Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para a intervención no Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado, en edificios con valor histórico, coordinar estudos históricos sobre eles, elaborar os seus planes directores de conservación e redactar e executar proxectos de restauración e rehabilitación. |
A2 |
Protección do Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar planes de delimitación e conservación deles. |
A3 |
Conservación da obra pesada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir condicións de mantemento e reparar as estruturas de edificación, e as cimentacións. |
A5 |
Conservación de obra grosa e acabada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade e definir as condicións, mantemento e medidas de intervención nos sistemas de divisións interiores, carpintería e demais obra acabada de interior, así como nos cerramentos, cubertas, etc. |
A6 |
Crítica arquitectónica: aptitude ou capacidade para analizar o patrimonio edificado e para explicar os precedentes formais. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de seren orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B6 |
Capacidade de organización e planificación |
B8 |
Capacidade de xestión de información |
C2 |
Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas |
C3 |
Habilidade gráfica xeral |
C4 |
Imaxinación e creatividade |
C5 |
Visión espacial |
C7 |
Intuición mecánica |
C8 |
Sensibilidade estética |
C9 |
Habilidade manual |
C10 |
Cultura histórica |
C11 |
Capacidade de análise e de síntese |
C12 |
Razoamento crítico |
C13 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Afondar nas técnicas de toma de datos e restitución para o levantamento gráfico-arquitectónico mediante procedementos tradicionais. |
AP1 AP2 AP6
|
BP2 BP3 BP6 BP8
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM6 CM8 CM12
|
Adquisición de coñecementos e destrezas básicas para o manexo das novas ferramentas dixitais para a realización de levantamentos gráfico-arquitectónicos, técnicas de captura e de restitución. |
AP1 AP2 AP6
|
BP1 BP2 BP3 BP6 BP8
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM12
|
Coñecemento dos últimos equipos e instrumentos incorporados ao mercado e utilizados na captura de datos, medidores laser 2D e 3 D, estacións totais, laser escáner 3D. |
AP1 AP2 AP6
|
BP2 BP3 BP6 BP8
|
CM1 CM2 CM4 CM8 CM12
|
Desenvolvemento da capacidade de integración de diferentes técnicas de captura de datos no proxecto e levantamento gráfico-arquitectónico. |
AP1 AP2 AP6
|
BP1 BP2 BP3 BP6 BP8
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM7 CM8 CM12
|
Desenvolvemento do concepto de levantamento arquitectónico como a primeira forma do coñecemento da arquitectura do patrimonio, as súas características métrico dimensionais, a súa complexidade histórica, as súas características estruturais e construtivas ademais das súas características formais e funcionais. |
AP1 AP2 AP3 AP5 AP6
|
BP1 BP2 BP3 BP6 BP8
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM6 CM7 CM8 CM9 CM10 CM11 CM12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Presentación da materia.
1.- O levantamento gráfico e a investigación sobre o patrimonio construído. |
Introducción
Obxetivos.
Documentación.
Metodoloxías.
Exemplos.
|
2.- Levantamento gráfico por procedimentos tradicionais. |
Principios básicos.
Instrumentos.
- Simples.
- Distanciómetros laser.
- Estación topográfica.
A toma de datos e a restitución.
Exemplos de aplicación.
A carta do levantamento arquitectónico.
|
3.- Métodos fotográficos e informáticos básicos de apoio á representación. |
A fotografía como recurso.
A cámara.
Software de aplicación.
Restitucións básicas.
Procedemientos fotográficos especiais para levantamentos gráficos.
|
4.- Introdución aos levantamentos por procedementos fotogramétricos. |
Os sistemas de levantamento tridimensional.
Fotogrametría arquitectónica, conceptos básicos.
- Fotogrametría dixital, software especializado.
- O Scanner laser 3D.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A6 A5 B1 B2 B3 B6 B8 C3 C5 C8 C10 C11 C12 C13 |
12 |
0 |
12 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 B1 C9 C4 |
3 |
6 |
9 |
Seminario |
A1 A2 A6 B1 B2 B3 C4 C7 C8 C12 |
3 |
0 |
3 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A6 B1 B2 B3 B6 B8 C2 C3 C4 C9 C11 C12 C13 |
3 |
45 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nela expóñense as bases do coñecemento teórico da materia que se especifican nos contidos. Nestas clases os alumnos teñen unha aptitude receptiva seguindo as explicacións co soporte de debuxos na lousa ou proxeccións en pantalla, tomando apuntamentos, formulando preguntas sobre os temas expostos e analizando as fontes bibliográficas facilitadas.
