Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Aptitude para concibir, calcular, deseñar e integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar: Instalacións de subministración e evacuación de augas, calefacción, climatización. (T) |
A9 |
Aptitude para intervir en conservar, restaurar e rehabilitar o patrimonio construído. (T) |
A12 |
Elaboración, presentación e defensa, una vez obtidos todos os créditos de grao e mestrado, dun exercicio orixinal realizado individualmente, ante un tribunal universitario no que deberá incluírse polo menos un profesional de recoñecido prestixio proposto polas organizacións profesionais. O exercicio consistirá nun proxecto integral de arquitectura de natureza profesional no que se sinteticen todas as competencias adquiridas na carreira, desenvolvido ate o punto de demostrar suficiencia para determinar a completa execución das obras de edificación sobre as que verse, con cumprimento da regulamentación técnica e administrativa aplicable (T) |
B1 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B2 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B3 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B5 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e no especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B6 |
Coñecer os métodos de investigación e preparación de proxectos de construción. |
B7 |
Crear proxectos arquitectónicos que satisfagan á súa vez as esixencias estéticas e as técnicas e os requisitos dos seus usuarios, respectando os límites impostos polos factores orzamentarios e a normativa sobre construción. |
B8 |
Comprender a profesión de arquitecto e a súa función na sociedade, en particular, elaborando proxectos que teñan en conta os factores sociais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultura da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A4 Aptitude para concibir, calcular, deseñar e integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar: Instalacións de subministración e evacuación de augas, calefacción, climatización. (T) |
AM4
|
|
|
A9 Aptitude para intervir en conservar, restaurar e rehabilitar o patrimonio construído. (T) |
AM4 AM9
|
|
|
A12 Elaboración, presentación e defensa, una vez obtidos todos os créditos de grao e mestrado, dun exercicio orixinal realizado individualmente, ante un tribunal universitario no que deberá incluírse polo menos un profesional de recoñecido prestixio proposto polas organizacións profesionais. O exercicio consistirá nun proxecto integral de arquitectura de natureza profesional no que se sinteticen todas as competencias adquiridas na carreira, desenvolvido ate o punto de demostrar suficiencia para determinar a completa execución das obras de edificación sobre as que verse, con cumprimento da regulamentación técnica e administrativa aplicable (T) |
AM4 AM9 AM12
|
|
|
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
|
BM1
|
|
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
|
BM1 BM2
|
|
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
|
BM3
|
|
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
AM4 AM9 AM12
|
BM1 BM2 BM3 BM4
|
|
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e no especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
|
BM5
|
|
B6 Coñecer os métodos de investigación e preparación de proxectos de construción. |
|
BM6
|
|
Crear proxectos arquitectónicos que satisfagan á súa vez as esixencias estéticas e as técnicas e os requisitos dos seus usuarios, respectando os límites impostos polos factores orzamentarios e a normativa sobre construción. |
|
BM7
|
|
B8 Comprender a profesión de arquitecto e a súa función na sociedade, en particular, elaborando proxectos que teñan en conta os factores sociais. |
|
BM8
|
|
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
CM1
|
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
CM3
|
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
|
|
CM4
|
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
|
|
CM5
|
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
CM6
|
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
|
|
CM7
|
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultura da sociedade |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Proyectos de ejecucion de instalaciones de edificios de viviendas o sector servicios. |
|
Documentacion de proyectos de instalaciones de:
fontanería y saneamiento
acondicionamiento de aire ( ventilacion, calefaccion, refrigeracion)
electricidad e iluminacion
telecomunicaciones y transporte
instalaciones de seguridad |
|
Pruebas y recepción de instalaciones |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A4 A9 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
A4 A9 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
9 |
20 |
29 |
Proba obxectiva |
A4 A9 A12 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C3 |
2 |
13 |
15 |
Sesión maxistral |
A4 A9 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
0 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Los trabajos tutelados desarrollarán el mismo proyecto que se desarrolle en el taller del cuatriemtre ( 1 ECTS de prácticas fuera de Taller y 1 ECTS dentro del Taller ). |
Traballos tutelados |
Se realizará un trabajo relacionado con los temas del programa .El objetivo es que el alumno defina las instalaciones que se estudian en un proyecto de arquitectura, Estos trabajos o prácticas se conciben como una extensión natural de las clases teoricas.Los trabajos se contemplan desde una doble perspectiva: como una ocasión para ampliar y profundizar en los conceptos teóricos adquiridos y como ejercicio de aplicacion de esos mismos conceptos a casos concretos, en los que el alumno puede experimentar poninedo en valor los criterios aprendidos.Debe realizarse una entrega completa final de las prácticas al final del cuatrimestre.las prácticas se realizarán individualmente o en grupos reducidos.
La asistencia a las clases prácticas es obligatoria . Los trabajos tutelados desarrollarán el mismo proyecto que se desarrolle en el Taller del cuatrimestre. |
Proba obxectiva |
Se utilizará el método de la evaluación contínua teniendo en cuenta:
-asitencia a clases presenciales teniendo en cuenta la actitud participativa y activa del estudiante en las mismas.
- elaboración y presentación de prácticas
-examen de la asignatura
Al final del cuatrimestre en la fecha indicada por Jefatura de Estudios se realizará el examen (prueba objetiva) de la asignatura. |
Sesión maxistral |
Las sesiones magistrales consisten en la exposicion por parte del profesor de diferentes temas de la asignatura. En ellas , los alumnos podrán interacturar con el profesor planteando dudas o cuestiones.El profesor, en su caso, puede elaborar material docente que constituirá una guia de ayuda al estudio de la materia, no exluyente de la bibliografía y que, no supone el contenido mínimo de la materia.
La asistencia a clases teóricas y prácticas es obligatoria |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Se atenderán las consultas de los estudiantetes referidas a los trabajos tutelados o a las sesiones magistrales. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A4 A9 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
La asistencia a clases expositivas teoricas y practicas es indispensable y condicion previa para calificar el examen y las prácticas( mínima 80%) |
0 |
Obradoiro |
A4 A9 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Los trabajos tutelados desarrollarán el mismo proyecto que se desarrolle en el taller del cuatrimestre ( 1 ECTS de prácticas fuera de Taller y 1 ECTS dentro del Taller ).La valoracion total de la práctica será del 70%, siendo necesario tener aprobada la teoria y la práctica para proceder a componer la calificacion final poderada ( 30% teoria+70%práctica).La evaluacion de los trabajos tutelados es inescindible de la evaluacion del obradoiro, debido a que la práctica se realiza en el mismo proyecto ( evaluacion total 70%).Debido a que la aplicacion informatica pide un desglose se ha puesto 35%+35% pero la evaluacion es inescindible (70%) y no se puede evaluar por seprado el trabajo realizado en las práctica fuera de taller y las realizadas dentro del taller.Aqui se deglosa exclusivamente debido a que la aplicación informática lo pide. |
35 |
Traballos tutelados |
A4 A9 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
la calificación final positiva requiere asistencia continuada ( minimo 80%) y tener aprobada tanto la parte teórica (mínimo 5 puntos ) como la parte práctica (mínimo 5 puntos ) de la materia.La calificacion final de la materia se compondrá con la del examen final ( un 30%) y con la calificacion final de las prácticas (70%).En relación con las prácticas, la evaluación tendrá en cuenta la claridad, precisión, rigor conceptual, idoneidad, sensibilidad medioambiental , el grado de resolución de problemas y la integración de las instalaciones en el edificio.
La evaluacion de los trabajos tutelados es inescindible de la evaluacion del obradoiro, debido a que la práctica se realiza en el mismo proyecto ( evaluacion total 70%).Debido a que la aplicacion informatica pide un desglose se ha puesto 35%+35% pero la evaluacion es inescindible (70%) y no se puede evaluar por seprado el trabajo realizado en las práctica fuera de taller y las realizadas dentro del taller.Aqui se deglosa exclusivamente debido a que la aplicación informática lo pide. |
35 |
Proba obxectiva |
A4 A9 A12 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C3 |
Consistirá en un examen al final del cuatrimestre relativo a los contenidos de la materia teóricos y prácticos. |
30 |
|
Observacións avaliación |
La evaluación en sucesivas matrículas se realizará por el mismo
procedimientoLas condiciones de evaluación son las mimas para la
oportunidad de junio y julio.La docencia a alumnos de programas de
movilidad se podrá adaptar, si el profesor lo estima oortuno, a
condiciones pedagógicas y de trabajos tutelados especiales, asi como las
pruebas y exámenes de evaluaciónNo se conservan calificaciones
parciales aprobadas de teoría o práctica, excepto para la 2ª oportunidad del mismo curso académico en que se alcancen las calificaciones
parciales aprobadas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
CTE HE, HS, SI RITE REBT RD ICT
ARANDA
USON, A., 2010. Eficiencia energética en instalaciones y equipamiento de
edificios. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza.
|
ARIZMENDI
BARNES L.J.2004. Cálculo y normativa básica en los edificios.
Pamplona:EUNSA
|
ASOCIACION
TECNICA ESPANOLA DE CLIMATIZACION Y REFRIGERACION (MADRID), 2010. Fundamentos
de climatización: para instaladores e ingenieros recién titulados. Madrid:
ATECYR.
|
ATECYR
(2006) , DTIE 2.02 Calidad del
aire interior. Madrid:
ATECYR
|
CARRIER
AIR CONDITIONING COMPANY, 2008. Manual de aire acondicionado: handbook of
air conditioning system design. Barcelona:
Marcombo.
|
CEJUDO
LOPEZ, J.M., 2009. Sistemas de climatización. Madrid: ATECYR.
|
CODIGO
TECNICO DE LA
EDIFICACION, HE2,HE3,HE4,HE5,HS3, HS4,HS5,HR
|
COLEGIO
OFICIAL DE INGENIEROS DE TELECOMUNICACIÓN, 2011. Normativa de las
infraestructuras comunes de telecomunicaciones (I.C.T.). Madrid: COIT.
|
DOCAMPO
REY P. y GARCIA CASAL W., 2006. Guía Práctica de energía solar.
Santiago: Ediciones CAT-COAG
|
Documentación
Técnica de ventilación de ALDER VENTICONTROL
|
Documentación
Técnica de ventilación de SOLER & PALAU
|
DURÁN
MONTEJANO, S., 2008. Cálculos de instalaciones de fontanería, gas y
calefacción. Madrid: Tornapunta.
|
DOCAMPO
REY P. y GARCIA CASAL W.,2006. Guía Práctica de energía solar.
Santiago: Ediciones CAT-COAG
|
ENTWISTLE,
J., 2012. El detalle en el diseño contemporáneo de iluminación. Barcelona:
Blume.
|
FEIJO
MUÑOZ J., 1991. Instalaciones eléctricas en Arquitectura. Valladolid:
COA Valladolid
|
FEIJO
MUÑOZ J., 2001 .Instalaciones de climatización en Arquitectura,
Valladolid, Universidad de Valladolid
|
FEIJO
MUÑOZ J.,1994. Instalaciones de Iluminación en Arquitectura. Valladolid:
Universidad de ValladolidFERNANDEZ SALGADO, J. M ., 2011. Eficiencia
energética en los edificios. Madrid: A. Madrid Vicente.
|
ENTWISTLE,
J., 2012. El detalle en el diseño contemporáneo de iluminación. Barcelona:
Blume.
|
FUMADO J. L .,2004. Las instalaciones de servicios en los
edificios. Santiago: Ediciones CAT-COAG
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FUMADO J. L. y PARICIO I., (1999).El tendido de las instalaciones.
Barcelona: Bisagra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GAGO, A. y FRAILE, J., 2012. Iluminación con tecnología LED. Madrid:
Paraninfo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GARCIA PÉREZ, J., 2007. Esquemas hidráulicos de calefacción,
A.C.S. y colectores solares térmicos: 215 esquemas de principio para
calefacción, A.C.S. y colectores solares térmicos, con sus criterios de
diseño. Madrid: El Instalador.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GARCIA VALCARCE A. y DIOS VIEITEZ M. J., 1997. Evacuación de aguas
de los edificios. Pamplona: T6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GAS NATURAL, s. d. Manual de instalaciones receptoras de gas
natural, Barcelona: Gas Natural IDAE ,2005. Guía
Técnica del aprovechamiento de la luz natural en edificios .Madrid:
IDAE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INNES, M., 2012. Iluminación en interiorismo. Barcelona:
Blume.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instrucción MI IP 003 Instalaciones de depósitos de gasóleo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JUTGLAR, L. y MIRANDA, A.L., 2009. 1001 preguntas sobre el RITE. Barcelona:
Marcombo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MARTIN SANCHEZ, F., 2008. Manual de instalaciones de calefacción
por agua caliente: adaptado al Código Técnico de la
Edificación y al nuevo RITE. Madrid: AMV.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MARTÍN SÁNCHEZ, F., 2007. Nuevo manual de instalaciones de
fontanería, saneamiento y calefacción: adaptado al Código Técnico de la
Edificación. Madrid: A. Madrid Vicente.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MIRANDA, A.L., 2007. Técnicas de climatización. México D.F:
Marcombo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MATIAS MASESTRO I.R., y FERNANDEZ VALDIVIELSO,2005.Telecomunicaciones
en la construcción. Pamplona: Universidad Pública de Navarra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OSRAM, 2010. Sistemas de gestión de la iluminación (SGI). Torrejón
de Ardoz: Osram.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MARTÍN SÁNCHEZ, F., 2007. Nuevo manual de instalaciones de
fontanería, saneamiento y calefacción: adaptado al Código Técnico de la
Edificación. Madrid: A. Madrid Vicente.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Real decreto sobre eficiencia energética en edificios (2013)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reglamento de instalaciones térmicas en edificios RITE 2007-2013
|
|
|
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxecto de Construción/630519001 | Proxecto de Estruturas/630519002 | Proxecto de Instalacións/630519003 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías |
|