Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Iniciación en deportes II (Golf) (optativa) Código 620G01317
Titulación
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado Anual
Tercero Optativa 6
Idioma
Castellano
Inglés
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinador/a
Camiña Fernandez, Francisco
Correo electrónico
frco.camina@udc.es
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descripción general O Golf pasa a formar parte dos deportes incluídos no novo plan de estudios de Grado en Ciencias da Actividade Física e do Deporte.

O antecedente á asignatura que desenrolamos neste programa encóntrase en dos feitos.

Primeiro, nos seminarios impartidos na facultade desde o curso 2002-03 e impartidos ininterrumpidamente hasta o presente curso.

Segundo, na asignatura de libre configuración ofertada po la Universidade da Coruña dende o curso 2006-07 e impatidos estos tres últimos cursos con la asistencia de alumnos de diferentes facultades de la Universidade da Coruña.

O descritor desta asignatura indícanos a dirección para o desenvolvemento do proceso de introducción ao golf, así como a iniciación e adestramento das técnicas, estratexias e capacidades específicas que determinan o rendemento en Golf. A asignatura incide no estudo do deporte do Golf como conductas psicomotrices e os seus contidos na etapa inicial deportiva. Os contidos esenciais da asignatura estructúranse entorno ás bases regulamentarias, técnicas e didácticas do Golf que nas últimas décadas adquiriron un desenvolvemento en todo o mundo en canto ó número de practicantes, os eventos deportivos organizados e a implicación das institucións e organismos que rixen a competición deportiva. A importancia do Golf, non sólo ven determinada po la dimensión deportiva, sino tamen po la importancia do Golf como Ocio e como volumen de negocio que move esta actividade deportiva.


Competencias del título
Código Competencias del título
A5 Fomentar la convivencia, estimulando y poniendo en valor la capacidad de constancia, esfuerzo y disciplina de los participantes en las actividades de educación física y deportiva.
A6 Diseñar y ordenar estrategias y espacios de aprendizaje que respondan a la diversidad social (sexo, género, edad, discapacidad, culturas…) y al respeto de los derechos que conforman los valores que aporta la educación física y deportiva a la formación integral de los ciudadanos.
A7 Promover y evaluar la formación de hábitos de actividad física y deporte a lo largo del ciclo vital, considerando que la edad, el género o la discapacidad son variables que necesitan de la intervención consciente para favorecer la igualdad de oportunidades.
A8 Diseñar, desarrollar, y evaluar los procesos de enseñanza – aprendizaje, relativos a la actividad física y el deporte, con atención y tutorización según las características individuales y contextuales de las personas (género, edad, discapacidad, culturas, etc.).
A19 Planificar, desarrollar, controlar y evaluar técnica y científicamente el proceso de entrenamiento deportivo en sus distintos niveles y en las diferentes etapas de la vida deportiva, de equipos con miras a la competición, teniendo en cuenta las diferencias biológicas entre hombres y mujeres y la influencia de la cultura de género en la actuación del entrenador y en los deportistas.
A25 Identificar y comprender los requisitos psicomotores y sociomotores de las habilidades deportivas, ejecutando básicamente las habilidades motrices específicas de un conjunto de deportes, considerando las diferencias por género.
A26 Identificar y aplicar las peculiaridades didácticas de cada especialidad deportiva en la intención pedagógica de los diferentes ámbitos de intervención.
A27 Aplicar los principios cinesiológicos, fisiológicos, biomecánicos, comportamentales y sociales en los contextos educativo, recreativo, de la actividad física y salud y del entrenamiento deportivo, reconociendo las diferencias biológicas entre hombres y mujeres y la influencia de la cultura de género en los hábitos de vida de los participantes.
A33 Seleccionar y saber utilizar el material y equipamiento deportivo adecuado para cada tipo de actividad físico-deportiva en el contexto educativo, deportivo, recreativo y de la actividad física y salud.
A36 Conocer y saber aplicar las nuevas tecnologías de la información y la imagen, tanto en las ciencias de la actividad física y del deporte, como en el ejercicio profesional.
B1 Conocer y poseer la metodología y estrategia necesaria para el aprendizaje en las ciencias de la actividad física y del deporte.
B2 Resolver problemas de forma eficaz y eficiente en el ámbito de las ciencias de la actividad física y del deporte.
B4 Trabajar de forma colaboradora, desarrollando habilidades, de liderazgo, relación interpersonal y trabajo en equipo.
B5 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano.
B8 Desarrollar hábitos de excelencia y calidad en los diferentes ámbitos del ejercicio profesional.
B9 Comprender la literatura científica del ámbito de la actividad física y el deporte en lengua inglesa y en otras lenguas de presencia significativa en el ámbito científico.
B10 Saber aplicar las tecnologías de la información y comunicación (TIC) al ámbito de las Ciencias de la Actividad Física y del Deporte.
B11 Desarrollar competencias para la adaptación a nuevas situaciones y resolución de problemas, y para el aprendizaje autónomo.
B12 Conocer los principios éticos necesarios para el correcto ejercicio profesional y actuar de acuerdo con ellos.
B14 Comprender y aplicar la legislación vigente relativa al marco de las actividades físicas y deportivas en los distintos ámbitos: educación, deporte, gestión, ocio y salud.
B19 Ejercer la profesión con responsabilidad, respeto y compromiso.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Deseñar e ordenar estratexias e espazos de aprendizaxe que respondan á diversidade social (sexo, xénero, idade, discapacidade, culturas…) e ao respecto dos dereitos que conforman os valores que aporta a educación física e deportiva á formación integral dos cidadáns. A5
A6
Promover e avaliar a formación de hábitos de actividade física e deporte ao longo do ciclo vital, considerando que a idade, o xénero ou a discapacidade son variables que necesitan da intervención consciente para favorecer a igualdade de oportunidades. A5
A7
Deseñar, desenvolver, e avaliar os procesos de ensino – aprendizaxe, relativos á actividade física e o deporte, con atención e titorización segundo as características individuais e contextuais das persoas (xénero, idade, discapacidade, culturas, etc.). A8
Planificar, desenvolver, controlar e avaliar técnica e cientificamente o proceso de adestramento deportivo nos seus distintos niveis e nas diferentes etapas da vida deportiva, de equipos con miras á competición, tendo en conta as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero na actuación do adestrador e nos deportistas. A19
Identificar e comprender os requisitos psicomotores e sociomotores das habilidades deportivas, executando basicamente as habilidades motrices específicas dun conxunto de deportes, considerando as diferenzas por xénero. A25
Identificar e aplicar as peculiaridades didácticas de cada especialidade deportiva na intención pedagóxica dos diferentes ámbitos de intervención. A26
Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes. A27
Seleccionar e saber utilizar o material e equipamento deportivo adecuado para cada tipo de actividade físico-deportiva no contexto educativo, deportivo, recreativo e da actividade física e saúde. A33
Coñecer e saber aplicar as novas tecnoloxías da información e a imaxe, tanto nas ciencias da actividade física e do deporte, como no exercicio profesional. A36
Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte. B1
Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte. B2
Trabajar de forma colaboradora, desenvolvendo habilidades, de liderado, relación interpersoal e traballo en equipo. B4
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán. B5
Desenvolver hábitos de excelencia e calidade nos diferentes ámbitos do exercicio profesional. B8
Comprender a literatura científica do ámbito da actividade física e o deporte en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico. B9
Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte. B10
Desenvolver competencias para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma. B11
Coñecer os principios éticos necesarios para o correcto exercicio profesional e actuar de acordo con eles. B12
Comprender e aplicar a lexislación vixente relativa ao marco das actividades físicas e deportivas nos distintos ámbitos: educación, deporte, xestión, lecer e saúde. B14
Exercer a profesión con responsabilidade, respecto e compromiso. B19
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7

Contenidos
Tema Subtema
Presentación da materia 0.1. Datos descritivos
0.2. Profesorado
0.3. Programa xeral da materia
0.4. Recursos
0.5. Avaliación

BLOQUE TEMÁTICO I: INTRODUCCIÓN O ESTUDO DO GOLF. Tema 1: Evolución histórica, regulamentaria e contextualización do Golf 1.1. A historia do golf e a súa evolución.
1.2. Golf, ocio e negocio.
1.3. O campo de golf, o material de xogo e o reglamento.

BLOQUE TEMÁTICO II: INICIACIÓN Á METODOLOXÍA ESPECÍFICA DA ENSINANZA/APRENDIZAXE DOS PROCEDEMENTOS TÉCNICO-TÁCTICOS DO GOLF. Tema 1: Metodoloxía específica en Golf 1.1. Iniciación ós exercicios de grip.
1.2. Iniciación ós exercicios de stand.
1.3. Iniciación ós exercicios de adress.
1.4. Iniciación ós exercicios de swing.
1.5. Iniciación ós exercicios de put.
1.6. Iniciación ós exercicios de chip.

