Identifying Data 2015/16
Subject (*) A Sostenibilidade na Rehabilitación Code 630467110
Study programme
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións Arquitectónicas
Coordinador
López Rivadulla, Francisco Javier
E-mail
javier.rivadulla@udc.es
Lecturers
Dios Vieitez, Maria Jesus
López Rivadulla, Francisco Javier
E-mail
maria.jesus.dios@udc.es
javier.rivadulla@udc.es
Web
General description Objetivos específicos de aprendizaje

Se pretende sensibilizar al alumno sobre la importancia del enfoque ecológico y de sostenibilidad en el diseño e implantación de las instalaciones en los edificios, imprescindible en un mundo de recursos limitados.
Habilidades
Asegurar la capacidad de utilizar adecuadamente todos esos conocimientos en aplicaciones prácticas a realizar por el alumno.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para a intervención no Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado, en edificios con valor histórico, coordinar estudos históricos sobre eles, elaborar os seus planes directores de conservación e redactar e executar proxectos de restauración e rehabilitación.
A2 Protección do Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar planes de delimitación e conservación deles.
A3 Conservación da obra pesada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir condicións de mantemento e reparar as estruturas de edificación, e as cimentacións.
A4 Aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir as condicións de mantemento das instalacións da edificación.
A5 Conservación de obra grosa e acabada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade e definir as condicións, mantemento e medidas de intervención nos sistemas de divisións interiores, carpintería e demais obra acabada de interior, así como nos cerramentos, cubertas, etc.
A6 Crítica arquitectónica: aptitude ou capacidade para analizar o patrimonio edificado e para explicar os precedentes formais.
B1 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de seren orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar a súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades
B6 Capacidade de organización e planificación
B7 Coñecemento e dominio do castelán e do galego
C2 Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas
C5 Visión espacial
C7 Intuición mecánica
C9 Habilidade manual
C13 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade para a intervención no Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado, en edificios con valor histórico, coordinar estudos históricos sobre eles, elaborar os seus planes directores de conservación e redactar e executar proxectos de restauración e rehabilitación. AJ1
Capacidad para analizar las instalaciones de edificios existentes en ordena criterios de sostenibilidad y eficiencia energética AJ1
AJ2
AJ3
AJ4
AJ5
AJ6
Aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir as condicións de mantemento das instalacións da edificación. AJ4
Crítica arquitectónica: aptitude ou capacidade para analizar o patrimonio edificado e para explicar os precedentes formais. AJ6
Conservación de obra grosa e acabada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade e definir as condicións, mantemento e medidas de intervención nos sistemas de divisións interiores, carpintería e demais obra acabada de interior, así como nos cerramentos, cubertas, etc. AJ5
Capacidade de organización e planificación. BJ2
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
Capacidade de xestión da información.
Resolución de problemas
Toma de decisións
Traballo en equipo
Razoamento crítico.
Compromiso ético.
Adaptación a novas situacións.
Aprendizaxe autónomo
Creatividade.
Iniciativa e espírito emprendedor.
Motivación pola calidade.
Sensibilidade cara a temas medioambientais.
Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas
Imaxinación.
Visión espacial.
Comprensión numérica.
Cultura histórica.
Capacidade de análise e de síntese.
Toma de decisións.
Razoamento crítico.
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudos.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. CC6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CC8
B1 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de seren orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación BJ1
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. BJ3
B4 Que os estudantes saiban comunicar a súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades BJ4
6 Capacidade de organización e planificación BJ6
B7 Coñecemento e dominio do castelán e do galego BJ7
C2 Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas CC1
C5 Visión espacial CC4
C13 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudos CC12

Contents
Topic Sub-topic
Normativa.LRRRU.UNE 41805-13.IEE

1.- PLANTEAMIENTO.EDIFICIO Y AMBIENTE
1.1.- Interacciones entre edificio y ambiente. Ejemplos
1.2.- Energías para edificación y urbanismo

2.- EL EDIFICIO. ASPECTOS DE DISEÑO PASIVO Y BIOCLIMÁTICO
2.1.- Concepto de edificio de energía casi cero
2.2.-La forma del edificio
2.3.- Elementos específicos de diseño bioclimático

3.- LAS INSTALACIONES DEL EDIFICIOS.EFICIENCIA ENERGÉTICA EN INSTALACIONES
3.1.- Instalaciones de alumbrado interior
3.2.- Instalaciones eléctricas y otros usos eléctricos. Energia fotovoltaica .
3.3.- Eficiencia energética en instalaciones térmicas de ACS
3.4.- Instalaciones de climatizacion
3.5.- Eficiencia energética en otras instalaciones
3.6.- Las instalaciones domóticas en la eficiencia energética

