Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Exercicio e condición física no ámbito do rendemento e a saude Código 620517010
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación en Actividade Física, Deporte e Saúde (Interuniversitario)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 20
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinación
Iglesias Soler, Eliseo
Correo electrónico
eliseo.iglesias.soler@udc.es
Profesorado
Iglesias Soler, Eliseo
Correo electrónico
eliseo.iglesias.soler@udc.es
Web
Descrición xeral La asignatura Ejercicio y condición física en el ámbito
del rendimiento y la salud tiene como principal objetivo aproximar al alumno al proceso de investigación de los diferentes componentes de la condición física tanto desde la perspectiva del rendimiento deportivo como desde el enfoque asociado al ejercicio físico para la mejora de la salud y la calidad de vida. Se trata de una asignatura optativa a la que el estudiante accede tras una primera etapa de formación obligatoria en la que habrá adquirido conocimientos y competencias para intervenir en un proceso de investigación. Desde esta premisa, la asignatura tiene un enfoque eminentemente procedimental y aplicado, donde el alumno se aproximará a la dinámica de un grupo de investigación, implicándose en las diferentes tareas y procedimientos. En definitiva, se pretende que el estudiante desarrolle un proceso de prácticas de investigación que le permitan implementar en un contexto real las competencias adquiridas en la formación obligatoria

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Desenvolver a capacidade de pensamento científico para a investigación no ámbito da actividade física, saúde e deporte
A4 Mostrar as actitudes vinculadas cos hábitos de excelencia, compromiso ético e calidade no exercicio investigador no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte
A5 Coñecer e dominar os procedementos e ferramentas de busca de información, tanto en fontes primarias como secundarias nas Ciencias da Actividade Física e o Deporte
A6 Ser capaz de analizar, organizar, seleccionar, clasificar e compilar a información recollida no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte
A7 Valorar, manexar e combinar as diferentes técnicas de investigación nas Ciencias da Actividade Física, o deporte e a saúde.
A9 Ser capaz de deseñar e implementar un traballo de investigación nas Ciencias da Actividade Física e o Deporte
A10 Manexar paquetes informáticos para a introdución e análise dos datos recollidos no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte
A11 Ser capaz de seleccionar de forma correcta os modelos de análise de datos apropiados para os deseños de investigación máis utilizados no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte
A13 Executar as técnicas de análise estatístico máis utilizadas na investigación no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte.
A16 Ser capaz de incorporar novas tecnoloxías e integrar coñecementos doutros ámbitos profesionais e científicos.
A17 Ser capaz de participar en proxectos de investigación no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte.
A18 Desenvolver de maneira eficaz tarefas propias do deseño, implementación, análise e publicación de traballos relacionados co estudo do exercicio e a condición física nos ámbitos do rendemento e a saúde.
B1 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Saber aplicar os coñecementos adquiridos e ser capaz de resolver problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Integrar coñecementos e afrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B5 Desenvolver habilidades para a aprendizaxe autodirixido ou autónomo.
B6 Coñecer e comprender o campo de estudo da actividade física, saúde e deporte, adquirindo un suficiente de habilidades e métodos de investigación en dicha área.
B7 Ser capaz de idear, deseñar, poñer en práctica e adoptar un proceso de investigación con rigor académico no ámbito de estudo da actividade física, saúde e deporte.
B9 Analizar de forma crítica, avaliar e sintetizar ideas novas e complexas no ámbito de estudo da actividade física, da saúde e o deporte.
C1 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para a resolución de problemas.
C2 Comunicar eficazmente nos ámbitos académicos e divulgativos ideas e conceptos vinculados cos estudos da actividade física, a saúde e o deporte
C3 Ser capaz de promover en contextos académicos e profesionais accións destinadas ó avance tecnolóxico, social ou cultural, no el ámbito das ciencias da actividade física, a saúde e o deporte.
C4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AI2
AI4
AI5
AI7
AI11
AI16
BI1
BI2
BI6
BI7
BI9
CI1
CI2
CI3
CI4
AI9
AI17
AI18
BI2
BI3
BI5
BI6
BI7
BI9
CI1
CI2
CI3
CI4
AI4
AI6
AI10
AI13
AI16
BI3
BI5
CI4

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A4 A7 A11 B1 B3 B7 C2 C3 8 0 8
Prácticas de laboratorio A2 A4 A7 A9 A10 A16 A17 A18 B6 B7 C1 C4 60 50 110
Seminario A2 A4 A5 A6 A13 B2 B5 B9 C2 C3 15 15 30
Actividades iniciais A6 A11 A18 B2 B3 B6 B9 C1 15 0 15
Traballos tutelados A2 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A13 A16 A17 A18 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C4 0 200 200
Presentación oral A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A18 B2 B3 B5 B9 C1 C2 C4 2 15 17
Análise de fontes documentais A2 A5 A6 B1 B3 B5 B6 B9 C1 C4 0 120 120
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Seminario
Actividades iniciais
Traballos tutelados
Presentación oral
Análise de fontes documentais

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Traballos tutelados
Presentación oral
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A2 A4 A7 A9 A10 A16 A17 A18 B6 B7 C1 C4 5
Seminario A2 A4 A5 A6 A13 B2 B5 B9 C2 C3 5
Traballos tutelados A2 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A13 A16 A17 A18 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C4 70
Presentación oral A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A18 B2 B3 B5 B9 C1 C2 C4 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías