Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A14 |
Deseñar, planificar, avaliar técnico-cientificamente e desenvolver programas de exercicios orientados á prevención, a reeducación, a recuperación e readaptación funcional nos diferentes ámbitos de intervención: educativo, deportivo e de calidade de vida, considerando, cando fose necesario as diferenzas por idade, xénero, ou discapacidade. |
A19 |
Planificar, desenvolver, controlar e avaliar técnica e cientificamente o proceso de adestramento deportivo nos seus distintos niveis e nas diferentes etapas da vida deportiva, de equipos con miras á competición, tendo en conta as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero na actuación do adestrador e nos deportistas. |
A23 |
Avaliar técnica e cientificamente a condición física e prescribir exercicios físicos nos ámbitos da saúde, o deporte escolar, a recreación e o rendemento deportivo, considerando as diferenzas biolóxicas por idade e xénero. |
A27 |
Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes. |
A28 |
Realizar e interpretar probas de valoración funcional nos ámbitos da actividade física saudables e do rendemento deportivo. |
A31 |
Realizar a análise funcional da conduta nos contextos deportivos, educativos ou de exercicio físico para a saúde, como paso previo á intervención psicolóxica. |
B1 |
Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte. |
B2 |
Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte. |
B3 |
Traballar nos diferentes contextos da actividade física e o deporte, de forma autónoma e con iniciativa, aplicando o pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo. |
B5 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán. |
B6 |
Dinamizar grupos nos diferentes ámbitos do exercicio profesional. |
B7 |
Xestionar a información. |
B8 |
Desenvolver hábitos de excelencia e calidade nos diferentes ámbitos do exercicio profesional. |
B9 |
Comprender a literatura científica do ámbito da actividade física e o deporte en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico. |
B10 |
Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte. |
B11 |
Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma. |
B12 |
Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles. |
B13 |
Coñecer e aplicar metodoloxías de investigación que faciliten a análise, a reflexión e cambio da súa práctica profesional, posibilitando a súa formación permanente. |
B15 |
Comprender e saber utilizar as importantes posibilidades que a educación física e o deporte teñen para xerar hábitos sociais e valores democráticos (coeducación de xéneros, respecto á diversidade social e cultural, cooperación, competición respectuosa, compromiso co contorno…). |
B16 |
Dominar habilidades de comunicación verbal e non verbal necesarias no contexto da actividade física e o deporte. |
B18 |
Comprometerse e involucrarse socialmente coa súa profesión e en concreto, coa situación actual da actividade física e o deporte na educación formal; coa xestión do centro educativo; cos seus compañeiros (traballo cooperativo) e con aqueles aos que educa. |
B19 |
Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso. |
B20 |
Coñecer, reflexionar e adquirir hábitos e destrezas para a aprendizaxe autónoma e o traballo en equipo a partir das prácticas externas en algún dos principais ámbitos de integración laboral, en relación ás competencias adquiridas no grao que se verán reflectidas no traballo fin de grao. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender e identificar os principios pedagóxicos do adestramento deportivo e a súa aplicación ás especialidades deportivas psicomotrices e sociomotrices. |
A14 A19 A23 A27 A28 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16 B18 B19
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer, comprender dun modo crítico o obxecto de estudo da Metodoloxía do Rendemento Deportivo e as súas influencias na construción do coñecemento aplicado na práctica do adestramento deportivo |
A14 A19 A27
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B15 B16 B18 B19
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comprender, saber identificar, deseñar e realizar a correcta e avanzada administración das unidades sistémicas e dos instrumentos multidisciplinares de planificación, programación, avaliación e control para xestionar e tomar decisións en proxectos complexos con equipos ou deportistas de niveis de especialización profunda e rendemento. |
A14 A19 A23 A27 A28 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16 B18 B19 B20
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Metodoloxía do Rendemento Deportivo: Epistemoloxía, obxecto de estudo. Reconceptualización sistémica. Investigación-Acción |
SUBTEMA 1. Epistemoloxía e obxecto de estudo.
1.1.Sentido restrinxido e amplo do adestramento.
