Identifying Data 2015/16
Subject (*) Técnicas de Levantamento Gráfico Code 630467114
Study programme
Mestrado Universitario en Rehabilitación Arquitectónica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Representación e Teoría Arquitectónica
Coordinador
Franco Taboada, Jose Antonio (Catedrático)
E-mail
j.a.franco@udc.es
Lecturers
Franco Taboada, Jose Antonio (Catedrático)
Tarrio Carrodeguas, Santiago
E-mail
j.a.franco@udc.es
santiago.tarrio@udc.es
Web
General description Introduce o concepto de levantamento arquitectónico como a primeira forma de coñecemento da arquitectura do patrimonio, elemento imprescindible no estudo, análise e investigación dos bens arquitectónicos e parte fundamental en todo proxecto de restauración e rehabilitación.

A materia profunda nas técnicas de toma de datos e restitución para o levantamento gráfico-arquitectónico mediante procedementos tradicionais e introduce ao alumno na adquisición de coñecementos e destrezas básicas para o manexo das novas ferramentas dixitais e as correspondentes técnicas de captura e de restitución así como no coñecemento dos últimos equipos e instrumentos incorporados ao mercado e utilizados na captura de datos para a realización de levantamentos arquitectonicos: medidores laser 2D e 3D, estacións totais e laser scanner 3D.

Desenvolve a capacidade de integración de diferentes técnicas de captura de datos no proxecto e levantamento gráfico-arquitectónico.



Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para a intervención no Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado, en edificios con valor histórico, coordinar estudos históricos sobre eles, elaborar os seus planes directores de conservación e redactar e executar proxectos de restauración e rehabilitación.
A2 Protección do Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar planes de delimitación e conservación deles.
A3 Conservación da obra pesada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir condicións de mantemento e reparar as estruturas de edificación, e as cimentacións.
A5 Conservación de obra grosa e acabada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade e definir as condicións, mantemento e medidas de intervención nos sistemas de divisións interiores, carpintería e demais obra acabada de interior, así como nos cerramentos, cubertas, etc.
A6 Crítica arquitectónica: aptitude ou capacidade para analizar o patrimonio edificado e para explicar os precedentes formais.
B1 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de seren orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B6 Capacidade de organización e planificación
B8 Capacidade de xestión de información
C2 Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas
C3 Habilidade gráfica xeral
C4 Imaxinación e creatividade
C5 Visión espacial
C7 Intuición mecánica
C8 Sensibilidade estética
C9 Habilidade manual
C10 Cultura histórica
C11 Capacidade de análise e de síntese
C12 Razoamento crítico
C13 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Afondar nas técnicas de toma de datos e restitución para o levantamento gráfico-arquitectónico mediante procedementos tradicionais. AJ1
AJ2
AJ6
BJ2
BJ3
BJ6
BJ8
CC1
CC2
CC3
CC4
CC6
CC8
CC12
Adquisición de coñecementos e destrezas básicas para o manexo das novas ferramentas dixitais para a realización de levantamentos gráfico-arquitectónicos, técnicas de captura e de restitución. AJ1
AJ2
AJ6
BJ1
BJ2
BJ3
BJ6
BJ8
CC1
CC2
CC3
CC4
CC12
Coñecemento dos últimos equipos e instrumentos incorporados ao mercado e utilizados na captura de datos, medidores laser 2D e 3 D, estacións totais, laser escáner 3D. AJ1
AJ2
AJ6
BJ2
BJ3
BJ6
BJ8
CC1
CC2
CC4
CC8
CC12
Desenvolvemento da capacidade de integración de diferentes técnicas de captura de datos no proxecto e levantamento gráfico-arquitectónico. AJ1
AJ2
AJ6
BJ1
BJ2
BJ3
BJ6
BJ8
CC1
CC2
CC3
CC4
CC7
CC8
CC12
Desenvolvemento do concepto de levantamento arquitectónico como a primeira forma do coñecemento da arquitectura do patrimonio, as súas características métrico dimensionais, a súa complexidade histórica, as súas características estruturais e construtivas ademais das súas características formais e funcionais. AJ1
AJ2
AJ3
AJ5
AJ6
BJ1
BJ2
BJ3
BJ6
BJ8
CC1
CC2
CC3
CC4
CC6
CC7
CC8
CC9
CC10
CC11
CC12

Contents
Topic Sub-topic
Presentación da materia.
1.- O levantamento gráfico e a investigación sobre o patrimonio construído.
Introducción
Obxetivos.
Documentación.
Metodoloxías.
Exemplos.
2.- Levantamento gráfico por procedimentos tradicionais. Principios básicos.
Instrumentos.
- Simples.
- Distanciómetros laser.
- Estación topográfica.
A toma de datos e a restitución.
Exemplos de aplicación.
A carta do levantamento arquitectónico.
3.- Métodos fotográficos e informáticos básicos de apoio á representación. A fotografía como recurso.
A cámara.
Software de aplicación.
Restitucións básicas.
Procedemientos fotográficos especiais para levantamentos gráficos.
4.- Introdución aos levantamentos por procedementos fotogramétricos. Os sistemas de levantamento tridimensional.
Fotogrametría arquitectónica, conceptos básicos.
- Fotogrametría dixital, software especializado.
- O Scanner laser 3D.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A6 A5 B1 B2 B3 B6 B8 C3 C5 C8 C10 C11 C12 C13 12 0 12
ICT practicals A1 A2 B1 C9 C4 3 6 9
Seminar A1 A2 A6 B1 B2 B3 C4 C7 C8 C12 3 0 3
Supervised projects A1 A2 A6 B1 B2 B3 B6 B8 C2 C3 C4 C9 C11 C12 C13 3 45 48
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Nela expóñense as bases do coñecemento teórico da materia que se especifican nos contidos. Nestas clases os alumnos teñen unha aptitude receptiva seguindo as explicacións co soporte de debuxos na lousa ou proxeccións en pantalla, tomando apuntamentos, formulando preguntas sobre os temas expostos e analizando as fontes bibliográficas facilitadas.

Ten por obxecto desenvolver os temas, proporcionando tanto os conceptos coma as ferramentas necesarias para a súa comprensión dende unha perspectiva na que a arquitectura e o patrimonio se encontra sempre presente.

É a base imprescindible para a realización do traballo tutelado e a súa posterior aplicación real e practico no desenvolvemento de proxectos arquitectónicos de rehabilitación.
ICT practicals Trátase de prácticas gráficas nas que se utilizarán aplicacións informáticas de debuxo asistido por ordenador (CAD), de tratamento de imaxes e de captura de datos, relacionadas co levantamento gráfico de arquitecturas do patrimonio construído. Serán a base para a súa posterior utilización nos traballos tutelados.
Seminar Neles expóñense casos prácticos reais, realizados por profesionais no ámbito do levantamento arquitectónico. Nestes seminarios os alumnos teñen unha aptitude receptiva seguindo as explicacións co soporte de proxeccións en pantalla, tomando apuntamentos, formulando preguntas sobre as experiencias expostas.
Supervised projects Aqueles nos que o alumno participa activamente no proceso de aprendizaxe, enfrontándose á necesidade de valorar, responder, aplicar e experimentar os conceptos, técnicas e coñecementos desenvolvidos nas sesións maxistrais.

Os traballos formúlanse cunha parte con sesións de atención persoal e outras de traballo persoal. Nuns casos tratásese de traballos a realizar individualmente e noutros en grupo.

Elíxense para o seu desenvolvemento arquitecturas do patrimonio construído de escala, dimensións e características axeitados, co obxecto de que o alumno vaia aplicando os conceptos e técnicas expostas no temario.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
ICT practicals
Description
Nas entrevistas periodicas que realice o alumno realizaranse as aclaracións correspondentes a todos aqueles aspectos que formule, orientarase sobre os conceptos expostos nas sesions maxistrais que queira afondar e canalizaranse a os traballos de investigación tutelados que deberán alcanzar un nivel profesional.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A6 B1 B2 B3 B6 B8 C2 C3 C4 C9 C11 C12 C13 Levantamento gráfico dun edificio pertencente ao patrimonio construído de Galicia ou de características definidas no propio enunciado do traballo. Nel utilizaranse as técnicas expostas nas sesións maxistrais e o seu resultado final terá carácter profesional. 80
ICT practicals A1 A2 B1 C9 C4 Seran practicas de ordenador e/ou de laboratorio nas que o alumno utilizará algunha das aplicacións informáticas expostas nas sesións maxistrais. Os seus desenvolvemento será parte da base que os alumnos utilizarán no traballo tutelado. 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic CRAMER, J. (1986). CONSTRUCCIÓN. LEVANTAMIENTO TOPOGRÁFICO EN LA CONSTRUCCIÓN. . Barcelona, GG
BUILL POUELO, F (2008). FOTOGRAMETRÍA ARQUITECTÓNICA. Barcelona, UPC
CUELI LÓPEZ, J.T. (2011). FOTOGRAMETRÍA PRÁCTICA. TUTORIAL PHOTOMODELER.. Santander, Ediciones Tantín
CHITHAM, R. (1982). LA ARQUITECTURA HISTÓRICA ACOTADA Y DIBUJADA.. Mexico D.F.,GG
SAINT AUBIN, J.P. (1992). LE RELEVÉ ET LA REPRESNTATION DE L´ARCHITECTURE. Paris. L´Association Etudes, Loisiris et Patrimoine
ALMAGRO GROBEA, A. (2004). LEVANTAMIENTO ARQUITECTÓNICO. Universidad De Granada.
JIMÉNEZ MARTIN, A. y PINTO PUERTO, F. (2003). LEVANTAMIENTO Y ANÁLISIS DE EDIFICIOS. FUTURO Y TRADICIÓN.. Universidad de Sevilla.
DOCCI, M., MAESTRI, D. (2006). MANUALE DI RILEVAMENTO ARCHITETTONICO E URBANO. Roma, Editori Laterza
DOCCI, M., MAESTRI, D. (2012). MANUALE DI RILEVAMENTO ARCHITETTONICO E URBANO. Roma-Bary, Gius.Laterza & Figli Spa

Complementary (). .

La bibliografía complementaria se entregará a lo largo del desarrollo dela asignatura.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Descriptive Geometry/630G01003
Analysis on Architectural Form/630G01007
Análise Arquitectónico 1/630G01012
Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014
Análise Arquitectónico 2/630G01017
RepresentacIón avanzada en Arquitectura/630G01051
Xeometrías complexas en Arquitectura/630G01052
Comunicación gráfica en Arquitectura/630G01053

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.