BLOQUE TEMÁTICO II: INICIACIÓN Á METODOLOXÍA ESPECÍFICA DA ENSINANZA/APRENDIZAXE DOS PROCEDEMENTOS TÉCNICO-TÁCTICOS DO GOLF. Tema 2: Metodoloxía específica en Golf 2.1. Iniciación ós exercicios de pitch.
2.2. Iniciación ós exercicios de bunker.
2.3. Iniciación ós exercicios de swing completo.
2.4. Iniciación os exercicios de ferros cortos
2.4. Iniciación os exercicios de ferros largos
2.4. Iniciación ós exercicios de maderas.
2.5. Iniciación ós exercicios de drive.


BLOQUE TEMÁTICO III: INTRODUCCIÓN AO ADESTRAMENTO DO GOLF. Tema 1: Introducción o adestramento para o rendemento no Golf 1.1. Consideracións básicas no proceso de preparación técnica do golf na etapa inicial deportiva
1.2. Consideracións básicas para o desenrolo das cualidades motrices na etapa inicial deportiva para o rendemento no golf.
1.3. Bases para a programación e planificación do adestramento do golf na etapa inicial deportiva
1.4. Consideracións básicas para o desenrolo de programas de detección e selección de talentos deportivos.

BLOQUE TEMÁTICO III: INTRODUCCIÓN AO ADESTRAMENTO DO GOLF. Tema 2: Introducción o adestramento para o rendemento en Golf 2.1. Consideracións básicas no proceso de preparación técnica do golf na etapa inicial deportiva
2.2. Consideracións básicas para o desenrolo das calidades motrices na etapa inicial deportiva para o rendemento no golf
2.3. Bases para a programación e planificación do adestramento en golf na etapa inicial deportiva
2.4. Consideracións básicas para o desenrolo de programas de detección e selección de talentos deportivos


Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Prueba mixta A5 A8 A19 A33 B1 B2 B9 3 0 3
Aprendizaje colaborativo A5 A8 A19 A25 A26 18 36 54
Sesión magistral A5 A6 A7 A8 A19 A25 A26 A27 A33 A36 B1 B2 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B19 C3 C4 C7 6 18 24
Trabajos tutelados A5 A8 A25 A26 A33 B1 B9 4 16 20
Práctica de actividad física A5 A8 A19 A25 A26 A33 B1 B2 B4 15 30 45
 
Atención personalizada 4 0 4
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Prueba mixta Proba con cuestións de resposta breve, realizada ao remate da materia, na data de exame
Aprendizaje colaborativo Traballo en grupo no presencial relacionado cos contidos practicos da materia e co desenvolvemento do traballo teórico-práctico.
Sesión magistral Impartición de contidos teóricos por parte do profesor
Trabajos tutelados Elaboración e entrega, por parte dos alumnos, dun traballo teórico-práctico consistente en analizar a ejecución técnica do golf
Práctica de actividad física Realización por parte dos alumnos das tarefas motrices de aprendizaxe propostas nos contidos.

Atención personalizada
Metodologías
Aprendizaje colaborativo
Trabajos tutelados
Práctica de actividad física
Descripción
Asistencia a titorias individualizadas.
Asistencia a titorias colectivas.
Reunión cos profesores da materia para aclarar dúbidas sobre:
- Os contidos teórico-prácticos e as actividades adecuadas para a súa aprendizaxe.
- Fontes bibliográficas a consultar.
- A realización do traballo teórico-práctico colectivo.


Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Prueba mixta A5 A8 A19 A33 B1 B2 B9 Exame escrito consistente en preguntas de resposta breve, y supuesto práctico de enseñanza y evaluación. 30
Trabajos tutelados A5 A8 A25 A26 A33 B1 B9 Elaboración e entrega, por parte do alumno, dun traballo teórico-práctico, consistente en:
1. Evaluación da técnica
2. Detertar os defectos principales
3. Realización dun programa para a corrección dos defectos detectados
4. Aplicación práctica de dicho programa
35
Práctica de actividad física A5 A8 A19 A25 A26 A33 B1 B2 B4 Asistencia e participación activa polo menos no 90% das sesións lectivas 35
 
Observaciones evaluación

Para aprobar a asignatura hay que aprobar todas e cada una de las metodoloxías expostas.

Non se pode aprobar a asignatura con una das metodoloxías suspensas.

Fuentes de información
Básica Leadbetter (2002). 100% Golf. Tutor
Jacobs (1999). 50 lecciones magistrales de Golf. Tutor
Borgatti (2007). A swing you can trust. Atria Books
Woods (2002). Así juego al Golf. B. S. A.
Hogan & Warren (2006). Ben Hogan´s five lessons. Shimon & Schuster
Els (1996). Cómo desarrollar un swing de Golf clásico. Tutor
Lewis (1997). Como jugar al Golf. Hispano Europea
PGA (2002). Conocer el deporte Golf. Tutor
Leadbetter (2001). Defectos y correcciones. Tutor
Stirling (1988). El Golf y su práctica. Hispano Europea
Blanquer (2002). El Golf, mitos razones sobre el uso de los recursos naturales. Tirant lo Blanch
Chmiel & Morris (2003). El Golf. A partir de los 50. Tutor
Els (2005). El juego corto. Tutor
Saunders (2001). El manual de Golf. Blume
Leadbetter (2007). El swing de golf. Tutor
Dear (). Escuela de Golf: Del aprendizaje a la competición. Tutor
Reid (2005). Get yourself in Golf shape. Rodale
Watson & Seitz (1983). Getting up and down. Random House
Ballingall (1997). Golf 101 consejos esenciales. Juventud
Chmiel & Morris (2001). Golf past 50. Human Kinetics
Vad (2007). Golf Rx. Gotham books
Palmer (1995). Golf Sistemático Avanzado. Paidotribo
Love III (1997). How to feel a real Golf swing. Tree Rivers Press
Falken (1999). Las principales reglas del Golf. Paidotribo
Nicklaus & Bowden (1990). Lecciones prácticas de Golf. Planeta
Poux (1995). Lesiones en el Golf. Ciba
Harmon, Jr. & Andrisani (2003). Los cuatro pilares para triunfar en el Golf. Tutor
Wright (2004). Los mejores consejos de Golf. Tutor
McLean (2007). Los ocho pasos del swing. Tutor
R B A (2000). Pasión por el Golf. R B A
Stockton (2003). Patear para ganar. Tutor
Jaffe (2006). Play Golf forever. Literary Architects
Jacobs & Bowden (1989). Practical Golf. The Lyons Press
Bann (2007). Programa paso a paso de Golf. Hinkler Books
Díaz & Cidoncha (2003). Términos y expresiones de argot en el mundo del Golf. CPD
Saunders (2000). The Golf Handbok for women. Tree Rivers Press
Bertrand & Bowler (2006). The secret of Hogan´s swing. Wilie
Stenzel (2000). The Women´s guide to Golf. Thomas Dunne Books
Torre de la (2001). Understanding the Golf swing. Warde
Suttie (2006). Your perfect swing. Human Kinetics

http://www.lawibdegolf.com/

http://www.FederaciónEspañoladeGolf.com/

http://www.FedraciónGallegadeGolf.com/

http://www.PGA.com/

http://galeon.hispavista.com/natacion/

http://www.PGW.com/

http://www.SanAndrews/

http://www.Atlanta/

http://www.etcc/

Complementária Gunther, Baumler, Klaus & Schneider (1989). Biomecánica deportiva. Martínez Roca
Sanchez (). Didáctica de la educación física y el deporte. Gymnos
Pila (1984). Educación físico deportiva enseñanza-aprendizaje. Augusto Pila Teleña
Grosser, Hermann, Tusker Y Zintl (1991). El movimiento deportivo. Martínez Roca
Hahn (1988). Entrenamiento con niños. Martínez Roca
Zintl (1991). Entrenamiento de la resistencia. Martínez Roca
Wineck (2005). Entrenamiento total. Paidotribo
Riera (1989). Fundamentos del aprendizaje de la técnica y la táctica deportivas. Inde
Pancorbo (2008). Medicina y ciencias del deporte y actividades físicas. Ergon
Wickstrom (1990). Patrones motores básicos. Alianza deporte
Ruiz & Sanchez (1997). Rendimiento deportivo. Gymnos
Grosser & Neumaier (1986). Técnicas de entrenamiento. Martinez Roca


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Iniciación en deportes II (Golf) (optativa)/620G01317

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
Aprendizaje y control motor/620G01012
Biomecánica del movimiento humano/620G01014
Fisiología del ejercicio II/620G01025

Asignaturas que continúan el temario
Pedagogía de la actividad física y del deporte/620G01001
Anatomía y cinesiología del movimiento humano/620G01002
Bases de la educación física y deportiva/620G01004
Psicología de la actividad física y del deporte/620G01011

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías