Identifying Data 2015/16
Subject (*) Analise e Teoría da Intervención no Patrimonio Code 630467101
Study programme
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Composición
Coordinador
Agrasar Quiroga, Fernando
E-mail
fernando.agrasar@udc.es
Lecturers
Agrasar Quiroga, Fernando
Soraluce Blond, Jose Ramon
E-mail
fernando.agrasar@udc.es
j.r.soraluce@udc.es
Web http://udccom.blogspot.com/
General description Estudio de las teorías arquitectónicas centradas en el problema de "construir en lo construido". Detrás de toda obra artística existe un pensamiento que la hace posible, por lo que el estudio de las teorías arquitectónicas que han sustentado los criterios y orientado las acciones de la intervención en el patrimonio construido, se revela como una formación indispensable para abordar este viejo problema arquitectónico.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para a intervención no Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado, en edificios con valor histórico, coordinar estudos históricos sobre eles, elaborar os seus planes directores de conservación e redactar e executar proxectos de restauración e rehabilitación.
A2 Protección do Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar planes de delimitación e conservación deles.
A6 Crítica arquitectónica: aptitude ou capacidade para analizar o patrimonio edificado e para explicar os precedentes formais.
B1 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de seren orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo
B6 Capacidade de organización e planificación
B8 Capacidade de xestión de información
C7 Intuición mecánica
C9 Habilidade manual
C10 Cultura histórica
C11 Capacidade de análise e de síntese
C12 Razoamento crítico

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Establecer una reflexión fundada en el proceso proyectual de intervención en lo construido, además de facilitar la capacidad de análisis sobre obras referenciales para fundamentarlas en las bases teóricas en las que se apoyan. AJ1
AJ2
AJ6
BJ1
CC6
CC8
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. BJ2
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. BJ3
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo BJ5
Capacidade de organización e planificación BJ6
Capacidade de xestión de información BJ8
Cultura histórica CC9
Capacidade de análise e de síntese CC10
Razoamento crítico CC11

Contents
Topic Sub-topic
1. Arquitectura vs arquitectura: lo nuevo como aniquilación de la experiencia anterior.
1
2. Revolución industrial y los conflictos tipológico y técnico. 2
3. Arquitectura moderna: la aniquilación de la historia.
3
4. Arquitectura moderna: la museización del patrimonio. 4
5. La experiencia posmoderna: collage y framentación. 5
6. Ultimas reflexiones teóricas 6

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A6 B1 C10 C11 C12 18 0 18
Directed discussion A1 A2 B3 B6 B8 3 0 3
Seminar B2 B5 C7 C9 6 0 6
Supervised projects A2 B3 B6 B8 0 45 45
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Seguemento dos traballos dos alumnos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A2 B3 B6 B8 Adecuado desarrollo de un trabajo en grupo. 100
 
Assessment comments

Será efectuada la evaluación a través de la valoración del trabajo presentado y de una prueba mixta, siendo condición necesaria para realizar los dos, la asistencia a un mínimo de 17 horas de clases. La docencia a alumnos de programas para extranjeros se adaptará a condiciones pedagógicas y de trabajo de curso especiales.

El trabajo computará el 40% de la nota y la prueba mixta el 60%


Sources of information
Basic

Será facilitada al inicio del curso, Ya que variará en función de los temas de estudio del trabajo de curso.

Complementary

Será presentada al inicio de cada uno de los temas a desarrollar


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.