Ten por obxecto desenvolver os temas, proporcionando tanto os conceptos coma as ferramentas necesarias para a súa comprensión dende unha perspectiva na que a arquitectura e o patrimonio se encontra sempre presente.
É a base imprescindible para a realización do traballo tutelado e a súa posterior aplicación real e practico no desenvolvemento de proxectos arquitectónicos de rehabilitación. |
Prácticas a través de TIC |
Trátase de prácticas gráficas nas que se utilizarán aplicacións informáticas de debuxo asistido por ordenador (CAD), de tratamento de imaxes e de captura de datos, relacionadas co levantamento gráfico de arquitecturas do patrimonio construído. Serán a base para a súa posterior utilización nos traballos tutelados. |
Seminario |
Neles expóñense casos prácticos reais, realizados por profesionais no ámbito do levantamento arquitectónico. Nestes seminarios os alumnos teñen unha aptitude receptiva seguindo as explicacións co soporte de proxeccións en pantalla, tomando apuntamentos, formulando preguntas sobre as experiencias expostas. |
Traballos tutelados |
Aqueles nos que o alumno participa activamente no proceso de aprendizaxe, enfrontándose á necesidade de valorar, responder, aplicar e experimentar os conceptos, técnicas e coñecementos desenvolvidos nas sesións maxistrais.
Os traballos formúlanse cunha parte con sesións de atención persoal e outras de traballo persoal. Nuns casos tratásese de traballos a realizar individualmente e noutros en grupo.
Elíxense para o seu desenvolvemento arquitecturas do patrimonio construído de escala, dimensións e características axeitados, co obxecto de que o alumno vaia aplicando os conceptos e técnicas expostas no temario. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Nas entrevistas periodicas que realice o alumno realizaranse as aclaracións correspondentes a todos aqueles aspectos que formule, orientarase sobre os conceptos expostos nas sesions maxistrais que queira afondar e canalizaranse a os traballos de investigación tutelados que deberán alcanzar un nivel profesional. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A6 B1 B2 B3 B6 B8 C2 C3 C4 C9 C11 C12 C13 |
Levantamento gráfico dun edificio pertencente ao patrimonio construído de Galicia ou de características definidas no propio enunciado do traballo. Nel utilizaranse as técnicas expostas nas sesións maxistrais e o seu resultado final terá carácter profesional. |
80 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 B1 C9 C4 |
Seran practicas de ordenador e/ou de laboratorio nas que o alumno utilizará algunha das aplicacións informáticas expostas nas sesións maxistrais. Os seus desenvolvemento será parte da base que os alumnos utilizarán no traballo tutelado. |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CRAMER, J. (1986). CONSTRUCCIÓN. LEVANTAMIENTO TOPOGRÁFICO EN LA CONSTRUCCIÓN. . Barcelona, GG
BUILL POUELO, F (2008). FOTOGRAMETRÍA ARQUITECTÓNICA. Barcelona, UPC
CUELI LÓPEZ, J.T. (2011). FOTOGRAMETRÍA PRÁCTICA. TUTORIAL PHOTOMODELER.. Santander, Ediciones Tantín
CHITHAM, R. (1982). LA ARQUITECTURA HISTÓRICA ACOTADA Y DIBUJADA.. Mexico D.F.,GG
SAINT AUBIN, J.P. (1992). LE RELEVÉ ET LA REPRESNTATION DE L´ARCHITECTURE. Paris. L´Association Etudes, Loisiris et Patrimoine
ALMAGRO GROBEA, A. (2004). LEVANTAMIENTO ARQUITECTÓNICO. Universidad De Granada.
JIMÉNEZ MARTIN, A. y PINTO PUERTO, F. (2003). LEVANTAMIENTO Y ANÁLISIS DE EDIFICIOS. FUTURO Y TRADICIÓN.. Universidad de Sevilla.
DOCCI, M., MAESTRI, D. (2006). MANUALE DI RILEVAMENTO ARCHITETTONICO E URBANO. Roma, Editori Laterza
DOCCI, M., MAESTRI, D. (2012). MANUALE DI RILEVAMENTO ARCHITETTONICO E URBANO. Roma-Bary, Gius.Laterza & Figli Spa |
|
Bibliografía complementaria
|
(). . |
La bibliografía complementaria se entregará a lo largo del desarrollo dela asignatura. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xeometría Descritiva/630G01003 | Análisis de Formas Arquitectónicas/630G01007 | Análise Arquitectónico 1/630G01012 | Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014 | Análise Arquitectónico 2/630G01017 | RepresentacIón avanzada en Arquitectura/630G01051 | Xeometrías complexas en Arquitectura/630G01052 | Comunicación gráfica en Arquitectura/630G01053 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|