4.-SEGURIDAD Y SALUBRIDAD EN EDIFICIOS
41.- Seguridad
4.2.- salubridad

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A6 A5 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C2 C5 C7 C9 C13 3 24 27
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A6 A5 B2 C7 C9 18 29 47
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects ELaboración por parte del alumno de un trabajo de investigación a un nivel profesional.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada con uso de medios audiovisuais con la finalidade de transmitir conocimientos e facilitar el aprendizaje


Fomento de la participación de los alumnos en los contenidos expuestos, mediannte la formulación de preguntas.y planteamiento de temas de discusión

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Se atenderán las consultas que sobre los trabajos tutelados realicen en clase.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A6 A5 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C2 C5 C7 C9 C13 Se planteará un trabajo relativo a la materia en equipo cuya objetivo es fijar y ampliar conocimientos vertidos en las sesiones magistrales 70
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A6 A5 B2 C7 C9 La asistencia a las clases expositivas es obligatoria para proceder a la evaluación del alumno. Asistencia mínima de 80% 30
 
Assessment comments

Sources of information
Basic (). .

Material docente elaborado, en su caso,  por el profesor de la materia y disponible en la plataforma Moodle

 

ANDER GREGG Daylighting Performance and Design. Van Nostrand Reinhold, 1995

BANNON HARWOOD BARBARA The Healing House Hay House, 1997

BEDOYAC. y NEILAJ. Acondicionamiento y energía solar en arquitectura .COAM, Madrid 1986.

BERNIER J. La pompe de chaleur(I y II). PYCEdition, Paris 1979 y 1981.

CATALANA DE GAS Y ELECTRICIDAD.Aplicaciones de la cogeneración y bomba de calor a gas. INDEX, Madrid 1985

CODIGO TECNICO DE LA EDIFICACION DB HE

CEE. Directiva 89/106 y Documentos interpretativos (DOCE 28.0.94)

CEE dIRECTIVA Eficiencia energetica

CHRISTIAN SCHITTICH, Solar Architecture.Strategies,visions,concepts.2003

COUILLARD y BOUIGER. Chauffage,ventilation,climatisation.Economiesd'energie.Energie solaire.Pompe àchaleur.Eyrolles, París1981.

CROWTHER RICHARD L Affordable Passive Solar Homes SciTech, 1984

DE CUSA RAMOS J. Energía solar para viviendas.CEAC, Barcelona 1988

Directica comunitaria 31/2010 ( edificios de energia casi nula)

DUMONR. y CHRYSOSTOME G. Las bombas de calor.Toray-Mason, Barcelona 1981.

GIVONI; B: Climate considerations in building and urban design, N.Y,1997

GIVONI, B. Passive and low energy cooling of buildings.N.Y.1994

GIVONI B. Urban design in difeferent climates, N.Y. 1989

Guias técicas del IDAE sobre eficciencia energética (www.idae.es)

Guzowski M.; Energia Cero.Estetica y tecnologia con estrategias y dispositivos de ahorro y generacion de nenergia alternativos.Blume, 2010

HART ERIC Compact Home Plans for Straw Bale and Super-insulated Construction Com Eco Design Network, 1997

IDAE-FEDER. Manual de energía solar térmica. Madrid 1991.

LUDWIG ART Create an Oasis With Greywater Richard’s Press.1997

MAZRIAE. El libro de la energía solar pasiva.G.Gili, Barcelona 1983.

NEILA GONZALEZ J. Arquietctura bioclimática en un entorno sostenible. Munilla Leria, Madrid 2004

PEARSON DAVID The New Natural House Book– Creatinga Healthy, Harmonious, and Ecologically Sound Home Simon & Schuster, 1998 ,

RELA DECCRETO 47/2007 DE EFICIENCIA ENERGETICA

REGLAMENTO DE INSTALACIONES TÉRMICAS EN EDIFICIOS E INSTRUCCIONES COMPLEMENTARIAS. 2007

VARIOS AUTORES Aplicaciones de la cogeneración y bomba de calor agas. Index, Barcelona 1985.

VEGA AMADO S. Energía solar pasiva en edificación: métodos para comparar diseños.Secretariado de Publicaciones. Universidad de Valladolid, Valladolid 1987

WACHBERGERM. Construir con el sol.Utilización de la energíasolar pasiva .G.Gili, Barcelona 1984.

WRIGHTD.Arquitecturasolar natural. Un texto pasivo.Gustavo Gili, Barcelona 1983

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Inspección das Instalacións/630426111

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.