Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan. |
A5 |
INTERVENCIÓN NO PATARIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para intervir nos edificios de valor histórico, coordinar estudos históricos e arqueolóxicos sobre eles, elaborar os seus plans directores de conservación e redactar e executar os proxectos de restauración e rehabilitación. |
A9 |
CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais. |
A10 |
REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade. |
A18 |
PLANEAMENTO URBANO: aptitude ou capacidade para redactar e xestionar plans de ordenacións territorial e metropolitana, plans estratéxicos, plans de viabilidade urbanística e plans urbanísticos de ámbito municipal, de actuacións en áreas urbanas e de carácter especial. |
A34 |
FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos. |
A36 |
SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura. |
A41 |
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. |
A42 |
TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos. |
A43 |
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. |
A44 |
BASES DA ARUQITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A45 |
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A48 |
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B17 |
Cultura histórica. |
B18 |
Razoamento crítico. |
B23 |
Capacidade de xestión da información. |
B30 |
Comunicación oral e escrita na lingua nativa. |
B31 |
Coñecemento doutras culturas e costumes. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender, cunha visión xeral e unitaria, o devir da arquitectura a través do tempo. |
A1 A5 A9 A10 A18 A34 A36 A41 A42 A43 A44 A45 A48
|
B1 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B17 B18 B23 B30 B31
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Explicar o por qué das permanencias e das mudanzas da arquitectura e do urbanismo. |
A1 A5 A9 A34 A36 A41 A42 A43 A44 A45 A48
|
B1 B3 B4 B6 B11 B17 B18 B23 B30 B31
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Fundamentar o coñecemento dos problemas históricos da arquitectura nas súas diversas escalas. |
A1 A5 A9 A34 A36 A41 A42 A43 A44 A45 A48
|
B1 B3 B4 B6 B11 B17 B18 B23 B30 B31
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Comprender os problemas da historia da arquitectura en sí mesma e no proceso proxectivo dos seus edificios emblemáticos y paradigmáticos |
A1 A5 A9 A34 A36 A41 A42 A43 A44 A45
|
B1 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B17 B18 B30 B31
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Comprender os problemas da historia do urbanismo en sí mesmo e no proceso proxectivo nos seus exemplos máis salientables. |
A1 A9 A18 A34 A36 A41 A42 A43 A44 A45 A48
|
B1 B3 B4 B6 B8 B10 B11 B17 B18 B30 B31
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I Arquitectura e cidade (particularizarase cada curso académico nunha cidade seleccionada que se analizará críticamente). |
1. Historia da arquitectura como historia da cidade
2. Arquitectura, cidade e territorio
3. Estrutura e morfoloxía urbanas
4. Xeografía e historia urbana: locus, permanencia e cambio
|
II A cidade histórica (particularizarase cada curso académico nunha cidade seleccionada que se analizará críticamente). |
5. Os tipos fundamentais de cidade na historia.
6. Bosquexo e construción da cidad: permanencias e mudanzas.
7. A cidade como espazo público: trazas e espazos urbanos
8. A construción da cidade: obra nova
9. A construción da cidade: reestructuración e rifacimento
10. Dialéctica tecido-monumento
11. Alternativas urbanas
|
III A revolución industrial (particularizarase cada curso académico nunha cidade seleccionada que se analizará críticamente). |
12. A revolución científica e industrial e a quebra doclasicismo
13. A cidade burguesa: estrutura, tipoloxías e espazos urbanos
14. Deseño e construción da cidade
15. Historicismo e eclecticismo; ecleticismo e industrialización
16. O modernismo e a integración das artes
17. Alternativas urbanas
|
IV O movimento moderno (particularizarase cada curso académico nunha cidade seleccionada que se analizará críticamente). |
18. Deseños teóricos e históricos do movemento moderno
19. Deseños metodolóxicos do movemento moderno
20. A cidade do movemento moderno: concepto e territorio
21. Deseño e construción da cidade
22. Movemento moderno e estilo internacional
23. Revisión e crítica do movemento moderno
|
V A cidade contemporánea (particularizarase cada curso académico nunha cidade seleccionada que se analizará críticamente). |
24. A metrópole contemporánea e a función capitalidade
25. A crise disciplinar 1
26. A crise disciplinar 2
27. A recuperación disciplinar
28. Quebra e destrución dos modelos universais
29. Arquitectura e cidade contemporánea
30. O noso presente
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A45 A44 A43 A42 A41 A36 A34 A18 A10 A9 A5 A1 A48 B1 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B17 B18 B23 B30 B31 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
69 |
72 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
|
Descrición |
O alumno tendrá unha atención personalizada por parte do profesor para a resolución de calquera tipo de problema o dúbida no desenrolo do traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A45 A44 A43 A42 A41 A36 A34 A18 A10 A9 A5 A1 A48 B1 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B17 B18 B23 B30 B31 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
Configurada como: 1. Preguntas concretas sobre o conxunto das materias do programa, que valoren a comprensión do temario. 2. Temas de reflexión e análisis da arquitectura nos distintos aspectos abordados no temario. 3. Análises concretos individualizados ou comparativos de textos, obras ou fragmentos arquitectónicos e/ou urbanos, valorando a capacidade analítica da arquitectura nas súas diversas escalas e o seu grado de profundidade. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Cada unha das partes que
conformarn a calificación son valorados de 0 a 10 puntos, sendo preciso acadar
unha calificación mínima de 3 punto en cada unha delas para poder superar a
asignatura.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Posto que o programa da asignatura concretarase en cada curso académico nunha cidades, a bibliografía específica facilítase ao alumno durante o desenrolo do mesmo. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxectos IV/630011401 | Historia da Arquitectura I/630011402 | Construción IV/630011403 | Urbanística III/630011405 | Teoría da Composición/630011507 | Historia da Arquitectura en Galicia/630011608 |
|
Materias que continúan o temario |
Introdución a Arquitectura/630011101 | Historia da Arte/630011202 | Proxectos III/630011301 | Teoría da Arquitectura/630011302 | Construción III/630011303 | Urbanística II/630011305 |
|
|