Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Inspección das Instalacións Código 630467111
Titulación
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións Arquitectónicas
Coordinación
López Rivadulla, Francisco Javier
Correo electrónico
javier.rivadulla@udc.es
Profesorado
López Rivadulla, Francisco Javier
Correo electrónico
javier.rivadulla@udc.es
Web http://www.udc.es/mura
Descrición xeral Objetivos específicos de aprendizaje

Se pretende sensibilizar al alumno sobre la importancia del enfoque ecológico y de sostenibilidad en el diseño e implantación de las instalaciones en los edificios, imprescindible en un mundo de recursos limitados.
Habilidades
Asegurar la capacidad de utilizar adecuadamente todos esos conocimientos en aplicaciones prácticas a realizar por el alumno.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para a intervención no Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado, en edificios con valor histórico, coordinar estudos históricos sobre eles, elaborar os seus planes directores de conservación e redactar e executar proxectos de restauración e rehabilitación.
A2 Protección do Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar planes de delimitación e conservación deles.
A3 Conservación da obra pesada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir condicións de mantemento e reparar as estruturas de edificación, e as cimentacións.
A4 Aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir as condicións de mantemento das instalacións da edificación.
A5 Conservación de obra grosa e acabada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade e definir as condicións, mantemento e medidas de intervención nos sistemas de divisións interiores, carpintería e demais obra acabada de interior, así como nos cerramentos, cubertas, etc.
A6 Crítica arquitectónica: aptitude ou capacidade para analizar o patrimonio edificado e para explicar os precedentes formais.
B1 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de seren orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B6 Capacidade de organización e planificación
B8 Capacidade de xestión de información
C7 Intuición mecánica
C9 Habilidade manual

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para a intervención no Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado, en edificios con valor histórico, coordinar estudos históricos sobre eles, elaborar os seus planes directores de conservación e redactar e executar proxectos de restauración e rehabilitación. AP1
Capacidad para analizar las instalaciones de edificios existentes en ordena criterios de sostenibilidad y eficiencia energética AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
Aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir as condicións de mantemento das instalacións da edificación. AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
Crítica arquitectónica: aptitude ou capacidade para analizar o patrimonio edificado e para explicar os precedentes formais. AP6
Conservación de obra grosa e acabada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade e definir as condicións, mantemento e medidas de intervención nos sistemas de divisións interiores, carpintería e demais obra acabada de interior, así como nos cerramentos, cubertas, etc. AP5
Capacidade de organización e planificación. BP2
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
Capacidade de xestión da información.
Resolución de problemas
Toma de decisións
Traballo en equipo
Razoamento crítico.
Compromiso ético.
Adaptación a novas situacións.
Aprendizaxe autónomo
Creatividade.
Iniciativa e espírito emprendedor.
Motivación pola calidade.
Sensibilidade cara a temas medioambientais.
Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas
Imaxinación.
Visión espacial.
Comprensión numérica.
Cultura histórica.
Capacidade de análise e de síntese.
Toma de decisións.
Razoamento crítico.
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudos.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. CM6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CM8
B1 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de seren orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación BP1
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. BP3
B6 Capacidade de organización e planificación BP6
B8 Capacidade de xestión de información BP8

Contidos
Temas Subtemas
Normativa.LRRRU.UNE41805.IEE
Inspección de instalaciones hidraulicas
Inspeccion de instalaciones de gas
Inspeccion de instalaciones eléctricas
Instalaciones de inspecciones térmicas y de ventilación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A6 A5 B2 C7 C9 18 24 42
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A6 A5 B1 B2 B3 B6 B8 C7 C9 3 29 32
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada con uso de medios audiovisuais con la finalidade de transmitir conocimientos e facilitar el aprendizaje


Fomento de la participación de los alumnos en los contenidos expuestos, mediannte la formulación de preguntas.y planteamiento de temas de discusión
Traballos tutelados ELaboración por parte del alumno de un trabajo de investigación a un nivel profesional.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Se atenderán las consultas que sobre los trabajos tutelados realicen en clase.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A6 A5 B2 C7 C9 La asistencia a las clases expositivas es obligatoria para poroceder a la evaluación del alumno. Asistencia mínima de 80% 30
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A6 A5 B1 B2 B3 B6 B8 C7 C9 Se planteará un trabajo relativo a la materia en equipo o individual cuya objetivo es fijar y ampliar conocimientos vertidos en las sesiones magistrales 70
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .

Material docente elaborado por el profesor de la materia y disponible en la plataforma Moodle

ATECYR. Corrosión y tratamiento de agua en instalaciones de   fontanería, calefacción y aire acondicionado.Index, Madrid 1980.

De ANDRES J.A, AROCA LASTRA S.  Y GARCIA GANDARA M. Calefacción y ACS. AMV Ediciones, Madrid 1991.

DIVERSOS AUTORES Curso de rehabilitación IX:las instalaciones. COAM, Madrid 1985.

GONZALEZ FERNANDEZ  J.A. Control de la corrosión.Estudio y medida por   técnicas electroquímicas.  C.S.I.C., Madrid 1989.

 MAYOL J.M. Tuberías (I,II,III) . ETA, Barcelona 1981

RODRIGUEZ MONTERO. Recomendaciones para prevenir la corrosión en   tuberías de acero galvanizado en instalaciones de   fontaneria. INCE, Madrid  (n.d.)

GINER LLINARES  P. Curso de Instalaciones de gas. EINA edicions, Valencia 1992

LORENZO   BECCO  J.L. Los GLP. Los gases licuados de petróleo. REPSOL BUTANO, Madrid 1989.

SEDIGAS Clasificación de defectos en instalaciones receptoras de gas.  SEDIGAS, Barcelona 1984.

SEDIGAS. Detección y clasificación  de fugas en canalizaciones subterráneas de gas en servicio.SEDIGAS Barcelona 1989.

UNE 60601  Salas de calderas de gas

AMICYF Instalaciones de Calefacción climatización y   ACS. AMICYF, Madrid 1989.

APLESA La energía en el sector del confort, II .Vols. 1,2,3, y 4. APLESA, Madrid 1982.

ARIZMENDI L.J.  Cálculo y normativa básica de las instalaciones en   los edificios.Eunsa, Pamplona   2004

ATECYR  Manual básico sobre técnicas para el cálculo de instalaciones de calefacción, refrigeración y aire acondicionado . (trad. Española de Fundamentals de Handbook de ASHRAE ). INDEX, Madrid 1988

DE ANDRES J.A., AROCA LASTRA S. y  GARCIA GANDARA M. Calefacción y aire acondicionado.AMV Ediciones, Madrid 1991

   PIZETTI  C. Acondicionamiento del aire y refrigeración.Teoría y cálculo de las instalaciones..Bellisco, Madrid 1991.

PORGE S. Prontuario de Calefacción,Ventilación y Aire Acondicionado..Marcombo, Barcelona 1989.

RECKNAGEL y   SPRENGLER Manual de Calefacción y Climatización. Bellisco, Madrid 1993

VARIOS AUTORES. Expertos en mantenimiento y conservación de edificios. C.O.A. de Madrid,

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Inspección de Sistemas Construtivos/630467113

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Integración, Coordinación e Problemática das Instalacións na Rehabilitación/630426109
A Sostenibilidade na Rehabilitación/630467110

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías