Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Capacidade para a intervención no Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado, en edificios con valor histórico, coordinar estudos históricos sobre eles, elaborar os seus planes directores de conservación e redactar e executar proxectos de restauración e rehabilitación. |
A2 |
Protección do Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar planes de delimitación e conservación deles. |
A4 |
Aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir as condicións de mantemento das instalacións da edificación. |
A6 |
Crítica arquitectónica: aptitude ou capacidade para analizar o patrimonio edificado e para explicar os precedentes formais. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de seren orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar a súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
B6 |
Capacidade de organización e planificación |
B7 |
Coñecemento e dominio do castelán e do galego |
B8 |
Capacidade de xestión de información |
C2 |
Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas |
C4 |
Imaxinación e creatividade |
C6 |
Comprensión numérica |
C7 |
Intuición mecánica |
C8 |
Sensibilidade estética |
C9 |
Habilidade manual |
C10 |
Cultura histórica |
C11 |
Capacidade de análise e de síntese |
C12 |
Razoamento crítico |
C13 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudos |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Entendimiento de la Historia de la Arquitectura como Historia de la Arquitectura restaurada. |
AJ1 AJ2 AJ6
|
BJ1
|
CC1 CC5 CC6 CC7 CC8
|
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
|
BJ2
|
|
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
|
BJ3
|
|
Que os estudantes saiban comunicar a súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
|
BJ4
|
|
Capacidade de organización e planificación |
|
BJ6
|
|
Coñecemento e dominio do castelán e do galego |
|
BJ7
|
|
Capacidade de xestión de información |
|
BJ8
|
|
Imaxinación e creatividade |
|
|
CC3
|
Aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir as condicións de mantemento das instalacións da edificación. |
AJ4
|
|
|
Cultura histórica |
|
|
CC9
|
Capacidade de análise e de síntese |
|
|
CC10
|
Razoamento crítico |
|
|
CC11
|
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudos |
|
|
CC12
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Historia e historiografía de la arquitectura histórica
Legislación española y gallega relativa a la protección del patrimonio
Búsqueda de datos documentales: los archivos
Búsqueda de datos bibliográficos: bibliotecas
Los archivos de imágenes y su valor como texto histórico |
Historia de la arquitectura española y gallega.
Desarrollo de la legislación y normativa sobre protección del patrimonio histórico, arqueológico y artístico.
Tipos de documentos y de archivos.
Bibliotecas tradicionales y virtuales.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A1 C9 C11 C13 |
0 |
45 |
45 |
Guest lecture / keynote speech |
B1 B3 C6 |
18 |
0 |
18 |
Seminar |
A2 A4 A6 B2 B6 B8 |
6 |
0 |
6 |
Directed discussion |
B4 B7 C2 C4 C7 C8 C10 C12 |
3 |
0 |
3 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
El trabajo tutelado de esta materia puede convalidarse como único con las otras asignaturas del máster que imparte el mismo Departamento de Composición.
Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor y en escenarios variados (académicos y profesionales). Está referida prioritariamente al aprendizaje del “cómo hacer las cosas”. Constituye una opción basada en asunción por los estudiantes de la responsabilidad por su propio aprendizaje.
Este sistema de enseñanza se basa en dos elementos básicos: el aprendizaje independente de los estudiantes y el seguimiento de ese aprendizaje por el profesor-tutor. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuais y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje.
La clase magistral es también conocida como “conferencia”, “método expositivo” o “lección magistral”. Esta última modalidad se suele reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia. |
Seminar |
A lo largo del curso podrá participar invitado algún especialista de los temas propios de la materia. |
Directed discussion |
Técnica de dinámica de grupos en la que los miembros de un grupo discuten de forma libre, informal y espontánea sobre un tema, aunque pueden estar coordinados por un moderador. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Seguimiento de los trabajos sobre la restauración o rehabilitación de un monumento de Galicia de forma individual o grupal, según los casos. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 C9 C11 C13 |
La valoración de esta materia será mediante un trabajo tutelado, que puede coincidir con los trabajos tutelados de otras asignaturas del master del mismo departamento. Es obligatoria la asistencia a un mínimo de 17 horas docentes. La docencia de los alumnos de programas para extranjeros se adaptará a condiciones pedagógicas y de trabajo de cursos especiales. |
100 |
|
Assessment comments |
Será obligatoria la asistencia a las clases magistrales un mínimo de 17 horas.
|
Sources of information |
Basic
|
(). .
Conde la de Viñaza (1889). Adiciones al diccionario histórico de los más ilustres profesores de las Bella Artes en España de D. Juan Agustín Ceán Bermúdez. Madrid
Soraluce Blond. J. R. (2014). Arquitectura restaurada de Galicia. Orígenes. Santiago
Soraluce Blond, J.R. (2011). Cascos históricos de Galicia. A Coruña
Pérez Costanti, P. (1930). Diccionario de artistas que florecieron en Galicia durante los siglos XVI y XVII. Santiago
Ceán Bermúdez (1965). Diccionario Histórico de los más ilustres profesores de las Bellas Artes en españa.. Madrid
Viollet-le-Duc, E (1875). Dictionnaire raisonné de l'architecture francaise du XI au XVI siècle. Paris
Menéndez Pidal, L.- (1956). El arquitecto y su obra en el cuidado de los monumentos. Madrid
Sánchez Cantón, F. J (1923). Fuentes literarias para la Historiadel Arte español. Madrid
Couselo Bouzas, J. (2004). Galicia artística en el siglo XVIII y primer tercio del XIX. Santiago
Soraluce Blond, J. R. (2008-2010). Historia de la arquitectura restaurada. A Coruña
Winkelmann, J. J. (1967). Historia del arte en la Antigüedad. Barcelona
Barrero Rodríguez, C. (1990). La ordenación jurídica del patrimonio histórico. Madrid
Lampérez y Romea, V (1913). La restauración de los monumentos arquitectónicos. Teoría y aplicaciones. Madrid
Vitrubio (1970). Los diez libros de arquitectura. Barcelona
Llaguno y Amirola, J. A. (1829). Noticias de los arquitectos y arquitectura de España desde su retauración. Madrid
Vasario (1967). Vidas de artistas ilustres. Completas. Barcelona
Paniagua, J. R (1985). Vocabulario básico de arquitectura. Madrid |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Es necesario el conocimiento previo de la historia de la arquitectura, así como de la de Galicia. |
|