Identifying Data 2015/16
Subject (*) Historia da Arquitectura I Code 630011402
Study programme
Arquitecto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
Fourth Troncal 3
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Composición
Coordinador
Alonso Pereira, Jose Ramon
E-mail
jose.ramon.alonso.pereira@udc.es
Lecturers
Abelleira Doldan, Miguel A.
Alonso Pereira, Jose Ramon
E-mail
miguel.abelleira@udc.es
jose.ramon.alonso.pereira@udc.es
Web http://http://www.udc.es/dep/com/
General description Inmediatamente anterior ao final da carreira, Cuarto Curso exponse como
obxectivo xeral, integrar o corpo disciplinar dos estudos, así como cubrir o
campo da especialización. Dentro deste curso, Historia da Arquitectura I ten
como obxectivo troncal completar a secuencia dos estudos da área de
Composición Arquitectónica, recollendo nunha visión xeral e unitaria o devir da arquitectura a través do tempo, explicando o porque´das permanencias e das mudanzas e fundamentado o coñecemento dos problemas históricos, edificatorios e
urbanísticos en si propios e no seu proceso proxectivo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan.
A5 INTERVENCIÓN NO PATARIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para intervir nos edificios de valor histórico, coordinar estudos históricos e arqueolóxicos sobre eles, elaborar os seus plans directores de conservación e redactar e executar os proxectos de restauración e rehabilitación.
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A10 REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade.
A18 PLANEAMENTO URBANO: aptitude ou capacidade para redactar e xestionar plans de ordenacións territorial e metropolitana, plans estratéxicos, plans de viabilidade urbanística e plans urbanísticos de ámbito municipal, de actuacións en áreas urbanas e de carácter especial.
A34 FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos.
A36 SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura.
A41 BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas.
A42 TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos.
A43 HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos.
A44 BASES DA ARUQITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A45 BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A48 SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B17 Cultura histórica.
B18 Razoamento crítico.
B23 Capacidade de xestión da información.
B30 Comunicación oral e escrita na lingua nativa.
B31 Coñecemento doutras culturas e costumes.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender, cunha visión xeral e unitaria, o devir da arquitectura a través do tempo. A1
A5
A9
A10
A18
A34
A36
A41
A42
A43
A44
A45
A48
B1
B3
B4
B6
B8
B9
B10
B11
B17
B18
B23
B30
B31
C1
C4
C5
C6
C7
C8
Explicar o por qué das permanencias e das mudanzas da arquitectura e do urbanismo. A1
A5
A9
A34
A36
A41
A42
A43
A44
A45
A48
B1
B3
B4
B6
B11
B17
B18
B23
B30
B31
C1
C4
C6
C7
C8
Fundamentar o coñecemento dos problemas históricos da arquitectura nas súas diversas escalas. A1
A5
A9
A34
A36
A41
A42
A43
A44
A45
A48
B1
B3
B4
B6
B11
B17
B18
B23
B30
B31
C1
C4
C6
C7
C8
Comprender os problemas da historia da arquitectura en sí mesma e no proceso proxectivo dos seus edificios emblemáticos y paradigmáticos. A1
A5
A9
A34
A36
A41
A42
A43
A44
A45
B1
B3
B4
B6
B8
B9
B10
B11
B17
B18
B30
B31
C1
C4
C6
C7
C8
Comprender os problemas da historia do urbanismo en sí mesmo e no proceso proxectivo nos seus exemplos máis salientables. A1
A9
A18
A34
A36
A41
A42
A43
A44
A45
A48
B1
B3
B4
B6
B8
B10
B11
B17
B18
B30
B31
C1
C4
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
I Arquitectura e cidade 1. Historia da arquitectura como historia da cidade
2. Arquitectura, cidade e territorio
3. Estrutura e morfoloxía urbanas
4. Xeografía e historia urbana: locus, permanencia e cambio
II A cidade histórica 5. Os tipos fundamentais de cidade na historia.
6. Bosquexo e construción da cidad: permanencias e mudanzas.
7. A cidade como espazo público: trazas e espazos urbanos
8. A construción da cidade: obra nova
9. A construción da cidade: reestructuración e rifacimento
10. Dialéctica tecido-monumento
11. Alternativas urbanas
III A Revolución Industrial 12. A revolución científica e industrial e a quebra doclasicismo
13. A cidade burguesa: estrutura, tipoloxías e espazos urbanos
14. Deseño e construción da cidade
15. Historicismo e eclecticismo; ecleticismo e industrialización
16. O modernismo e a integración das artes
17. Alternativas urbanas
IV O Movemento Moderno. 18. Deseños teóricos e históricos do movemento moderno
19. Deseños metodolóxicos do movemento moderno
20. A cidade do movemento moderno: concepto e territorio
21. Deseño e construción da cidade
22. Movemento moderno e estilo internacional
23. Revisión e crítica do movemento moderno
V A cidade contemporánea 24. A metrópole contemporánea e a función capitalidade
25. A crise disciplinar 1
26. A crise disciplinar 2
27. A recuperación disciplinar
28. Quebra e destrución dos modelos universais
29. Arquitectura e cidade contemporánea
30. O noso presente

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A48 A45 A44 A43 A42 A41 A36 A34 A18 A10 A9 A5 A1 B1 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B17 B18 B23 B30 B31 C1 C4 C5 C6 C7 C8 3 69 72
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Description
Seguemento das accións individuais relacionadas coas sesións.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A48 A45 A44 A43 A42 A41 A36 A34 A18 A10 A9 A5 A1 B1 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B17 B18 B23 B30 B31 C1 C4 C5 C6 C7 C8 Configurada como:
1. Preguntas concretas sobre o conxunto das materias do programa, que valoren a comprensión do temario.
2. Temas de reflexión e análisis da arquitectura nos distintos aspectos abordados no temario.
3. Análises concretos individualizados ou comparativos de textos, obras ou fragmentos arquitectónicos e/ou urbanos, valorando a capacidade analítica da arquitectura nas súas diversas escalas e o seu grado de profundidade.
100
 
Assessment comments

Cada unha das partes que conformarn a calificación son valorados de 0 a 10
puntos, sendo preciso acadar unha calificación mínima de 3 punto en cada unha
delas para poder superar a asignatura.



Sources of information
Basic Benevolo, L. (1968). Historia de la arquitectura del Renacimiento. I-II. Biblioteca de Arquitectura. Gustavo Gili.)
Benevolo, L. (1960). Historia de la Arquitectura Moderna. Biblioteca de arquitectura, Gusta vo Gili
Sica, P. (1980). Historia del urbanismo. El siglo XIX. El siglo XX. I.E.A.L
Alonso Pereira, J. R. (1995, 4ªed. 2005). Introducción a la Historia de la Arquitectura”. A Coruña: Universidad da Coruña
Rossi, A. (1966). La arquitectura de la ciudad”. Colección Arquitectura y Crítica. Gustavo Gili.
Braunfels, W. (1980). Urbanismo Occidental”. Alianza Forma

Sen prexuízo da unidade de contidos do temario, a bibliografía específica facilítase ao alumno durante o curso.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Proxectos IV/630011401
Construción IV/630011403
Urbanística III/630011405
Historia da Arquitectura II/630011406
Teoría da Composición/630011507
Historia da Arquitectura en Galicia/630011608

Subjects that continue the syllabus
Introdución a Arquitectura/630011101
Historia da Arte/630011202
Proxectos III/630011301
Teoría da Arquitectura/630011302
Construción III/630011303
Urbanística II/630011305

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.