Identifying Data 2015/16
Subject (*) Urbanística III Code 630011405
Study programme
Arquitecto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle Yearly
Fourth Troncal 6
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo
Coordinador
Vazquez Mosquera, Jose Manuel
E-mail
jose.vmosquera@udc.es
Lecturers
Vazquez Mosquera, Jose Manuel
E-mail
jose.vmosquera@udc.es
Web
General description A materia é un achegamento á comprensión do espazo construído polo home e da forma coma expresión da súa organización reflexionando sobre as causas que as xeran.
Presupón a importancia do análise, desenvolvendo aproximacións a unha metodoloxía do seu estudo, inculcando a esixencia do rigor e da busca de creatividade o longo deste proceso. A expresión gráfica, o dibuxo, coma forma de coñecemento,de expresión e coma intento de romper ca dicotomía entre clases teóricas e prácticas.
No estudo da forma do territorio, incídese na comprensión da súa dinámica a través do análise das súas transformacións entendendo a construción do espazo coma un proceso.
O enfoque é a partir do espazo do home de hoxe. Dunha aproximación á comprensión da paisaxe actual. Dende o presente da cidade de hoxe, dos procesos de construción do territorio actual e das súas respostas ca arquitectura, dende onde procedemos á reflexión sobre os cambios que se producen, valorando o seu pasado inmediato.
Desenvólvense clases sobre o coñecemento do soporte territorial e as discusións que sobre a cidade se produciron a partir do Movemento Moderno e que foron claves na comprensión teórica da cidade, do espazo construído polo home, buscando o que de común ten o discurso da paisaxe actual co da arquitectura de hoxe.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A47 ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe.
A48 SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos.
A49 CIENCIAS DO MEDIO FÍSICO: comprensión ou coñecemento das bases de climatoloxía, xeomorfoloxía, xeoloxía, hidroloxía e edafoloxía precisas para abordar os estudos territoriais, urbanísticos e paisaxísticos.
A50 MORFOLOXÍA E REPRESENTACIÓN DO TERREO:comprensión ou coñecemento das bases de topografía, hipsometría e cartografía e das técnicas de modificación do terreo precisas para realizar estudos e proxectos de carácter territorial, urbanístico e paisaxístico e para practicar deslindes e parcelacións.
A52 MÉTODOS URBANÍSTICOS: comprensión ou coñecemento dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano a diferentes escalas e da ordenación territorial e metropolitana, na súa relación co deseño urbano e edificatorio.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Toma de decisións.
B13 Imaxinación.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B15 Capacidade de organización e planificación.
B16 Motivación pola calidade.
B17 Cultura histórica.
B18 Razoamento crítico.
B19 Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar.
B20 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
B22 Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas.
B23 Capacidade de xestión da información.
B24 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
B30 Comunicación oral e escrita na lingua nativa.
B31 Coñecemento doutras culturas e costumes.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Competencias específicas A47
A48
A49
A50
A52
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
B22
B23
B24
B30
B31
C1
C4
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
A CONSTRUCIÓN DO TERRITORIO ECOLOXÍA HUMANA
XEOGRAFÍA HUMANA
HÁBITAT RURAL
VIVENDA RURAL
INFORMACIÓN URBANÍSTICA
ANÁLISE DOS MODELOS DE EVOLUCIÓN DA CIDADE E FORMACIÓN DA PERIFERIA CIDADES EN EVOLUCIÓN
MOVEMENTO MODERNO
TEAM X
IMAXE DA CIDADE
A CIDADE COMA ARQUITECTURA
A CIDADE COMA CRECEMENTO
REVOLUCIÓN URBANA
PERIFERIA

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook A47 A48 A49 A50 A52 B1 B5 B6 B7 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B22 B23 B24 B31 C4 C6 C7 C8 0 146 146
Objective test B2 B3 B4 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B30 C1 2 0 2
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook A materia ten un corpo teórico que se apoia nos libros cuxa lectura é imprescindible para acadar os coñecementos requeridos. Estes aparecen no apartado de fontes de información, e son tamén a base para a proba obxectiva.
Objective test Mediante o estudo dos contidos teóricos das lecturas que se indican nas fontes de información, adquírense, unha base teórica e os coñecementos necesarios da materia.
Estes coñecementos serán logo avaliados a través dunha proba individual obxectiva.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Description
Poderase consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente e as dúbidas que poidan xurdir na preparación da maateria. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada a través dos espazos de comunicación da ferramenta Moodle, e de e-mail.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B2 B3 B4 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B30 C1 Os coñecementos contidos no temario de docencia expositiva, teóricos e prácticos, do curso serán avaliados mediante unha proba obxectiva. 100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Emery Jones (). Alquerías y poblados.
Patrick Geddes (). Ciudades en evolución.
Pierre George (). Compendio de geografía rural.
Amos H. Hawley (). Ecología humana.
M. de Solá-Morales (). Formas estructurales de crecimiento urbano.
Aldo Rossi (). La arquitectura de la ciudad.
CIAM (). La carta de Atenas.
Keving Lynch (). La imagen de la ciudad.
Leonardo Benevolo (). La proyectación de la ciudad moderna.
Henry Lefebvre (). La revolución urbana.
Carsten Juel-Christiansen (). Monumento e nicho.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.