1.2.Objeto de estudo
SUBTEMA 2. Reconceptualización sistémica e Investigación
2.1. Reconceptualización Sistémica: Sistema de Adestramento, Sistema Deportista, Sistema Adestrador/Deportista
2.2. A Metodoloxía do Rendemento Deportivo como Investigación- Acción (I.A). |
TEMA 2. Principios do adestramento e da competición deportiva. |
SUBTEMA 1. Principios biolóxicos do adestramento, e Principios metódico-didácticos do adestramento
SUBTEMA 2. Lei Xeral de Adaptación e Principios Biolóxicos
2.1. Teoría do Estrés
2.1.Modelos de adaptación: carga, resposta, fatiga, recuperación completa ou incompleta.
2.3. Curvas/tipo de adaptación |
TEMA 3. Aplicación sistémica dos principios metódico-didácticos do adestramento e da competición |
SUBTEMA 1. Clasificacións organicistas de Principios do Adestramento
1.1. Principios xerais e específicos
1.2. Principios básicos e complementarios
1.3. Principios biolóxicos e pedagóxicos
SUBTEMA 2. Clasificacións organizacionistas de Principios do adestramento
2.1. Segundo causas, efectos, ou transcurso do tempo
2.2. Segundo os Sistemas obxectivos: Actividade de Competición (SAC); Deportista (SD); de Adestramento da Especialidade (SE); da relación adestrador/deportistas (SE/D); etc. |
TEMA 4. Comprender, saber identificar, deseñar e realizar a correcta e avanzada administración das unidades sistémicas e dos instrumentos multidisciplinares de planificación, programación, avaliación e control |
SUBTEMA 1. Causas e condicións de cambios periódicos no proceso de adestramento.
1.1. O carácter obxectivo da periodización.
1.2. Periodización e condicións climáticas.
1.3. Periodización e calendario de competicións.
1.4. O concepto de forma deportiva: As fases da forma, e os períodos de adestramento.
1.5. Avaliación da forma.
1.6. A Mestría deportiva.
SUBTEMA 2. Os principios xerais da estrutura do adestramento.
2.1. Unidade da formación especial e xeral do deportista.
2.2. Carácter continuo do proceso de adestramento
2.3. Dinámicas ondulatorias das cargas.
SUBTEMA 3. Bases dos elementos de organización do adestramento.
3.1. Microestrutura: Os exercicios, os métodos, as sesións, as unidades diarias, e os microciclos
3.2. Mesoestructura: Mesociclos. Bloques.
3.3. Macroestrutura na tempada: Períodos (Estudo de Matveev)
3.4. Macroestrutura en vida do deportista. Etapas: de especialización inicial, de especialización profunda, de alto rendemento. |
TEMA 5- Gestionar e tomar decisións en proxectos complexos con equipos ou deportistas de niveis de especialización profunda e de alto rendemento |
SUBTEMA 1. Deportes psicomotrices: Etapas de Especialización Profunda e Alto Rendemento.
1.1. Alternancia pendular (Arosejev)
1.2. Choques de Volume e Intensidade (Vorobjev)
1.3. Concentración en Bloques (Verchosanskij)
SUBTEMA 2. Propostas de maior individualización do proceso de adestramento.
2.1. Ciclización individualizada (Bondarciuk)
2.2. Acumulación, Transformación, Realización (Issurin, Kaverin).
SUBTEMA 3. Planificaicón en deportes sociomotrices, de curto e longo período de competición.
3.1. Avaliación previa e obxectivos (primeira aproximación e complexidade).
3.2. A forma do deportista e/ou do grupo; a forma dos opoñentes.
3.3. Categorias de Unidades Funcionales de Entrenamiento. Do exercicio á microestrutura, e da micro á macroestruturación
3.4. Aspectos sinérxicos sincrónicos (períodos;...) e diacrónicos: adaptacións por trasferencia positiva
3.5. Casos de Programación da CARGA: Verchosanskij; Bondarciuk; A.T.R; Microestrutura e Seirul-o. Vantaxes e limitacións do adestramento integral
3.6. Composición do Plan de Competición: Importancia das competicións e o seu frecuencia.Períodos de competición longos e curtos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A14 A19 A23 A27 A28 A31 |
2 |
5 |
7 |
Sesión maxistral |
A14 A27 A28 |
20 |
20 |
40 |
Traballos tutelados |
A27 A28 A31 |
4 |
15 |
19 |
Traballos tutelados |
B3 B4 B6 |
3 |
7 |
10 |
Traballos tutelados |
B8 B10 |
3 |
8 |
11 |
Sesión maxistral |
A27 A28 B15 B18 |
10 |
12 |
22 |
Sesión maxistral |
B16 C1 C3 C4 C6 C8 |
4 |
12 |
16 |
Sesión maxistral |
C5 C7 |
2 |
6 |
8 |
Proba práctica |
A19 A31 B1 B2 B4 C1 C3 C4 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A19 A23 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas, que permiten avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. Aplicarase tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. Pode combinar distintos tipos de preguntas, o so uno: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
|
Sesión maxistral |
Impartición, repostas a preguntas, etc. |
Traballos tutelados |
En grupos medianos |
Traballos tutelados |
En grupos medianos e pequenos. |
Traballos tutelados |
En grupos medianos e pequenos. E individuais |
Sesión maxistral |
Impartición, análise de documentos, repostas a preguntas, etc. |
Sesión maxistral |
Impartición, análisis de documentos, repuestas a preguntas, etc. |
Sesión maxistral |
Impartición, análise de documentos, análise de casos teóricos, repostas a preguntas, etc.. |
Proba práctica |
Realización de varios mapas conceptuais re-ordenando funcional e xerarquicamente coñecementos sobre o sistema de actividade de competición dun deporte e o seu contexto, e dos principios fundamentais para adestrar ese deporte, no contexto elixido. |
Sesión maxistral |
Impartición, análise de documentos, análise de casos reais, repostas a preguntas, etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba práctica |
|
Descrición |
A atención personalizada (AP) adquire relevancia especial nunha materia metodolóxica como esta. A AP está concibida para o encontro directo entre estudante e profesor. A AP desenvolverase ao longo da impartición da materia, indicándose axeitadamente a relación con cada metodoloxía.
Nas actividades iniciais establecerase a primeira quenda e calendario de AP, posteriormente establecerase para os traballos tutelados, e os mapas conceptuais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A19 A31 B1 B2 B4 C1 C3 C4 |
Realización de varios mapas conceptuales re-ordenando funcional y jerárquicamente conocimientos sobre el sistema de actividad de competición de un deporte y su contexto, y de los principios fundamentales para entrenar ese deporte, en el contexto elegido. |
50 |
Proba obxectiva |
A14 A19 A23 A27 A28 A31 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe dos contidos e competencias da materia (saber, saber hacer, saber decir) cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación continuada (Traballos Tutelados; Mapas Conceptuales; Atención Personalizada), contempla :
- a función diagnóstica, formativa e sumativa.
- realízanse en diferentes momentos: ao inicio, durante e final do proceso formativo.
- tilízanse diversos procedementos e instrumentos de recollida de información.
A Proba obxectiva constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar os coñecementos, as capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa, e pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Nos Mapas Conceptuais avalidarase o traballo individual, no grupo, tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A atención personalizada (AP) avalidarase a partir da participación, tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. Anotacións:
1- Os
traballos tutelados e a proba obxectiva deben de obter alcanzar na súa
cualificación polo menos o 60% do seu porcentaxes para poder obter unha
cualificación igual ou superior ao aprobado.
2- Os
traballos tutelados e/ou probas prácticas aprobados só ten validez en cada
unha das convocatorias.
3- A
asistencia a clases deberá de alcanzar polo menos o mínimo establecido na
Memoria do Grao.
4- Os
estudantes matriculados en segunda convocatoria ou máis optarán polo sistema de
avaliación continua, ou por unha proba obxectiva final única que terá un valor
do 100% da cualificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
TEMA 1. Metodología del
Rendimiento Deportivo: Epistemología, objeto de estudio. Reconceptualización sistémica.
