Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan. |
A7 |
SUPRESIÓN DE BARREIRAS: aptitude ou capacidade para deseñar e executar edificios e espazos urbanos aptos para as persoas con diferentes capacidades físicas ou para adaptar con este fin os xa existentes. |
A9 |
CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais. |
A10 |
REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade. |
A12 |
PROXECTO DE ACONDICIONAMENTO AMBIENTAL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de acondicionamento ambiental, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A18 |
PLANEAMENTO URBANO: aptitude ou capacidade para redactar e xestionar plans de ordenacións territorial e metropolitana, plans estratéxicos, plans de viabilidade urbanística e plans urbanísticos de ámbito municipal, de actuacións en áreas urbanas e de carácter especial. |
A19 |
ADECUACIÓN MEDIOAMBIENTAL: aptitude ou capacidade para realizar estudos medioambientais e paisaxísticos, e definir medidas de protección fronte ao impacto ambiental. |
A20 |
PROXECTO DE ESPAZOS LIBRES: aptitude ou capacidade para redactar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización e de xardinería, así como os de obra civil e complementaria asociada a eles. |
A30 |
XESTIÓN DE NORMAS URBANÍSTICAS: aptitude ou capacidade para aplicar as normas urbanísticas e xestionar a obtención de licenzas nos proxectos integrados e na execución, tanto de obras de edificación como de espazos urbanos. |
A35 |
SOCIOLOXÍA RESIDENCIAL: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo das necesidades e demandas sociais, dos compoñentes da calidade de vida, das condicións de habitabilidade e dos programas básicos de vivenda. |
A36 |
SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura. |
A37 |
ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas. |
A38 |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico. |
A39 |
RESTITUCIÓN GRÁFICA: comprensión ou coñecemento das técnicas de medición e levantamento gráfico de edificios e de ámbitos urbanos e naturais en todas as súas fases, dende o debuxo de apuntamentos á restitución científica. |
A40 |
XEOMETRÍA: comprensión ou coñecemento da xeometría métrica e proxectiva como fundamentos do trazado, deseño e composición arquitectónicos da comprensión dos sistemas de representación espacial. |
A41 |
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. |
A42 |
TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos. |
A43 |
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. |
A44 |
BASES DA ARUQITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A45 |
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A47 |
ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe. |
A48 |
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. |
A49 |
CIENCIAS DO MEDIO FÍSICO: comprensión ou coñecemento das bases de climatoloxía, xeomorfoloxía, xeoloxía, hidroloxía e edafoloxía precisas para abordar os estudos territoriais, urbanísticos e paisaxísticos. |
A50 |
MORFOLOXÍA E REPRESENTACIÓN DO TERREO:comprensión ou coñecemento das bases de topografía, hipsometría e cartografía e das técnicas de modificación do terreo precisas para realizar estudos e proxectos de carácter territorial, urbanístico e paisaxístico e para practicar deslindes e parcelacións. |
A51 |
BASES DE XARDINERÍA: comprensión ou coñecemento das bases de botánica, horticultura, floricultura e silvicultura e as técnicas de hidráulica precisas para realizar estudos e proxectos de xardín, de paisaxe e de urbanización. |
A52 |
MÉTODOS URBANÍSTICOS: comprensión ou coñecemento dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano a diferentes escalas e da ordenación territorial e metropolitana, na súa relación co deseño urbano e edificatorio. |
A64 |
MÉTODOS DE VALORACIÓN: comprensión ou coñecemento dos métodos de medición, valoración e taxación, de programación económica e de cálculo de custos e fiscalización destes, nas obras de carácter arquitectónico e urbanístico e no planeamento. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B13 |
Imaxinación. |
B14 |
Habilidade gráfica xeral. |
B17 |
Cultura histórica. |
B18 |
Razoamento crítico. |
B19 |
Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B24 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Se trata, desde la supervisión individual, que los alumnos aprendan a organizar su trabajo y a profundizar en la definición de las actuaciones, dándole prioridad al tratamiento de la forma y el espacio a partir de un diseño. Perfeccionando la capacidad del alumno para intervenir profesionalmente sobre los núcleos urbanos, proyectando su crecimiento, mejora y transformación poniéndolo en relación con los aspectos normativos, constructivos y de programación temporal y económica que una intervención de este tipo conlleva. |
A1 A7 A9 A10 A12 A18 A19 A20 A30 A35 A36 A37 A38 A39 A40 A41 A42 A43 A44 A45 A47 A48 A49 A50 A51 A52 A64
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B17 B18 B19 B20 B24
|
C3 C4 C5 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Consiste en dos parte claramente diferenciadas en su forma pero de finalidad compartida en el desarrollo del proyecto urbanístico.
Tema1
La primera tratara sobre el análisis y realización de una maqueta sobre un entorno urbano a gran escala. Dicho trabajo pretende ahondar en el proceso inicial de análisis conceptual de un territorio como si de una arquitectura se tratara.
|
A través de una serie de clases se revisara las distintas formas de ver la ciudad y el territorio a lo largo de la historia – con el uso de los mapas, la perspectiva lineal, la axonometría, fotografía, cinematógrafo e infografía- con el énfasis puesto en el proceso de traslación que las ideas de el ver o representar un territorio tienen de comprender y analizar un lugar, o lo que es lo mismo, de expresar una idea clara directamente relacionada, por lógica de transferencia, con la idea de proyecto y en este caso del proyecto urbano. |
Tema2
La segunda parte y paralela a la primera en su desarrollo consistirá en el desarrollo de una intervención urbanística en la escala intermedia, encaminada al manejo de las técnicas de proyectación urbana, de una parte de una ciudad o villa sita en el territorio gallego. |
El ejercicio trata de vincularse desde sus aspectos formales a la lógica profesional por lo que se definirá previamente la figura legal que lo ampare, Plan Parcial, Especial o las determinaciones del suelo urbano derivadas del planeamiento municipal. |
Otros Temas
El curso estará vinculado física y formalmente a Proyectos de Urbanización desarrollando los contenidos constructivos y urbanizadores de la propuesta.
|
Además se realizaran determinadas practicas en el ámbito de la Escuela donde los temas a desarrollar básicamente son:
-espacios residenciales de expansión o nueva creación o bien de remodelación o renovación.
-generación de espacios públicos y áreas de equipamiento en bordes urbanos.
-áreas de nueva centralidad.
-actuaciones industriales de escasa dimensión.
Con independencia del trabajo practico y su desarrollo, tutelado por los profesores, se plantea a través de seminarios el conocimiento y debate de los aspectos teóricos de la incidencia general en la propuesta y su encaje con la problemática urbanística existente.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
|
0 |
150 |
150 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Examen sobre os coñecementos teórico-prácticos do alumno |
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
|
A proba obxectiva consistirá nun exame sobre os contidos teóricos e prácticos da materia. O alumno deberá probar o seu coñecemento en base as lecturas seleccionadas na bibliografía e no apartado de contidos |
100 |
|
Observacións avaliación |
Dende o curso 2014/2015 non existirá docencia nesta materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Alexander, C. 1980 El lenguaje de patrones Barcelona:Gustavo Gili Libro Ashihara, Y. 1982 El diseño de espacios exteriores Barcelona:Gustavo Gili Libro Bentley, Alcock,Murrain McGlynn, Smith 1999 Entornos vitales. Hacia un entorno urbano y arquitectónico más humano. Manual Práctico Barcelona:Gustavo Gili Libro Falcón, A. 2007 Espacios verdes para una ciudad sostenible. Planificación, proyecto y gestión Barcelona:Gustavo Gili Libro Gehl, J. 2006 La humanización del espacio urbano. La vida social entre los edificios Barcelona:Editorial Reverté Libro Herce, M. 2009 Sobre la movilidad en la ciudad Barcelona:Editorial Reverté Libro INSS 1994 Manual de accesibilidad Madrid:Ministerio de Asuntos Sociales Libro Lynch, K. 1980 La planificación del sitio Barcelona:Gustavo Gili Libro McCluskey, J. 1987 Parking. Manual de diseño ambiental Barcelona:Gustavo Gili Libro McCluskey, J. 1985 El diseño de vías urbanas Barcelona:Gustavo Gili Libro Busquets, J & Correa, F. 2006 Ciudades X Formas. Una nueva mirada hacia el proyecto urbanístico Harvard University Libro Solá-Morales,M. 1987 El proyecto urbano I UR N5 Revista Solá-Morales,M. 1988 El proyecto urbano II UR N6 Revista Corominas, M. Sabaté, J. Sotoca, A. 2007 Planes muy especiales COAC Escola Sert Libro |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|