Identifying Data 2015/16
Subject (*) Inspección de Sistemas Construtivos Code 630467113
Study programme
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións Arquitectónicas
Coordinador
Fernandez Madrid, Joaquin
E-mail
joaquin.fernandez.madrid@udc.es
Lecturers
Fernandez Madrid, Joaquin
E-mail
joaquin.fernandez.madrid@udc.es
Web http://http://www.udc.es/mura
General description Se pretende sensibilizar al alumno sobre la importancia de la inspección de sistemas constructivos como parte del Informe del Edificio y como antecedente de las obras de rehabillitación.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para a intervención no Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado, en edificios con valor histórico, coordinar estudos históricos sobre eles, elaborar os seus planes directores de conservación e redactar e executar proxectos de restauración e rehabilitación.
A3 Conservación da obra pesada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir condicións de mantemento e reparar as estruturas de edificación, e as cimentacións.
A4 Aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir as condicións de mantemento das instalacións da edificación.
A5 Conservación de obra grosa e acabada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade e definir as condicións, mantemento e medidas de intervención nos sistemas de divisións interiores, carpintería e demais obra acabada de interior, así como nos cerramentos, cubertas, etc.
A6 Crítica arquitectónica: aptitude ou capacidade para analizar o patrimonio edificado e para explicar os precedentes formais.
B1 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de seren orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar a súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades
B6 Capacidade de organización e planificación
B8 Capacidade de xestión de información
C2 Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas
C3 Habilidade gráfica xeral
C4 Imaxinación e creatividade
C5 Visión espacial
C7 Intuición mecánica
C8 Sensibilidade estética
C9 Habilidade manual

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
CM6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. AJ1
AJ4
AJ6
BJ1
BJ6
BJ8
CC1
CC6
CC8
AP3 Conservación da obra pesada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir condicións de mantemento e reparar as estruturas de edificación, e as cimentacións. AJ3
AJ5
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
CC2
CC3
CC4
CC6
AP6 Conservación de obra grosa e acabada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade e definir as condicións, mantemento e medidas de intervención nos sistemas de divisións interiores, carpintería e demais obra acabada de interior, así como nos cerramentos, cubertas, etc. AJ3
AJ5
BJ2
BJ3
CC1
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
I.- Introducción a la Inspección de edificios I.1.- El concepto de inspección de edificios
I.2.- Tipos de inspecciones
I.3.- Propósito de la inspección
I.4.- Documentos de la inspección
II.- Equipos para la inspección de edificios II.1.- Equipos para inspección de terrenos
II.2.- Equipos para estructuras de hormigón armado
II.3.- Equipos para elementos de madera
III.- Inspección de cerramientos verticales y particiones
III.1.- Lesiones más frecuentes
III.2.- Códigos de representación de lesiones
III.3.- Fichas resumen
IV.- Inspección de cubiertas IV.1.- Tejados: armazones, soporte, faldones, desagüe
IV.2.- Azoteas: soporte, faldones, juntas, desagües
IV.3.- Sistemas de recogida y evecuación de pluviales
V.- Inspección de humedades V.1.- Humedad higroscópica y de condensación
V.2.- Humedad de infiltración por fachadas
V.3.- Humedad capilar y procedente del terreno

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A4 A6 B6 C5 15 20 35
Case study A1 A3 A4 A6 A5 B1 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C3 C4 C5 C7 C8 C9 6 11 17
Supervised projects A1 A3 A4 A6 A5 B1 B2 B3 B4 B6 C2 C3 C4 C8 0 20 20
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech En el aula del Master se expondrán los conceptos fundamentales de la materia, con apoyo de imágenes, esquemas y fichas. Esta información se completará con la lectura de una bibliografía recomendada.
Case study Se utilizará el método inductivo, por lo que a partir del estudio de casos concretos se logrará establecer pautas de diagnóstico más acertadas.
Supervised projects Se pedirá un trabajo práctico de Inspección de un edificio, que podrá desarrollarse en equipo para potenciar la coordinación y el trabajo en grupo, pero que se completará con diagnósticos y recomendaciones singulares indicados por cada alumno.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Se procurará implicar a cada alumno en la explicaciones teóricas, fomentando la participación.
El ejercicio práctico será tutelado desde el inicio, con correciones periódicas previamente establecidas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A3 A4 A6 A5 B1 B2 B3 B4 B6 C2 C3 C4 C8 realización de un trabajo que muestre los conocimientos adquiridos en clase y/o lecturas 100
 
Assessment comments
Como en las restantes materias que integran el presente postgrado, se exige además una asistencia no inferior al 80% relativa a la totalidad de las sesiones presenciales programadas.

Sources of information
Basic Díaz, C; Casado, Natividad (2003). Inspección y Diagnóstico - Pautas para la intervención en edificios de viviendas. Colegio de Arquitectos de Cataluña- "Papers Sert"
Monjo Carrió; Juan (1991). Patología de Cerramientos y Acabados arquitectónicos. Madrid; Munillalería
Eichler; Friedrich (1973). Patología de la Construcción. Barcelona, Blume

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.