Investigación. - LIBROS: o Matveev, L.P. (1965)
Periodización del Entrenamiento Deportivo, Edt. INEF de Madrid, Madrid, 1977. o González-Ravé,
Pablos Abella, y Navarro Valdivielso (2014), Entrenamiento Deportivo: Teoría y
prácticas, Edt. Médica Panamericana, Madrid - ARTÍCULOS. o Martín Acero, R.,
Vittori, C. (1997a). Metodología del Rendimiento Deportivo (I): Sentido,
definición y objeto de estudio. Revista de Entrenamiento Deportivo/RED, XI(1),
5-10. o Martín Acero, R.,
Vittori, C. (1997b). Metodología del Rendimiento Deportivo (II):
Reconceptualización sistémica. Revista de Entrenamiento Deportivo/RED, XI(2),
35-40. o Martín Acero, R.,
Vittori, C. (1997c). Metodología del Rendimiento Deportivo (y III): Formación y
entrenamiento, Investigación-Acción. Revista de Entrenamiento Deportivo/RED,
XI(4), 37-43. TEMA 2. Principios del
entrenamiento y de la competición deportiva - LIBROS: o Matveev, L.P. (1965)
Periodización del Entrenamiento Deportivo, Edt. INEF de Madrid, Madrid, 1977. o González-Ravé,
Pablos Abella, y Navarro Valdivielso (2014), Entrenamiento Deportivo: Teoría y
prácticas, Edt. Médica Panamericana, Madrid o Manno R. (1991)
Fundamentos del entrenamiento deportivo. Ed. Paidotribo, Barcelona TEMA 3. Aplicación sistémica de
los principios metódico-didácticos del entrenamiento y de la competición - LIBROS: o Grosser, Starischka
y Zimmermann., Principios del entrenamiento deportivo. Ed. Martínez Roca,
Barcelona, 1988. o González-Ravé,
Pablos Abella, y Navarro Valdivielso (2014), Entrenamiento Deportivo: Teoría y
prácticas, Edt. Médica Panamericana, Madrid TEMA 4. Comprender, saber
identificar, diseñar y realizar la correcta y avanzada administración de las
unidades sistémicas y de los instrumentos multidisciplinares de planificación,
programación, evaluación y control - LIBROS: o González-Ravé,
Pablos Abella, y Navarro Valdivielso (2014), Entrenamiento Deportivo: Teoría y
prácticas, Edt. Médica Panamericana, Madrid o Matveev, L.P. (1965)
Periodización del Entrenamiento Deportivo, Edt. INEF de Madrid, Madrid, 1977 - ARTÍCULOS. o Seirul-lo, F. (1987)
Opción de planificación en los deportes de largo periodo de competición RED
Revista de Entrenamiento Deportivo, Vol 1, nº 3 o Tschiene P. (1985)
La estrategia dellállenamento giovanile. Ed. Atleticastudi 3-4, Roma TEMA 5- Gestionar y tomar
decisiones en proyectos complejos con equipos o deportistas de niveles de
especialización profunda y de alto rendimiento - LIBROS: o González-Ravé,
Pablos Abella, y Navarro Valdivielso (2014), Entrenamiento Deportivo: Teoría y
prácticas, Edt. Médica Panamericana, Madrid o Matveev, L.P. (1965)
Periodización del Entrenamiento Deportivo, Edt. INEF de Madrid, Madrid, 1977 - ARTÍCULOS. o Seirul-lo, F. (1987)
Opción de planificación en los deportes de largo periodo de
competición" RED, Vol 1, nº 3 o Tschiene P. (1985)
La estrategia dellállenamento giovanile. Ed. Atleticastudi 3-4, Roma |
Bibliografía complementaria
|
|
Bosco, C. Aspectos
fisiológicos de la preparación física del futbolista. Editorial Paidotribo
(1991) De Mata, F. Control del
entrenamiento y la competición en fútbol. Edit. Gymnos (1982). Ehlenz, Grosser y
Zimmermann, Entrenamiento de la fuerza. Ed Martínez Roca, Barcelona (1990) Martin, N.; Lizaur, P.;
Padial, P . La formación y desarrollo de las cualidades físicas. En:
Entrenamiento deportivo en edad escolar (pp.59-88). Unisport. Málaga (1989) Mcardle,
W, et al. Fisiología
del ejercicio: Energía, nutrición y rendimiento humano. Alianza Deporte.
Madrid. (1990). Seirul-lo, F. La
Preparación Física del Balonmano. (Cuadernos Técnico/Pedagógicos de INEFG. A
Coruña (1992). Verchosanskij J.V. Lo
sviluppo della forza specifica nello sport. Ed. Atletica Leggera, Vigevano
(1984). |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Pedagoxía da actividade física e do deporte/620G01001 | Aprendizaxe e control motor/620G01012 | Fisioloxía do exercicio I/620G01013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría e práctica do adestramento deportivo/620G01037 | Avances no adestramento de forza e resistencia (optativa)/620G01043 |
|
|