Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Planeamento Urbanístico II Código 630011508
Titulación
Arquitecto
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Quinto Optativa 6
Idioma
Castelán
Francés
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos e Urbanismo
Coordinación
Gonzalez-Cebrian Tello, Jose Juan
Correo electrónico
j.gonzalez-cebrian@udc.es
Profesorado
Gonzalez-Cebrian Tello, Jose Juan
Correo electrónico
j.gonzalez-cebrian@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan.
A7 SUPRESIÓN DE BARREIRAS: aptitude ou capacidade para deseñar e executar edificios e espazos urbanos aptos para as persoas con diferentes capacidades físicas ou para adaptar con este fin os xa existentes.
A9 CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais.
A10 REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade.
A12 PROXECTO DE ACONDICIONAMENTO AMBIENTAL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de acondicionamento ambiental, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos.
A18 PLANEAMENTO URBANO: aptitude ou capacidade para redactar e xestionar plans de ordenacións territorial e metropolitana, plans estratéxicos, plans de viabilidade urbanística e plans urbanísticos de ámbito municipal, de actuacións en áreas urbanas e de carácter especial.
A19 ADECUACIÓN MEDIOAMBIENTAL: aptitude ou capacidade para realizar estudos medioambientais e paisaxísticos, e definir medidas de protección fronte ao impacto ambiental.
A20 PROXECTO DE ESPAZOS LIBRES: aptitude ou capacidade para redactar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización e de xardinería, así como os de obra civil e complementaria asociada a eles.
A30 XESTIÓN DE NORMAS URBANÍSTICAS: aptitude ou capacidade para aplicar as normas urbanísticas e xestionar a obtención de licenzas nos proxectos integrados e na execución, tanto de obras de edificación como de espazos urbanos.
A35 SOCIOLOXÍA RESIDENCIAL: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo das necesidades e demandas sociais, dos compoñentes da calidade de vida, das condicións de habitabilidade e dos programas básicos de vivenda.
A36 SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura.
A37 ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas.
A38 SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico.
A39 RESTITUCIÓN GRÁFICA: comprensión ou coñecemento das técnicas de medición e levantamento gráfico de edificios e de ámbitos urbanos e naturais en todas as súas fases, dende o debuxo de apuntamentos á restitución científica.
A40 XEOMETRÍA: comprensión ou coñecemento da xeometría métrica e proxectiva como fundamentos do trazado, deseño e composición arquitectónicos da comprensión dos sistemas de representación espacial.
A41 BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas.
A42 TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos.
A43 HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos.
A44 BASES DA ARUQITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A45 BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos.
A47 ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe.
A48 SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos.
A49 CIENCIAS DO MEDIO FÍSICO: comprensión ou coñecemento das bases de climatoloxía, xeomorfoloxía, xeoloxía, hidroloxía e edafoloxía precisas para abordar os estudos territoriais, urbanísticos e paisaxísticos.
A50 MORFOLOXÍA E REPRESENTACIÓN DO TERREO:comprensión ou coñecemento das bases de topografía, hipsometría e cartografía e das técnicas de modificación do terreo precisas para realizar estudos e proxectos de carácter territorial, urbanístico e paisaxístico e para practicar deslindes e parcelacións.
A51 BASES DE XARDINERÍA: comprensión ou coñecemento das bases de botánica, horticultura, floricultura e silvicultura e as técnicas de hidráulica precisas para realizar estudos e proxectos de xardín, de paisaxe e de urbanización.
A52 MÉTODOS URBANÍSTICOS: comprensión ou coñecemento dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano a diferentes escalas e da ordenación territorial e metropolitana, na súa relación co deseño urbano e edificatorio.
A64 MÉTODOS DE VALORACIÓN: comprensión ou coñecemento dos métodos de medición, valoración e taxación, de programación económica e de cálculo de custos e fiscalización destes, nas obras de carácter arquitectónico e urbanístico e no planeamento.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Visión espacial.
B9 Creatividade.
B10 Sensibilidade estética.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B13 Imaxinación.
B14 Habilidade gráfica xeral.
B17 Cultura histórica.
B18 Razoamento crítico.
B19 Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar.
B20 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
B24 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Se trata, desde la supervisión individual, que los alumnos aprendan a organizar su trabajo y a profundizar en la definición de las actuaciones, dándole prioridad al tratamiento de la forma y el espacio a partir de un diseño. Perfeccionando la capacidad del alumno para intervenir profesionalmente sobre los núcleos urbanos, proyectando su crecimiento, mejora y transformación poniéndolo en relación con los aspectos normativos, constructivos y de programación temporal y económica que una intervención de este tipo conlleva. A1
A7
A9
A10
A12
A18
A19
A20
A30
A35
A36
A37
A38
A39
A40
A41
A42
A43
A44
A45
A47
A48
A49
A50
A51
A52
A64
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
B10
B11
B13
B14
B17
B18
B19
B20
B24
C3
C4
C5
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
Consiste en dos parte claramente diferenciadas en su forma pero de finalidad compartida en el desarrollo del proyecto urbanístico.
Tema1
La primera tratara sobre el análisis y realización de una maqueta sobre un entorno urbano a gran escala. Dicho trabajo pretende ahondar en el proceso inicial de análisis conceptual de un territorio como si de una arquitectura se tratara.
A través de una serie de clases se revisara las distintas formas de ver la ciudad y el territorio a lo largo de la historia – con el uso de los mapas, la perspectiva lineal, la axonometría, fotografía, cinematógrafo e infografía- con el énfasis puesto en el proceso de traslación que las ideas de el ver o representar un territorio tienen de comprender y analizar un lugar, o lo que es lo mismo, de expresar una idea clara directamente relacionada, por lógica de transferencia, con la idea de proyecto y en este caso del proyecto urbano.
Tema2
La segunda parte y paralela a la primera en su desarrollo consistirá en el desarrollo de una intervención urbanística en la escala intermedia, encaminada al manejo de las técnicas de proyectación urbana, de una parte de una ciudad o villa sita en el territorio gallego.
El ejercicio trata de vincularse desde sus aspectos formales a la lógica profesional por lo que se definirá previamente la figura legal que lo ampare, Plan Parcial, Especial o las determinaciones del suelo urbano derivadas del planeamiento municipal.
Otros Temas
El curso estará vinculado física y formalmente a Proyectos de Urbanización desarrollando los contenidos constructivos y urbanizadores de la propuesta.
Además se realizaran determinadas practicas en el ámbito de la Escuela donde los temas a desarrollar básicamente son:
-espacios residenciales de expansión o nueva creación o bien de remodelación o renovación.
-generación de espacios públicos y áreas de equipamiento en bordes urbanos.
-áreas de nueva centralidad.
-actuaciones industriales de escasa dimensión.
Con independencia del trabajo practico y su desarrollo, tutelado por los profesores, se plantea a través de seminarios el conocimiento y debate de los aspectos teóricos de la incidencia general en la propuesta y su encaje con la problemática urbanística existente.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 0 150 150
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Examen sobre os coñecementos teórico-prácticos do alumno

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A proba obxectiva consistirá nun exame sobre os contidos teóricos e prácticos da materia. O alumno deberá probar o seu coñecemento en base as lecturas seleccionadas na bibliografía e no apartado de contidos 100
 
Observacións avaliación

Dende o curso 2014/2015 non existirá docencia nesta materia. 


Fontes de información
Bibliografía básica

Alexander, C.

1980

El lenguaje de patrones

Barcelona:Gustavo Gili

Libro

Ashihara, Y.

1982

El diseño de espacios exteriores

Barcelona:Gustavo Gili

Libro

Bentley, Alcock,Murrain McGlynn, Smith

1999

Entornos vitales. Hacia un entorno urbano y arquitectónico más humano. Manual Práctico

Barcelona:Gustavo Gili

Libro

Falcón, A.

2007

Espacios verdes para una ciudad sostenible. Planificación, proyecto y gestión

Barcelona:Gustavo Gili

Libro

Gehl, J.

2006

La humanización del espacio urbano. La vida social entre los edificios

Barcelona:Editorial Reverté

Libro

Herce, M.

2009

Sobre la movilidad en la ciudad

Barcelona:Editorial Reverté

Libro

INSS

1994

Manual de accesibilidad

Madrid:Ministerio de Asuntos Sociales

Libro

Lynch, K.

1980

La planificación del sitio

Barcelona:Gustavo Gili

Libro

McCluskey, J.

1987

Parking. Manual de diseño ambiental

Barcelona:Gustavo Gili

Libro

McCluskey, J.

1985

El diseño de vías urbanas

Barcelona:Gustavo Gili

Libro

Busquets, J & Correa, F.

2006

Ciudades X Formas. Una nueva mirada hacia el proyecto urbanístico

Harvard University

Libro

Solá-Morales,M.

1987

El proyecto urbano I

UR N5

Revista

Solá-Morales,M.

1988

El proyecto urbano II

UR N6

Revista

Corominas, M. Sabaté, J. Sotoca, A.

2007

Planes muy especiales

COAC Escola Sert

Libro

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías