pretende dotar o alumnado das ferramentas adecuadas para coñecer as características das mensaxes nas diferentes plataformas e pantallas, en especial no que se refire ao proceso de planificación, produción e avaliación dun proxecto transmedia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A6 Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B7 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comunicar mensaxes audiovisuais. A1
Crear produtos audiovisuais A2
Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias. A6
Coñecelas técnicas de creación e produción dunha campaña transmedia. A7
A8
A12
B8
Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma B6
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro B7
Traballar en equipo respetando os valores dos demais. B9
C3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C2
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. B9
C4
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. C1

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución. A comunicación multimedia no contexto actual. - Da web 2.0 á web ubicua
- Multiplicación de pantallas
- Interactividade
2. O prosumidor. Un cambio na concepción do usuario. - O novo papel do usuario activo
- Os dominios do prosumidor
- Redes Sociais e autocomunicación de masas
- Comunicación viral
3. Do multimedia ao transmedia. Novas tendencias na comunicación multiplataforma. - Definición de conceptos: multimedia, transmedia, crossmedia
- Transmedia storyline
- Elaboración dun produto transmedia. Deseño & Expansión.

4. Planificación dun proxecto transmedia - A idea
- A biblia transmedia
5. Desenvolvemento práctico dun proxecto transmedia - Plataformas
- O pitch
- Avaliación de resultados

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A6 A7 A8 A12 B9 C3 10 7 17
Case study A6 A7 A8 A12 B6 B7 B8 B9 C4 C2 2 15 17
Workshop A1 A2 A7 A8 A12 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 8 92 100
Mixed objective/subjective test A6 A7 A8 A12 B6 C2 2 10 12
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Leccións expositivas da parte teórica da materia que serán acompañadas por exemplos prácticos que axuden a ilustrar o contido e faciliten a súa comprensión.
Case study Traballo de coñecemento e análise dun caso real que poida considerarse "boa práctica" dunha estratexia de comunicación multimedia.
Esta actividade servirá como ponte entre a teoría e a práctica: os conceptos expostos nas sesións maxistrais aplicaranse a exemplos reais para conseguir darlles sentido, e a análise de "boas prácticas" permitirá formular e desenvolver mellor o proxecto que os alumnos teñen que realizar.
Workshop Desenvolvemento dun proxecto transmedia a través dunha metodoloxía de aprendizaxe baseada en proxectos
Mixed objective/subjective test Exame da parte teórica da materia

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Case study
Description
A profesora estará a disposición dos alumnos nas súas horas de titoría e a través do correo electrónico para as necesarias orientacións e seguimento das súas actividades e traballos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A1 A2 A7 A8 A12 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 O desenvolvemento dun proxecto transmedia será un traballo en equipo no que a profesora valorará tanto o resultado coma o proceso.
Ademais realizarase autoavaliación e co-avaliación (valoración dos grupos entre se).
A cualificación de cada alumno integrante do grupo podería ser diferente en función da súa achega e compromiso.
É necesario aprobar o proxecto para que a súa cualificación faga media coas outras probas e traballos previstos nesta avaliación.
Se o proxecto non se aproba, a materia resulta automaticamente suspensa.
60
Mixed objective/subjective test A6 A7 A8 A12 B6 C2 Exame da parte teórica da materia.
A presentación a este exame é obrigatoria para optar á avaliación da materia.
20
Case study A6 A7 A8 A12 B6 B7 B8 B9 C4 C2 Traballo en equipo para elaborar un informe sobre o caso de "boa práctica" que se analizou.
A participación neste traballo é obrigatoria para optar á avaliación da materia.
20
 
Assessment comments

Ortografía: as posibles faltas de ortografía nos exames e traballos baixarán de modo significativo a cualificación dos mesmos.

Os alumnos deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (moodle),
porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a
información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e
cualificacións.


Sources of information
Basic Jenkins, Henry (2006). Convergence culture. New York : New York University Press
Rosales, Pere (2010). Estrategia digital : cómo usar las nuevas tecnologías mejor que la competencia. Bilbao: Ediciones Deusto
Costa Sánchez, Carmen & Piñeiro Otero, Teresa (2013). Estrategias de comunicación multimedia. Barcelona: Editorial UOC
Acuña, Fernando & Caloguerea, Alejandro (2013). Guía para la producción y distribución de contenidos transmedia para múltiples plataformas. Chile: Acción Audiovisual
Sivera Bello, Silvia (2008). Marketing viral. Barcelona : Editorial UOC
Scolari, Carlos Alberto. (2013). Narrativas transmedia : cuando todos los medios cuentan. Barcelona: Centro libros PAPF
Gil Castro, E. y Rosas Armenta, X. (2010). ¡Comunícate con multimedia!. México: Limusa

Complementary Tubau, Daniel (2011). El guión del siglo 21: el futuro de la narrativa en el mundo digital. Barcelona : Alba
Miller, Michael (2010). Marketing con YouTube. Madrid : Anaya Multimedia, 2011


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Publicidade audiovisual/616G01012
Comunicación corporativa/616G01013
Ficción audiovisual/616G01014
Guión/616G01018

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.